GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM
1 |
Göç, Kültür ve Tarih
Bölüm Adı: Farklı kültürden gelen öğrencileri güçlendirmek: Göçmen öğrenci öğretiminde kapsayıcı yaklaşımlar |
---|---|
2 |
Araştırma Makaleleri Tezler ve Bitirme Tezleri: Yazarlık El Kitabı
Bölüm Adı: İlk Taslağı Planlama |
3 |
Uyumlu Okul Projesi: Türk ve Suriyeli Sığınmacı öğrencilerin sınıf içi statülerinin sosyometrik açıdan incelenmesi
Yazar(lar): ÖZLÜ ZEYNEL, KARADAŞ YÜCEL, TUNÇ ERHAN, AKCAN EMRULLAH, ASLAN ATİK, Sözen Orhan Burak, Altan Hale Nur, Aydın İnci, Polat Sinem, Sevil Sevgi |
4 |
Kaynaştırma ve Genel Eğitim Sınıflarında Sınıf Yönetimi: Karşılaştırmalı Bir Araştırma
Yazar(lar): AKCAN EMRULLAH |
5 |
TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMELERİ
Bölüm Adı: Öğretim Sürecinde Ders Kitapları |
6 |
EDUCATION, SOCIAL, HEALTH AND POLITICAL DEVELOPMENTS IN
TURKEY BETWEEN
2000-2020
Bölüm Adı: THE CULTURAL FUNCTION OF THE LIFE SCIENCES COURSE IN THE 2000’s |
7 |
Geçmişten günümüze ilkokul programları (1924-2018)
Bölüm Adı: Müzik dersi programlarının gelişimi |
8 |
Educational and science occurred in Turkey between the years of 1980-2000
Bölüm Adı: Development of inclusive education in Turkey between the years 1980-2000 |
9 |
Educational and science occurred in Turkey between the years of 1980-2000.
Bölüm Adı: Developments in life science education between 1980-2000 |
10 |
Geçmişten Günümüze İlkokul Programları (1924-2018)
Bölüm Adı: Görsel sanatlar dersi programlarının gelişimi |
1 |
Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Akran Zorbalığı ve Göçmen/Mülteci Çocuklar
KARATAŞTAN Ayşe, AKCAN EMRULLAH
|
---|---|
2 |
An Analysis of the Texts in the Life Studies Textbooks in the Context of the United Nations Convention on the Rights of the Child
AKCAN EMRULLAH, BAKIR Kemal Faruk
|
3 |
Opinion of primary school teachers about the Culturally responsive education practices used in the life Studies Lessons: Implementation of the practices used in the US to Turkey
AKCAN EMRULLAH, Blaha Karen
|
4 |
Kapsayıcı Liderlik Ölçeği: Türkçeye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
BOZKURT BAYRAM, AKCAN EMRULLAH
|
5 |
Investigation of the Relationship between the Life Studies Lesson Attitudes and Critical Thinking Tendencies of Primary School 3rd-Grade Students
AKCAN EMRULLAH, Tekkeşin Esra
|
6 |
An Investigation of The Acknowledge in The Primary School 2018 Life Studies Lessons Curriculum in Terms of Culturally Responsive Education
ŞAHİN BİRGÜL, AKCAN Leyla, AKCAN EMRULLAH
|
7 |
Drawings of Refugee/Immigrant Students Regarding the Image of the their Primary School Teacher
AKCAN EMRULLAH, TÜRKCAN Sümeyye Dudu
|
8 |
Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yaklaşımları Farklı Olan Öğretmenlerin Pandemi Sürecinde Hayat Bilgisi Öğretim Deneyimleri
GÖK Özge, AKCAN EMRULLAH
|
9 |
Development of inquiry skills scale for life studies: Validity and reliability study
AKCAN EMRULLAH, BAŞARAN MEHMET
|
10 |
Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının Farklılıklar Açısından İncelenmesi (An Analysis of Life Studies Textbooks in Terms of Diversities)
AKCAN EMRULLAH, Türkmenoğlu Ömer Alper
|
11 |
Primary School Teachers' Opinions of Social Justice in Life Studies Lessons And In-Class Practices
AKCAN EMRULLAH
|
12 |
Ethnopedagogical Examination of the Most Watched Cartoon by Primary School Students: The Example of Rafadan Tayfa
AKCAN EMRULLAH, BAKIR Kemal Faruk
|
13 |
Culturally responsive education as a sustainable educational approach: Reflections from primary school teachers life science course practices
AKCAN EMRULLAH
|
14 |
An analytical overview of the studies on the life studies lesson: Bibliometric analysis based on Web of Science database.
AKCAN EMRULLAH
|
15 |
The examination of pedagogical formation education certificate program students\u2019 perceptions regarding education and ideal education through metaphors
KARA MEVLÜT, AKCAN EMRULLAH
|
16 |
Mesleğe Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları İstenmedik Davranışlara ve Bu Davranışlar Karşısında Uyguladıkları Yöntemlere İlişkin Görüşleri
KAPLAN Sevil, KALMAN MAHMUT, AKCAN EMRULLAH
|
17 |
Hayat Bilgisi Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Çokkültürlü Eğitim Bağlamında İncelenmesi (Examination of Texts in Life Science Studies Textbooks in the Context of
Multicultural Education)
BAKIR Kemal Faruk, AKCAN EMRULLAH
|
18 |
Eğitim Konulu Filmlerin Sınıf Yönetiminin Boyutları Açısından İncelenmesi
AKCAN EMRULLAH, KARA MEVLÜT
|
19 |
Examination of Life Studies Coursebooks in Terms of Inclusive Education
AKCAN EMRULLAH
|
20 |
A Review of Educational Philosophy From Different Perspectives Through an Analysis of Period Movies During the Era of the War of Independence and the Early Republic of Turkey (1920-1940)
AKCAN EMRULLAH, DOĞAN AYHAN
|
21 |
KAYNAŞTIRMA SINIFLARINDA SINIF YÖNETİMİ
AKCAN EMRULLAH,BAŞKURT İRFAN
|
22 |
YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE SENDİKAL FAALİYETLERİN OKULLARA ETKİSİ
AKCAN EMRULLAH,POLAT SONER,Ölçüm Dinçer
|
23 |
Eğitim Temalı Filmlerin Çokkültürlü Eğitim Açısından Analizi
POLAT SONER,AKCAN EMRULLAH
|
24 |
Eğitim Konulu Türk Filmlerinde Öğretmen İmajı: Öğretmen İmajına Tarihi Bakış
AKCAN EMRULLAH,POLAT SONER
|
25 |
Kaynaştırma sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma konusundaki yeterliliklerinin araştırılması
AKCAN EMRULLAH,İLGAR LÜTFÜ
|
26 |
MÜFETTİŞ DENETİMİNİN ÖĞRETMENLERİN MOTİVASYONUNA ETKİSİ
AKCAN EMRULLAH,POLAT SONER
|
1 |
İlkokul eğitiminde yapay zekanın bugünü ve yarını: Sınıf öğretmenlerinin düşünceleri ve olası senaryolara ilişkin görüşleri.
Bakır Kemal Faruk,AKCAN EMRULLAH
|
---|---|
2 |
Kültüre duyarlı eğitim yaklaşımıyla öğrencilerde güven oluşumu: Hayat bilgisi örneği
Şahin Birgül,AKCAN EMRULLAH
|
3 |
Göçmen Öğrencisi Olan Öğretmenlerin Hayat Bilgisi Dersinde Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Akcan Leyla,AKCAN EMRULLAH
|
4 |
Dikkat dağınıklığı olan ilkokul öğrencisinin okuma esnasındaki göz hareketlerinin yapay zeka destekli uygulamayla değerlendirilmesi
Bakır Kemal Faruk,AKCAN EMRULLAH
|
5 |
Çağdaş Eğitimde Yapay Zekâ: Sınıf İçinde Hangi Öğretmen Görevleri Yapay Zekâ ile Destekleniyor?
Akcan Leyla,AKCAN EMRULLAH
|
6 |
Dünyadan Türkiye’ye Akademik Göç: Göçmen Akademisyenlerin Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Yolları
KÖK Ülkü, AKCAN EMRULLAH
|
7 |
CULTURAL INTEGRATION OF MIGRANT STUDENTS IN PRIMARY SCHOOL INTO THE SCHOOL AND CLASSROOM ENVIRONMENT
AKCAN EMRULLAH
|
8 |
İlkokuldaki Gizli Tehlike: Göçmen Öğrencilere Yönelik “Stereotip Tehdidi”
AKCAN EMRULLAH
|
9 |
The Teacher in the 21st Century: What Teachers Think about Students from Different Cultures in Today's Multicultural Classrooms
Akcan Leyla, AKCAN EMRULLAH
|
10 |
Öğretmen görüşlerine göre okullarda sosyal adalet
BOZKURT BAYRAM, AKCAN EMRULLAH
|
11 |
Sınıf Öğretmenlerine Göre Hayat Bilgisi Dersinin Kültürel Rolü
AKCAN EMRULLAH
|
12 |
Sınıf Öğretmenlerinin “Tarih” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
AKCAN Leyla, AKCAN EMRULLAH
|
13 |
Uluslararası Çevrimiçi Temel Eğitim Dergisi’nin (IOJPE) Bibliyometrik Analizi
AKCAN Leyla, AKCAN EMRULLAH
|
14 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklı Kültürden Gelen Öğrencilerin Hayat
Bilgisi Derslerinde Karşılaştıkları Sorunlara ve Çözüm Önerilerine Yönelik
Görüşleri
AKCAN EMRULLAH
|
15 |
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AKCAN EMRULLAH
|
16 |
Farklı Kültürlerden Öğrencilerin Bulunduğu İlkokul Sınıflarında Sosyal Kabule İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri (Teachers' Opinions about Social Acceptance to Students from Different Cultures in Primary School)
Gökdemir Çakmak Nimet, AKCAN EMRULLAH
|
17 |
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN PERSPEKTİFİNDEN AKRAN ZORBALIĞI VE MÜLTECİ/GÖÇMEN ÖĞRENCİLER
KARATAŞTAN Ayşe, AKCAN EMRULLAH
|
18 |
Investigation of life science teaching experiences of teachers with different attitudes on information and communication technologies during the pandemic
GÖK Özge, AKCAN EMRULLAH
|
19 |
Examination of the texts in life science textbooks in terms of the united nations convention on the rights of the child
BAKIR Kemal Faruk, AKCAN EMRULLAH
|
20 |
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla Analizi
AKCAN EMRULLAH, KARA MEVLÜT, BOZBAYINDIR FATİH
|
21 |
Eğitim Konulu Filmlerde Sınıf Yönetimi
AKCAN EMRULLAH, KARA MEVLÜT
|
22 |
Examination of Social Studies Textbooks in Terms of Inclusive Education
AKCAN EMRULLAH
|
23 |
Eğitim Fakültesi Mezunu Olmayan Öğretmen Adaylarının Eğitim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
KARA MEVLÜT, AKCAN EMRULLAH
|
24 |
Matematik Programları için Yeni Yaklaşımlar: Kesirleri Scamper ve Morfolojik
Sentezle Sınıfa Getirmek
BATDAL KARADUMAN GÜLŞAH,ÖRS ESRA,AKCAN EMRULLAH
|
25 |
Effects of Trade-Union Activities in Schools
AKCAN EMRULLAH, Ölçüm Dinçer, POLAT SONER
|
1 |
Okullarımızda Eğitim Kalitesinin Artırılması
Okulların Swot analizlerinin yapılması, eylem planlarının ve okul gelişim planlarının hazırlanması.
|
---|
1 |
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmen / Yönetici
|
---|
1 |
Göç, Kültür ve Tarih
Yazar Adı: ÖZLÜ ZEYNEL,AKCAN EMRULLAH,PATOĞLU EMRAH BERKANT
, Yayın Yeri: Paradigma Akademi yay.
|
---|---|
2 |
Journal of Elementary Education: Theory and Practice (JELEDU)
Yazar Adı: AKCAN EMRULLAH,ÇARKIT CAFER,ÖZENÇ MEHMET,BOZKURT BAYRAM
, Yayın Yeri: Emrullah AKCAN
|
3 |
Göç, Kültür ve Eğitim
Yazar Adı: ÖZLÜ ZEYNEL,AKCAN EMRULLAH
, Yayın Yeri: Paradigma Akademi yay.
|
4 |
International Review of Migration and Refugee Studies
Yazar Adı: AKCAN EMRULLAH
, Yayın Yeri: GAÜN Göç Enstitüsü
|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2019-2020 | Eğitimde Çocuk Edebiyatı Uygulamaları | Türkçe | 3 |
2 | 2020-2021 | EĞİTİMDE ÇOCUK EDEBİYATI UYGULAMALARI | Türkçe | 3 |
3 | 2020-2021 | EĞİTİMDE ÇOCUK EDEBİYATI UYGULAMALARI | Türkçe | 3 |
4 | 2021-2022 | KÜLTÜR TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | Türkçe | 3 |
5 | 2022-2023 | KÜLTÜR TEMELLİ HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ | Türkçe | 3 |
6 | 2022-2023 | Göç Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Etik | Türkçe | 3 |
7 | 2022-2023 | Göç Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Etik | Türkçe | 3 |
8 | 2023-2024 | İstatistiki Veri Analizi | Türkçe | 3 |
9 | 2023-2024 | Sinema ve Kadın | Türkçe | 3 |
10 | 2023-2024 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTLEŞME | Türkçe | 3 |
11 | 2023-2024 | Kültür Temelli Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
12 | 2023-2024 | İstatistiki Veri Analizi | Türkçe | 3 |
13 | 2023-2024 | Sinema ve Kadın | Türkçe | 3 |
14 | 2023-2024 | Kültür Temelli Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
15 | 2023-2024 | Kültür Temelli Hayat Bilgisi Öğretimi (Tezsiz) | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2019-2020 | İlköğretimde Kaynaştırma | Türkçe | 2 |
2 | 2019-2020 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 2 |
3 | 2019-2020 | Eğitim Psikolojisi | Türkçe | 2 |
4 | 2019-2020 | Erken Çocukluk Eğitimi | Türkçe | 2 |
5 | 2019-2020 | Özel Eğitim | Türkçe | 2 |
6 | 2019-2020 | Rehberlik | Türkçe | 3 |
7 | 2018-2019 | Güzel Yazı Teknikleri | Türkçe | 2 |
8 | 2018-2019 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | 2 |
9 | 2020-2021 | ÖZEL EĞİTİM | Türkçe | 2 |
10 | 2020-2021 | ÇOCUK EDEBİYATI | Türkçe | 2 |
11 | 2020-2021 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | Türkçe | 2 |
12 | 2020-2021 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
13 | 2020-2021 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
14 | 2020-2021 | Kapsayıcı Eğitim | Türkçe | 2 |
15 | 2020-2021 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 2 |
16 | 2020-2021 | İlköğretimde Kaynaştırma | Türkçe | 2 |
17 | 2021-2022 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
18 | 2021-2022 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 2 |
19 | 2021-2022 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Türkçe | 2 |
20 | 2021-2022 | Kapsayıcı Eğitim | Türkçe | 2 |
21 | 2021-2022 | İlköğretimde Kaynaştırma | Türkçe | 2 |
22 | 2021-2022 | Öğretimi bireyselleştirme ve Uygulama | Türkçe | 2 |
23 | 2021-2022 | Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | Türkçe | 2 |
24 | 2022-2023 | Kapsayıcı Eğitim | Türkçe | 2 |
25 | 2022-2023 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Türkçe | 2 |
26 | 2022-2023 | Öğrenme Güçlüğü | Türkçe | 2 |
27 | 2022-2023 | İlkokulda Drama | Türkçe | 2 |
28 | 2022-2023 | Afetler ve Afet Yönetimi | Türkçe | 2 |
29 | 2022-2023 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
30 | 2022-2023 | İlkokul Ders Kitapları İncelemesi | Türkçe | 2 |
31 | 2022-2023 | Toplumsal Duyarlılık Projesi 1 | Türkçe | 3 |
32 | 2022-2023 | Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi | Türkçe | 3 |
33 | 2022-2023 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | 3 |
34 | 2022-2023 | Çocuk Psikolojisi | Türkçe | 2 |
35 | 2022-2023 | Görsel Sanatlar Öğretimi | Türkçe | 3 |
36 | 2022-2023 | İlk Okuma Yazma Öğretimi | Türkçe | 3 |
37 | 2022-2023 | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Türkçe | 2 |
38 | 2022-2023 | Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi | Türkçe | 3 |
39 | 2022-2023 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | 3 |
40 | 2022-2023 | Görsel Sanatlar Öğretimi | Türkçe | 3 |
41 | 2022-2023 | İlk Okuma Yazma Öğretimi | Türkçe | 3 |
42 | 2022-2023 | Çocuk Edebiyatı | Türkçe | 2 |
43 | 2023-2024 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | 3 |
44 | 2023-2024 | Afetler ve Afet Yönetimi | Türkçe | 2 |
45 | 2023-2024 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
46 | 2023-2024 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Türkçe | 2 |
47 | 2023-2024 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | Türkçe | 2 |
48 | 2023-2024 | Afetler ve Afet Yönetimi | Türkçe | 2 |
49 | 2023-2024 | Hayat Bilgisi Öğretimi | Türkçe | 3 |
50 | 2023-2024 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Türkçe | 2 |
51 | 2023-2024 | İlkokuma ve Yazma Öğretimi | Türkçe | 3 |
52 | 2023-2024 | İlkokul Ders Kitapları İncelemesi | Türkçe | 3 |
53 | 2023-2024 | Kariyer Planlama | Türkçe | 1 |
54 | 2023-2024 | Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi | Türkçe | 3 |
55 | 2023-2024 | Türkçe Öğretimi | Türkçe | 3 |
56 | 2023-2024 | Sosyal Bilgiler Öğretimi | Türkçe | 3 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Tamamlandı | Hayat Bilgisi dersinde kültüre duyarlı etkinlikler yoluyla sosyal becerilerin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması | BİRGÜL ŞAHİN | TezMerkezi | 2024 |
2 | Tamamlandı | PİKTES öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri | CANAN GÜNAY CENGİZ | TezMerkezi | 2024 |
3 | Tamamlandı | Göçmen/mülteci öğrencisi olan ve olmayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sınıf içi problemler ve çözüm önerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi | AYŞE KARATAŞTAN | TezMerkezi | 2023 |
4 | Tamamlandı | Türk ve mülteci/göçmen öğrencilerin çocuk haklarına yönelik bakış açılarının incelenmesi: Karşılaştırmalı durum çalışması | KEMAL FARUK BAKIR | TezMerkezi | 2023 |
5 | Devam Ediyor | Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematik tutumuna etkisi | SENA MELİKE BEDİR | TezMerkezi | 2023 |
6 | Devam Ediyor | Eğitim Temalı Fimlerde Yer Alan Stereotiplerin İncelenmesi | RAHİME DOĞAN | TezMerkezi | 2023 |
7 | Devam Ediyor | Kültürel değerlere duyarlı 3. Sınıf hayat bilgisi etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcılığına etkisi | FADİME ÖZTÜRK | TezMerkezi | 2023 |
8 | Tamamlandı | İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerine yönelik kapsayıcı eğitim tutum ölçeğinin geliştirilmesi | ÖMER ALPER TÜRKMENOĞLU | TezMerkezi | 2022 |
9 | Devam Ediyor | İLKOKULDA TÜRK ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN MÜLTECİ/GÖÇMEN ÖĞRENCİ TEMSİLLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA | SÜMEYYE DUDU TÜRKCAN | TezMerkezi | 2022 |
10 | Devam Ediyor | İlkokul Öğrencilerine Yönelik Kültürel Değerlere Duyarlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması | ESRA TEKKEŞİN | TezMerkezi | 2022 |
11 | Devam Ediyor | Hayat Bilgisi Ders Kitaplarında Kullanılan Metinlerin ve Görsellerin Çocuğa Görelik İlkesi Açısından İncelenmesi | SEVİL ALDEMİR | TezMerkezi | 2022 |