GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ İNGİLİZ DİLİ ve EDEBİYATI
1 |
Günce filoloji çalışmaları II
Bölüm Adı: Analyzing Turkish women's childbirth narratives using Martin and White's (2005) Appraisal Framework. |
---|---|
2 |
45. Yıl Yazıları
Bölüm Adı: A Contrastive Analysis of Persian and Turkish Word Stress |
3 |
Prof. Dr. Ahmet Kocaman’xxa Armağan: Dilbilime Adanmış Bir Yaşam
Bölüm Adı: A linguistic study on word retrieval behavior of Turkish speaking children in urban and rural settings |
1 |
A perspective on the intersection of social psychology and linguistics.
GÜÇLÜ RUHAN
|
---|---|
2 |
A gender-based lexical-semantic analysis of children: A developmental perspective on word association responses
GÜÇLÜ RUHAN
|
3 |
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ DERS KİTAPLARINDA BEN VE BİZ: BİR ÜSTSÖYLEM ÇÖZÜMLEMESİNDE KÜLTÜREL YANSIMALAR
GÜÇLÜ RUHAN
|
4 |
Hedging and Boosting in Turkish MA Theses’ Conclusions
GÜÇLÜ RUHAN
|
5 |
Do men and women narrate personal regret experiences differently?
KÜÇÜKSAKARYA ESRA,GÜÇLÜ RUHAN
|
6 |
Contrastive Analysis of French and Nubian: Noun Phrase Constructions
GÜÇLÜ RUHAN
|
7 |
AN ATTEMPT TO A CONTRASTIVE ANALYSIS OF IGBO AND TONGAN CONDITIONAL CLAUSES
GÜÇLÜ RUHAN
|
8 |
INTERACTIVE METADISCOURSE MARKERSIN TURKISH RESEARCH ARTICLE ABSTRACTS: ADIACHRONIC ANALYSIS
GÜÇLÜ RUHAN
|
9 |
How Do Men and Women Refuse? A Study on Refusal Speech Acts
GÜÇLÜ RUHAN
|
10 |
Adverb formation process in Albanian and Bodo languages: A comparative study
GÜÇLÜ RUHAN
|
11 |
Free associations to the colour terms: Gender-related differences
GÜÇLÜ RUHAN
|
12 |
TÜRKÇE VE BAHASA MELAYAN DİLLERİNDEKİ İKİLEME SÜRECİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
GÜÇLÜ RUHAN
|
13 |
A Contrastive Analysis of the Reduplication Process in Turkish and Bahasa Melayu
GÜÇLÜ RUHAN
|
14 |
Translating the metaphor in poetry: A cognitive approach to Le Bateau Ivre and its translation in Turkish
GÜÇLÜ RUHAN
|
1 |
The use of interactive metadiscourse: The analysis of texts in a 2nd grade Turkish textbook used for mother tongue education in Kosovo
GÜÇLÜ RUHAN
|
---|---|
2 |
The use of metadiscourse markers in argumentative essays by Albanian learners of Turkish as a foreign language
GÜÇLÜ RUHAN
|
3 |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarında bilgi odaklı etkileşimli üstsöylem belirleyicileri: Yedi İklim Türkçe ders kitabı (C1-C2) örneği.
GÜÇLÜ RUHAN
|
4 |
Exploring the explicit and implicit use of we in Turkish research articles written by Turkish and non-Turkish authors: A sample of Education and Science Journal.
GÜÇLÜ RUHAN
|
5 |
Narrative Analysis: Gender Differences in Personal Regret Experiences
KÜÇÜKSAKARYA ESRA,GÜÇLÜ RUHAN
|
6 |
A Diachronic Analysis of Interactive Metadiscourse Markers in Research Articles in Linguistics Journals
GÜÇLÜ RUHAN
|
7 |
Adverb formation process inn Albanian and Bodo languages: A comparative study
GÜÇLÜ RUHAN
|
8 |
A Linguistic Study on Word Association Behavior of Turkish Speaking Children in Urban and Rural Settings A Socio Cognitive Perspective
GÜÇLÜ RUHAN
|
1 |
KENTSEL VE KIRSAL KESİMLERDE ANADİLİ TÜRKÇE OLAN ÇOCUKLARIN SÖZCÜK ÇAĞRIŞIMLARI ÜZERİNE DİLBİLİMSEL BİR ÇALIŞMA TOPLUM BİLİŞSEL BİR YAKLAŞIM
Piaget e göre çocuklar evrensel olarak 11 yaşında soyut düşünce dönemine geçmiş olurlar Ancak Wertsch bilişsel gelişim üzerinde başka değişkenlerin de etkili olabileceğini savunmaktadır Vygotsky sosyal etkileşimin bilişsel gelişim üzerinde temel
|
---|---|
2 |
Türkçedeki Ne-öbeklerinin Sıralı Yapı Kısıtlaması, Olgu Adası Kısıtlaması ve Olumsuz Ada Kısıtlaması İçerisinde İncelenmesi ve Bu Dilde Gözlemlenen Ana Öğe Eklenti Bakışımsızlığının Kapsamlı Analizi
Sıralı Yapı, Olgu Adası ve Olumsuz Ada Kısıtlamalarının Türkçedeki işlevselliğini araştırılmıştır. Bunun yanı sıra, sıralı yapıların, olgusallığın ve olumsuzluk yapılarının söz konusu olmadığı diğer tümleyici tümcecikleri de karşılaştırma amacıyla in
|
1 |
Prishtina University
visiting scholar
|
---|---|
2 |
Özel Yüce Okulları
İngilizce Öğretmeni
|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2015-2016 | ÇAĞDAŞ DİLBİLİM YORUMLARI | İngilizce | 3 |
2 | 2015-2016 | BİLİŞSEL DİLBİLİM | İngilizce | 3 |
3 | 2016-2017 | TÜRKÇENİN SÖZDİZİMİ | İngilizce | 3 |
4 | 2016-2017 | SÖZDİZİM | İngilizce | 3 |
5 | 2016-2017 | DİLBİLİMDE İLERİ ALAN ÇALIŞMASI | İngilizce | 3 |
6 | 2016-2017 | KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ ARAŞTIRMALARI | İngilizce | 3 |
7 | 2016-2017 | KURAMSAL KAYNAK İNCELEMELERİ | İngilizce | 3 |
8 | 2017-2018 | DİLBİLİM AKIMLARI | İngilizce | 3 |
9 | 2017-2018 | SEMİNER | İngilizce | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2013-2014 | SEMİNER | İngilizce | 2 |
2 | 2013-2014 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | İngilizce | 3 |
3 | 2013-2014 | DİLBİLİM TARİHİ | İngilizce | 3 |
4 | 2013-2014 | DİLBİLİMİN TEMEL KAVRAM VE İLKELERİ | İngilizce | 3 |
5 | 2013-2014 | PSİKODİLBİLİM | İngilizce | 3 |
6 | 2013-2014 | DİLBİLİMDE KAYNAK İNCELEMELERİ | İngilizce | 3 |
7 | 2013-2014 | PSİKODİLBİLİM | İngilizce | 3 |
8 | 2014-2015 | ÖZEL KONULAR | İngilizce | 4 |
9 | 2014-2015 | ÖZEL KONULAR | İngilizce | 4 |
1 |
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
Yabancılara Türkçe Öğretimi
|
---|---|
2 |
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Öğretimi Sertifikası
İngiliz Dili Öğretimi Sertifikası
|
3 |
Ankara Üniversitesi, Tömer, Avrupa Dil Portfolyosu C1 Düzeyi Fransızca
Fransızca
|
4 |
The First International Balkanistics Conference-Balkan languages, literatures, and cultures
We are pleased to invite you to the First International Balkanistics Conference-Balkan languages, literatures, and cultures, which will be hosted by the Balkanistics Programme, Faculty of Philology, University of Prishtina on 29.05.2024-01.06.2024. T
|