GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞT.
1 |
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Disiplin Temelli Bakış) Cilt I
Bölüm Adı: Sosyoloji ve Sosyal Bilgiler Eğitimi |
---|---|
2 |
Yeni Vatandaşlık Yaklaşımları ve Eğitimi
Bölüm Adı: Ulusal Vatandaşlık ve Eğitim |
3 |
Eğitimde Ahlak ve Etik
Bölüm Adı: Ahlak ve Etik Kavramı |
4 |
Bilim Dünyasında Eğitim
Bölüm Adı: Nizamü’l-Mülk ve Eğitim |
5 |
Türk Eğitim Tarihi
Bölüm Adı: Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim: Türkiye Eğitim Sisteminin Temelleri, Yapısı, Kuruluşu ve Gelişimi |
6 |
Etkinlik Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretiminde Alternatif Eğitim Modelleri ve Yaklaşımları
Bölüm Adı: Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı |
7 |
Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları
Bölüm Adı: Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabındaki Değerlendirme Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi |
1 |
Sosyal Bilgiler Öğretim Programına İlişkin Sosyal Bilgiler Alan Eğitimcilerinin Görüşleri: Bir Q Metot Analizi
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, AKGÜN İSMAİL HAKAN
|
---|---|
2 |
Investigation of Secondary School Students' Scientific Research Levels with Social Studies Course Content
KAÇAR TURAN, ŞİMŞEK NİHAT
|
3 |
Argumentation Levels Review of Secondary School Students with Social Studies Course Content
KAÇAR TURAN
|
4 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Eğitsel Dijital Oyunlara Yönelik Araştırmaların İncelenmesi
KAÇAR TURAN
|
5 |
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitabına ve Kitaplarının Kaldırılmasına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri: Bir Q Metot Analizi
ÇAKMAK ZAFER, AKGÜN İSMAİL HAKAN, KAÇAR TURAN
|
6 |
Secondary Students’ Views on the Distance Learning Process: A Q Method Analysis
KAÇAR TURAN
|
7 |
The Effect of Inquiry-Based Learning on Academic Success: A Meta-Analysis Study
KAÇAR TURAN, TERZİ RAGIP, ARIKAN İRFAN, KIRIKÇI ABDULLAH CEVDET
|
8 |
The Views of Social Studies Teachers on Distance Education
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN
|
9 |
8.Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Resim-Metin İlişkisi Açısından Değerlendirilmesi
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN
|
10 |
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabında Yer Alan Etkinliklerin Sorgulamaya Dayalı Öğretime Uygunluğunun Değerlendirilmesi
KAÇAR TURAN, TAŞKIRAN CENGİZ
|
11 |
Sosyal Bilgiler Dersinde Sorgulamaya Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Ders Başarısına, Eleştirel Düşünme Becerilerine ve Öğrenmenin Kalıcılığına Etkisi
KAÇAR TURAN, ÇAKMAK ZAFER
|
12 |
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Resim-Metin İlişkisi Açısından Değerlendirilmesi
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN
|
13 |
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Ve 4-7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Coğrafya Kavramları Bağlamında Değerlendirilmesi
KAÇAR TURAN, BULUT BİROL
|
14 |
Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi
KAÇAR TURAN
|
15 |
Argumentation-Based Learning in Social Studies Teaching
BULUT BİROL, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
16 |
Milli Eğitim Bakanlığının 2017-2023 Öğretmen Strateji Belgesinde Belirlediği Eylem Planlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN, KAÇAR TURAN
|
17 |
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
EZER FEYZULLAH, KAÇAR TURAN
|
18 |
Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
19 |
Ortaokul Öğrencilerinin Hak ve Sorumluluk Kavramlarına Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN, KAÇAR TURAN
|
20 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Taslak Öğretim Programına İlişkin Görüşleri
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
21 |
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkilâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Yönelik Tutumları
EZER FEYZULLAH, ULUKAYA ÜLKÜ, KAÇAR TURAN
|
22 |
Classification of volatile products of temperature programmed co pyrolysis of Turkish Soma lignite and Goynuk oil shale
BALLİCE LEVENT
|
1 |
Öğretmen Adaylarının “Vatandaşlık ve Demokrasi” Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testiyle İncelenmesi
ÇERİZ ADİL,KAÇAR TURAN,ALAGÖZ BÜLENT
|
---|---|
2 |
2018 ve 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ölçme-
Değerlendirme Boyutunun Analizi
KAÇAR TURAN,DİŞÇEKEN FATMA SUDEM
|
3 |
Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitsel Dijital Oyunların Kullanımına Yönelik Tezlerin İncelenmesi
UZMAN ELVAN,KAÇAR TURAN
|
4 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Tezlerin Afet Kavramı Açısından İncelenmesi
Karcı Esra,KAÇAR TURAN
|
5 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretmenlik Kariyer Basamaklarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KAÇAR TURAN
|
6 |
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Toulmin Argümantasyon Modeline Uygunluğunun Belirlenmesi
KAÇAR TURAN
|
7 |
6. Sınıf öğrencilerinin seçmeli hukuk ve adalet dersi kazanımlarını gerçekleştirme düzeyleri (Öğrenci görüşleri)
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
8 |
Sosyal bilgiler öğretim programının uygulamadaki etkileri
KAÇAR TURAN
|
9 |
Sekizinci sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretim programı kazanımlarının Toulmin argümantasyon modeli doğrultusunda analizi
KAÇAR TURAN
|
10 |
2018 Sosyal bilgiler öğretim programında Atatürk temalı kazanımların ve öğrenme alanlarının belirlenmesi
KAÇAR TURAN
|
11 |
Sosyal bilgiler dersinde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı
KAÇAR TURAN
|
12 |
6. Sınıf sosyal bilgiler ders kitabının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi
ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN, KAÇAR TURAN
|
13 |
Beşinci sınıf sosyal bilgiler öğretim programı (2017)’nın uygulamadaki yansımaları
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
14 |
Sosyal bilgiler öğretim programları üzerine yapılan çalışmaların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: 2005-2018 yılları
ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN, KAÇAR TURAN
|
15 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Taslak Öğretim Programına İlişkin Görüşleri
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
16 |
Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri
ÇAKMAK ZAFER, KAÇAR TURAN, ARIKAN İRFAN
|
17 |
Ortaokul Öğrencilerinin Hak ve Sorumluluk Kavramlarına Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
ÇAKMAK ZAFER, ARIKAN İRFAN, KAÇAR TURAN
|
1 |
Sosyal bilgiler ders içeriğiyle geliştirilmiş dijital oyunların ortaokul öğrencilerinin üzerindeki etkileri
Dijital Oyunlar
|
---|---|
2 |
ReVCitReScArCe - Researchers' Night for Citizens & Researchers' Meeting for Science and Art Centers / Vatandaşlar için Araştırmacılar Gecesi & Bilim Sanat Merkezleri için Araştırmacılar Buluşması
HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01-01: European Researchers' Night and Researchers at Schools 2024-2025
|
1 |
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Sosyal Bilgiler Öğretmeni (İlköğretim)
|
---|
1 |
Eğitimde Ahlak ve Etik
Yazar Adı: ŞİMŞEK NİHAT, KAÇAR TURAN
, Yayın Yeri: PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK
|
---|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2022-2023 | İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | Türkçe | 3 |
2 | 2023-2024 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 3 |
3 | 2023-2024 | Sosyal Bilgilerin Felsefi Temelleri | Türkçe | 3 |
4 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel ve Tartışmalı Konular | Türkçe | 3 |
5 | 2023-2024 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | Türkçe | 3 |
6 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi Öğretimine İlişkin Araştırmaların İncelenmesi | Türkçe | 3 |
7 | 2024-2025 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 3 |
8 | 2024-2025 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Türkçe | 3 |
9 | 2024-2025 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel ve Tartışmalı Konular | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2022-2023 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | Türkçe | 2 |
2 | 2022-2023 | Sosyal Bilgiler Öğretimi II | Türkçe | 3 |
3 | 2022-2023 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | Türkçe | 2 |
4 | 2023-2024 | Afetler ve Afet Yönetimi | Türkçe | 2 |
5 | 2023-2024 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | Türkçe | 2 |
6 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Öğretimi I | Türkçe | 3 |
7 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt Yerel ve Sözlü Tarih | Türkçe | 2 |
8 | 2023-2024 | Egitimde Ahlak ve Etik | Türkçe | 2 |
9 | 2023-2024 | Medya Okuryazarlığı | Türkçe | 2 |
10 | 2023-2024 | Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | Türkçe | 2 |
11 | 2023-2024 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 5 |
12 | 2023-2024 | Toplumsal Duyarlılık Projesi | Türkçe | 1 |
13 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | Türkçe | 2 |
14 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Öğretimi 2 | Türkçe | 3 |
15 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları | Türkçe | 2 |
16 | 2023-2024 | Karakter ve Değer Eğitimi | Türkçe | 2 |
17 | 2023-2024 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | Türkçe | 2 |
18 | 2023-2024 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | Türkçe | 2 |
19 | 2024-2025 | Egitimde Ahlak ve Etik | Türkçe | 2 |
20 | 2024-2025 | Egitimde Ahlak ve Etik | Türkçe | 2 |
21 | 2024-2025 | Egitimde Ahlak ve Etik | Türkçe | 2 |
22 | 2024-2025 | Medya Okuryazarlığı ve Eğitim | Türkçe | 2 |
23 | 2024-2025 | Sosyal Bilgilerin Temelleri | Türkçe | 2 |
24 | 2024-2025 | Sosyal Bilgiler Öğretimi I | Türkçe | 3 |
25 | 2024-2025 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt Yerel ve Sözlü Tarih | Türkçe | 2 |
26 | 2024-2025 | Toplumsal Duyarlılık Projesi I | Türkçe | 1 |
27 | 2024-2025 | Öğretmenlik Uygulaması I | Türkçe | 2 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Devam Ediyor | Türk ve Suriye uyruklu ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarının karşılaştırmalı analizi | MAHSUN MUTLU | TezMerkezi | 2025 |
1 |
EĞİTİM BİLİMLERİNDE İLERİ METODOLOJİ UYGULAMALARI TÜBİTAK 2237-A PROJESİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE İLERİ METODOLOJİ UYGULAMALARI
|
---|