ridvansirin@gantep.edu.tr (0342) 523 10 18 YÖK Akademik ORCIDEğitim Bilimleri Temel AlanıBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Duyuru / Döküman
DERSİN ADI
VERİTABANI I
BÖLÜM
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ
PROGRAM
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
DÖNEMİ
1.Dönem
DERSİN DİLİ
Türkçe
DERS KATEGORİSİ
Zorunlu Ders
Meslek Dersi
Seçmeli Ders
x
ÖN ŞARTLAR
SÜRE VE DAĞILIMI
Haftalık Ders Saati
Okul Eğitimi Süresi
Bireysel Öğrenme Süresi (Proje, Ödev, Araştırma, İş Yeri Eğitimi)
Toplam
4
56
64
120
KREDİ
Ders Kredisi
AKTS Kredisi
(1kredi=25-30 saat)
(1modül=1 kredi)
4
5
DERSİN AMACI
Bu ders ile öğrenciye; veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırılacaktır.
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETERLİKLER
Veritabanı Tasarlamak
Veritabanını Oluşturmak
Veritabanında Sorgulama Yapmak
Veritabanı Yönetimsel Fonksiyonları Kullanmak
DERSİN İÇERİĞİ VE DAĞILIMI
(MODÜLLER VE HAFTALARA GÖRE DAĞILIMI)
Hafta
Modüller/İçerik/Konular
1
Veritabanı İhtiyaç Analizi
Normalizasyon
2
Normalizasyon
3
Normalizasyon
4
Veritabanı Araçlarının Kurulumunu Yapmak
Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek
5
Tabloları Oluşturmak ve Özelliklerini Belirlemek
6
Tabloları Oluşturmak ve özelliklerini belirlemek
7
Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak
8
Sorgu Oluşturmak ve Çeşitlerini Kullanmak
İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak
9
İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak
10
DML Sorgularını Kullanmak
11
DML Sorgularını Kullanmak
Kullanıcı Sorguları Yazmak
12
Görünüm Sorguları Yazmak
Tetikleyici Sorguları Yazmak
13
Tetikleyici Sorguları Yazmak
Alt Program Sorguları Yazmak
14
Transaction İşlemleri Yapmak
İndeks Sorguları Yazmak
EĞİTİM-ÖĞRETİM
ORTAMI VE DONANIM
Ortam
Donanım
İş Yeri
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
Not/açıklama/öneri:
Yöntem
Uygulanan yöntem
Yüzde (%)
Ara Sınavlar
X
40
Ödevler
Projeler
Dönem Ödevi
Laboratuvar
Diğer
Dönem Sonu Sınavı
X
60
KAYNAKLAR
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM/KURULUŞLAR
DERSİN ADI
GRAFİK VE ANİMASYON - I
BÖLÜM
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ
PROGRAM
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
DÖNEMİ
1.Dönem
DERSİN DİLİ
Türkçe
DERS KATEGORİSİ
Zorunlu Ders
Meslek Dersi
Seçmeli Ders
x
ÖN ŞARTLAR
SÜRE VE DAĞILIMI
Haftalık Ders Saati
Okul Eğitimi Süresi
Bireysel Öğrenme Süresi (Proje, Ödev, Araştırma, İş Yeri Eğitimi)
Toplam
2
28
72
114
KREDİ
Ders Kredisi
AKTS Kredisi
(1kredi=25-30 saat)
(1modül=1 kredi)
2
3
DERSİN AMACI
Bu ders ile öğrenci; İnternet ortamında çalışabilen programları yazma yeterliklerini kazanacaktır.
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETERLİKLER
Animasyon düzenleme işlemleri yapmak
Gelişmiş teknikleri uygulamak
Eylem kodları ile etkileşimli animasyonlar oluşturmak
DERSİN İÇERİĞİ VE DAĞILIMI
(MODÜLLER VE HAFTALARA GÖRE DAĞILIMI)
Hafta
Modüller/İçerik/Konular
1
Animasyon Temelleri
Grafikler
2
Grafikler
Metin İşlemleri
3
Metin İşlemleri
Semboller
4
Animasyon Teknikleri
Ses ve Video İşlemleri
5
Ses ve Video İşlemleri
Ekranlar
6
Bileşenler
Dinamik Veriler
7
Dinamik Veriler
8
Dinamik Veriler
Yazılım Optimizasyonu
9
Yazılım Optimizasyonu
Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları
10
Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları
Eylemler Paneli
11
Temel Programlama Yapıları
12
Temel Programlama Yapıları
Nesneler
13
Fonksiyonlar
Ses ve Video İşlemleri
14
Sunucu Taraflı İşlemler
EĞİTİM-ÖĞRETİM
ORTAMI VE DONANIM
Ortam
Donanım
İş Yeri
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
Not/açıklama/öneri:
Yöntem
Uygulanan yöntem
Yüzde (%)
Ara Sınavlar
X
40
Ödevler
Projeler
Dönem Ödevi
Laboratuvar
Diğer
Dönem Sonu Sınavı
X
60
KAYNAKLAR
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM/KURULUŞLAR
Çevrede bulunan kamu veya özel işletmeler
DERSİN ADI
GRAFİK VE ANİMASYON - II
BÖLÜM
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ
PROGRAM
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
DÖNEMİ
2.Dönem
DERSİN DİLİ
Türkçe
DERS KATEGORİSİ
Zorunlu Ders
Meslek Dersi
Seçmeli Ders
x
ÖN ŞARTLAR
SÜRE VE DAĞILIMI
Haftalık Ders Saati
Okul Eğitimi Süresi
Bireysel Öğrenme Süresi (Proje, Ödev, Araştırma, İş Yeri Eğitimi)
Toplam
2
28
72
114
KREDİ
Ders Kredisi
AKTS Kredisi
(1kredi=25-30 saat)
(1modül=1 kredi)
2
3
DERSİN AMACI
Bu ders ile öğrenci; İnternet ortamında çalışabilen programları yazma yeterliklerini kazanacaktır.
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETERLİKLER
Animasyon düzenleme işlemleri yapmak
Gelişmiş teknikleri uygulamak
Eylem kodları ile etkileşimli animasyonlar oluşturmak
DERSİN İÇERİĞİ VE DAĞILIMI
(MODÜLLER VE HAFTALARA GÖRE DAĞILIMI)
Hafta
Modüller/İçerik/Konular
1
Animasyon Temelleri
Grafikler
2
Grafikler
Metin İşlemleri
3
Metin İşlemleri
Semboller
4
Animasyon Teknikleri
Ses ve Video İşlemleri
5
Ses ve Video İşlemleri
Ekranlar
6
Bileşenler
Dinamik Veriler
7
Dinamik Veriler
8
Dinamik Veriler
Yazılım Optimizasyonu
9
Yazılım Optimizasyonu
Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları
10
Animasyon Dosyalarının Yayınlama Ayarları
Eylemler Paneli
11
Temel Programlama Yapıları
12
Temel Programlama Yapıları
Nesneler
13
Fonksiyonlar
Ses ve Video İşlemleri
14
Sunucu Taraflı İşlemler
EĞİTİM-ÖĞRETİM
ORTAMI VE DONANIM
Ortam
Donanım
İş Yeri
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
Not/açıklama/öneri:
Yöntem
Uygulanan yöntem
Yüzde (%)
Ara Sınavlar
X
40
Ödevler
Projeler
Dönem Ödevi
Laboratuvar
Diğer
Dönem Sonu Sınavı
X
60
KAYNAKLAR
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM/KURULUŞLAR
Çevrede bulunan kamu veya özel işletmeler
DERS BİLGİ FORMU
DERSİN ADI
GÖRSEL PROGRAMLAMA I
BÖLÜM
Bilgisayar Teknolojileri
PROGRAM
Bilgisayar Programcılığı
DÖNEMİ
2.Dönem
DERSİN DİLİ
Türkçe
DERS KATEGORİSİ
Zorunlu Ders
Meslek Dersi
Seçmeli Ders
X
ÖN ŞARTLAR
SÜRE VE DAĞILIMI
Haftalık Ders Saati
Okul Eğitimi Süresi
Bireysel Öğrenme Süresi (Proje, Ödev, Araştırma, İşyeri Eğitimi)
Toplam
4
56
64
120
KREDİ
Ders Kredisi
AKTS Kredisi
(1kredi=25-30 saat)
(1modül=1 kredi)
4
4
DERSİN AMACI
Bu ders ile öğrencinin, görsel programlama temelleri ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETERLİKLER
Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapmak
Formlarla çalışmak
Temel uygulamalar yapmak
İleri uygulamalar yapmak
DERSİN İÇERİĞİ VE DAĞILIMI
(MODÜLLER VE HAFTALARA GÖRE DAĞILIMI)
Hafta
Modüller/İçerik/Konular
1
Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma
2
Formlar ve özellikleri
3
Standart nesneler
4
Giriş ve mesaj pencereleri
5
Diyalog pencereleri
6
Gelişmiş nesneler
7
Gelişmiş nesneler
8
Operatörler
9
Fonksiyonlar
10
Karar yapıları ve döngüler
11
Karar yapıları ve döngüler
12
Diziler
13
Grafik uygulamaları
14
Raporlama uygulamaları
EĞİTİM-ÖĞRETİM
ORTAMI VE DONANIM
Ortam
Donanım
İşyeri
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
Not/açıklama/öneri:
Yöntem
Uygulanan yöntem
Yüzde (%)
Ara Sınavlar
X
40
Ödevler
Projeler
Dönem Ödevi
Laboratuvar
Diğer
Dönem Sonu Sınavı
X
60
KAYNAKLAR
Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM/KURULUŞLAR
Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma, gözlem, uygulama yapabileceği yerler, diğer alan öğretmenleri, sosyal ortaklar, sivil toplum örgütleri, çevrede bulunan işletmeler, özel kamu kurum ve kuruluşlardır.
DERSİN ADI
VERİ TABANI II
BÖLÜM
Bilgisayar Teknolojileri
PROGRAM
Bilgisayar Programcılığı
DÖNEMİ
2. Dönem
DERSİN DİLİ
Türkçe
DERS KATEGORİSİ
Zorunlu Ders
Meslek Dersi
Seçmeli Ders
X
ÖN ŞARTLAR
SÜRE VE DAĞILIMI
Haftalık Ders Saati
Okul Eğitimi Süresi
Bireysel Öğrenme Süresi (Proje, Ödev, Araştırma, İşyeri Eğitimi)
Toplam
4
56
64
120
KREDİ
Ders Kredisi
AKTS Kredisi
(1kredi=25-30 saat)
(1modül=1 kredi)
5
4
DERSİN AMACI
Bu ders ile öğrencinin, veritabanı ve sunucularını yönetme ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETERLİKLER
Veritabanını kurmak
Temel tablo işlemleri yapmak
İleri tablo işlemleri yapmak
Veritabanı sunucusunu yönetmek
DERSİN İÇERİĞİ VE DAĞILIMI
(MODÜLLER VE HAFTALARA GÖRE DAĞILIMI)
Hafta
Modüller/İçerik/Konular
1
Endüstri standardı en az iki farklı üreticinin sunucu yazılımını kurmak
2
Veritabanı yönetim panelini kurmak, Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak
3
Veritabanı oluşturmak ve kullanıcıları tanımlamak, Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek
4
Tabloları tanımlamak ve diyagram yönetmek, Veri aktarma işlemleri yapmak
5
Veri aktarma işlemleri yapmak, Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak
6
Var olan veritabanından yeni veritabanı oluşturmak, Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek
7
Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek
8
Görünüm, tetikleyici, altprogramlar ve indeksleri düzenlemek, Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek
9
Kullanıcı rollerini, kullanıcı tanımlı veri tiplerini düzenlemek
10
Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek
11
Kural ve varsayılan değerleri düzenlemek, Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak
12
Veri çoğaltma işlemleri ve bakım planı yapmak
13
Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak
14
Performans analizi ve iyileştirmeleri yapmak
EĞİTİM-ÖĞRETİM
ORTAMI VE DONANIM
Ortam
Donanım
İşyeri
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
Not/açıklama/öneri:
Yöntem
Uygulanan yöntem
Yüzde (%)
Ara Sınavlar
X
40
Ödevler
Projeler
Çarşamba 14.30-17.00
Eğitim Bilgileri
Yüksek Lisans2011 - 2015
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
TÜRKİYE
Lisans2005 - 2009
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ)
TÜRKİYE
Doktora2018 -
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (DR)
TÜRKİYE
Akademik Bilgileri
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ2012 - 2021
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ NİZİP MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
Makaleler
2 Adet
1
Scale Development Study on the Perception of Responsibility for Providing Professional Value for Prospective Teachers
ŞİRİN RIDVAN,ÇETİN ŞABAN Yayın Yeri: The Universal Academic Research Journal
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2024
UluslararasıHakemliÖzgün MakaleEducation Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
2
İngilizce Dersinin Uzaktan Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri
ŞİRİN RIDVAN,TEKDAL MEHMET Yayın Yeri: Gaziantep University Journal of Social Sciences
Türkçe, Elektronik, 2015
UlusalHakemliÖzgün MakaleTR DİZİN
Bildiriler
2 Adet
1
Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeylerinin Bazı Değişkenler
Açısından İncelenmesi: Adıyaman Bilim ve Sanat Merkezi Örneği
Polat Musa, ŞİRİN RIDVAN, Bayram Ayşe, Akatay Sevil, Çelik Mustafa
Yayın Yeri: International Congress on Gifted and Talented Education
malatya, Türkçe, 01.11.2018
UlusalÖzet bildiri
2
Bilgisayar Destekli Uzaktan İngilizce Eğitimi
ŞİRİN RIDVAN
Yayın Yeri: Second International Symposıum on Language Education and Teaching
SIRBİSTAN, Belgrad, İngilizce, 25.05.2016
UluslararasıÖzet bildiri
Üniversite Dışı Deneyim
1 Adet
1
ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Gaziantep/Nizip ÖSYM İlçe Koordinatörlüğü Meteksan Sınav Koordinatörü
2015 - 2021
İdari Görevler
2021 - Yurt İçi
Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ,
2021 - Yurt İçi
Erasmus Koordinatörü GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ,
2016 - Yurt İçi
Farabi Koordinatörü GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ,
2016 - Yurt İçi
Bölüm Başkanı GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ,
2015 - 2016Yurt İçi
MYO/Yüksekokul Müdür Yardımcısı GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ,
Dersler
Dönem
Ders Adı
Dili
Saat
1
2023-2024
Bilişim Teknolojileri
Türkçe
3
2
2023-2024
Algoritma ve Programlama
Türkçe
3
Dönem
Ders Adı
Dili
Saat
1
2023-2024
Görsel Programlama I
Türkçe
4
2
2023-2024
Görsel Programlama II
Türkçe
4
3
2023-2024
Görsel Programlama III
Türkçe
4
4
2023-2024
Grafik Animasyon I
Türkçe
2
5
2023-2024
Grafik Animasyon II
Türkçe
2
6
2023-2024
Ağ Sistemleri
Türkçe
2
7
2023-2024
Veri Tabanı I
Türkçe
4
8
2023-2024
Veritabanı II
Türkçe
4
9
2019-2020
Açık Kaynak İşletim Sistemleri
Türkçe
2
Araştırmalar
1 Adet
1
Gazi Üniversitesi NFT Ödüllü Çevrimiçi Web 3.0 Eğitimi
WEB 3.0, Blockzincir, NFT, Metaverse
Online,
UlusalSertifika