Doçent BİLGE KUŞDEMİR KAYIRAN

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BİLİMLERİ

   kbilge@gantep.edu.tr      3778  
YÖK Akademik ORCID
Eğitim Bilimleri Temel Alanı  Eğitim Bilimleri  Eğitim Programları ve Öğretim

Eğitim Bilgileri

Akademik Bilgileri

Kitap ve Kitap Bölümleri

10 Adet
1
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Yaratıcı Drama: İlkokul Uygulamaları

Bölüm Adı: Okul dışı öğrenme ortamları
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-625-6135-66-6, 2024

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
2
21. Yüzyıl Okuryazarlıkları ve Ana Dili Eğitimi

Bölüm Adı: Program Okuryazarlığı
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Akademisyen Kitabevi ISBN: 978-625-375-116-6, 2024

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
3
Okul Dışı Öğrenme Ortamları İlkokul Uygulamaları

Bölüm Adı: Okul Dışı Öğrenmede Planlama Uygulama ve Değerlendirme
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN: 978-625-427-831-0, TÜRKİYE, 2022

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
4
İlk Okuma Yazma Öğretimi ve Uygulamaları

Bölüm Adı: İlk Okuma Yazmaya Hazırlık
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Nobel ISBN: 978-625-427-231-8, TÜRKİYE, 2022

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
5
Müzik Öğretimi

Bölüm Adı: Müzik Öğretim Programları Müzik Öğretiminde Planlama, Ölçme ve Değerlendirme
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-625-8044-10-2, 2021

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
6
Türkçe Eğitimine Genel Bir Bakış

Bölüm Adı: Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-625-7052-08-5, TÜRKİYE, Ankara, 2020

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
7
Türkçe Eğitimi

Bölüm Adı: Dil Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: NOBEL ISBN: 978-605-033-075-5, TÜRKİYE, 2019

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
8
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme

Bölüm Adı: Program Geliştirme Süreci Bağlamında Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Temel Bileşenleri
Yazar(lar): ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-605-241-414-9, 2018

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
9
Türkçe Öğretimi

Bölüm Adı: Türkçe Dersi Öğretim Programı
Yazar(lar): KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: LisansYayıncılık ISBN: 978-605-9498-21-0, TÜRKİYE, 2018

Ulusal  Bilimsel Kitap  Türkçe
10
Contemporary perspectives and research on early childhood education

Bölüm Adı: Pre-School Teachers’ Point of Views About Literacy Practices
Yazar(lar): KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Cambridge Scholars Publishing ISBN: 978-1443857123, 2014

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce

Makaleler

19 Adet
1
The effect of creative drama method in 4th grade primary school values education

BARCIN FAZİLET, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Educational Research & Implementation
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2024

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Endekste taranmıyor
2
Examination of the Mistakes Made by Primary School Students in Writing and Their Literacy Levels

ÖĞÜT KARAKUŞ Aylin, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Hacettepe University Journal of Education
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2022

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  scopus
3
Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Öğretimine İlişkin Duyuşsal Özelliklerinin İncelenmesi

AÇILMIŞ HASAN, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2021

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
4
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Değerlendirmelerinin İncelenmesi

BAL AYTEN PINAR, KARABAY AYŞEGÜL, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Trakya Eğitim Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2021

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
5
Using Online Photovoice (OPV) to Understand Youths’ Perceptions of Distance Education during COVID-19

TÜMKAYA SONGÜL, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE, TANHAN AHMET, ARSLAN ÜMÜT
Yayın Yeri: International Journal of Education & Literacy Studies
İngilizce, Elektronik, 2021

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ERIC
6
A review of the inclusion process of Syrian refugee students in the formal education system of Turkey

ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Tüfekçi Küçükoğlu Şükran
Yayın Yeri: FIRE: Forum for International Research in Education
İngilizce, Basılı, 2020

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
7
Sınıf Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerini Kazanma Durumlarının Öğretmenlik Eğitimlerine ve Mesleki Deneyimlerine Göre İncelenmesi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,ÖZYURT MELİKE
Yayın Yeri: Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2020

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
8
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,BAL AYTEN PINAR
Yayın Yeri: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Basılı, 2019

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
9
İlkokul Öğrencilerinin STEM’e İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,BAŞARAN MEHMET
Yayın Yeri: Turkish Studies
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2018

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
10
İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarılarının ve Okuma Hızlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Ağaçkıran Zeliha
Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Türkçe, Basılı, 2018

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  Endekste taranmıyor
11
Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Yaratıcı Dramaya İlişkin Algıları ve Tutumları Üzerine Bir Çalışma

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2018

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
12
Öz-düzenleyici öğrenmenin okuduğunu anlamaya yönelik akademik başarı ve öz-düzenleme becerileri üzerindeki etkisi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,DOĞANAY AHMET
Yayın Yeri: Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2017

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
13
Üniversite Öğrenci ve Mezunları ile Yetişkinlerin Çoklu Zeka Alanları Açısından Değerlendirilmesi: Adana/Türkiye Örnekleminde Bir Çalışma

İFLAZOĞLU SABAN AYTEN,Işık dilek,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Türkçe, Basılı, 2016

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
14
The investigation of pre service teachers perceptions about critical reading self efficacy

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Işık Dilek
Yayın Yeri: Eurasian Journal of Educational Research
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2015

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
15
A Study on Reading Comprehension Skills of Primary School 5th Grade Students Learning Basic Reading and Writing Skills Through Phonics Based Sentence Method or Decoding Method

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Educational Sciences: Theory Practice
İngilizce, Elektronik, 2012

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SSCI
16
The validity and reliability study ofTurkish version of the multiple intelligences developmental assessment scales

İFLAZOĞLU SABAN AYTEN,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Işık Dilek,Shearer Branton
Yayın Yeri: International Journal of Human Sciences
Türkçe, Elektronik, 2012

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  EBSCO
17
Çoklu Zeka Kuramı Temelli Çalışmaların Değerlendirilmesi Türkiye Örneği

KARABAY AYŞEGÜL,Işık Dilek,GÜNAY BİLALOĞLU RAZİYE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2011

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TÜBİTAK / ULAKBİM, EBSCO-CEEAS
18
İlköğretim 5 Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri Ve Okumaya Ilişkin Tutumları Arasındaki Ilişki

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Basılı, 2010

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
19
Çoklu zekâ kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin Türkçe dersine ilişkin tutuma ve okuduğunu anlama başarısına etkisi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,İFLAZOĞLU SABAN AYTEN
Yayın Yeri: Eurasian Journal of Educational Research
Türkçe, Basılı, 2007

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SSCI

Bildiriler

45 Adet
1
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okumaya İlişkin Duyuşsal Özellikleri ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Polat Tuba,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: EDUCongress2024
TÜRKİYE, Diyarbakır, Türkçe, 18.09.2024

Uluslararası  Özet bildiri
2
Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenen Türkçe Derslerinin İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Yazma Becerilerine Etkisi

İLHAN PELİN,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: EDUCongress2024
TÜRKİYE, Diyarbakır, Türkçe, 18.09.2024

Uluslararası  Özet bildiri
3
Yaratıcı Drama Lideri Olabilmek: Bir Delphi Çalışması

CESUR BURAK, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 31. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi
TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 25.10.2023

Uluslararası  Özet bildiri
4
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DRAMA ALGILARI VE DRAMAYI PLANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Kunt Elif, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 31. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi
Türkçe, 25.10.2023

Uluslararası  Özet bildiri
5
İlk Okuma ve Yazma Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Bartan Songül, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: ERPA International Congresses on Education 2023
TÜRKİYE, Türkçe, 08.09.2023

Uluslararası  Özet bildiri
6
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI DRAMAYA YÖNELİK ALGILARI: METAFOR ANALİZİ

CESUR BURAK, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2022)
Türkçe, 14.11.2022

Uluslararası  Özet bildiri
7
Sınıf Öğretmenlerinin İlk Okuma Yazmaya Hazırlık Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2022)
Türkçe, 14.11.2022

Uluslararası  Özet bildiri
8
The Analysis of Primary School Fourth Graders’ Reading Skills by Their Use of Reading Strategies

AY BURCU, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: The Ninth International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2021)
TÜRKİYE, Türkçe, 04.11.2021

Uluslararası  Özet bildiri
9
An Analysis of Affective Factors of In-Service and Preservice Primary School Teachers About Music Education

AÇILMIŞ HASAN, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: ICCI EPOK 2021 8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Türkçe, 25.03.2021

Uluslararası  Özet bildiri
10
Work for an Inclusive School Herritage- WISH: A good example as an EU project

ÖZYURT MELİKE,ÖZMANTAR MEHMET FATİH,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,KESER ÖZMANTAR ZEHRA,TUNÇ ERHAN,Bacardit Albert Joan
Yayın Yeri: International Conference on New Horizons in Multidisciplinary Academic Research (HMAR-19)
HOLLANDA, Amsterdam, İngilizce, 14.12.2019

Uluslararası  Özet bildiri
11
An Initiative for Widening Syrian Students' Participation in Higher Education: The case of Classroom Teaching Department of Gaziantep University

KALMAN MAHMUT, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: The Global Refuge and Migration Congress
İngilizce, 14.10.2019

Uluslararası  Özet bildiri
12
STUDY OF WRITING SKILLS AND WRITING SPEED OF PRIMARY SCHOOL FIRST GRADE STUDENTS

Benik Taha,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 7. Uluslararası Eğitim programları ve Öğretim Kongresi
TÜRKİYE, Türkçe, 09.10.2019

Uluslararası  Özet bildiri
13
Examination of the mistakes made by primary school students in writing and legibility levels

Öğüt Aylin,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 7. International Congress on Curriculum and Instruction
İngilizce, 09.10.2019

Uluslararası  Özet bildiri
14
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,BAL AYTEN PINAR
Yayın Yeri: INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE ACTIVE LEARNING
Adana, Türkçe, 06.09.2019

Uluslararası  Özet bildiri
15
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,BAL AYTEN PINAR
Yayın Yeri: INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE ACTIVE LEARNING
İngilizce, 06.09.2019

Uluslararası  Özet bildiri
16
Lise Öğrencilerinin Sosyal İçerme Konusundaki Farkındalıklarının İncelenmesi

TUNÇ ERHAN,KESER ÖZMANTAR ZEHRA,ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,ÖZMANTAR MEHMET FATİH
Yayın Yeri: Çukurova Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi
TÜRKİYE, Adana, Türkçe, 13.12.2018

Uluslararası  Özet bildiri
17
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE İLİŞKİN TUTUM VE GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Çıldır Ali,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: ÇUKUROVA I. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ
Türkçe, 13.12.2018

Uluslararası  Özet bildiri
18
Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanan Öğretim Etkinliklerinin 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına ve Kaygı Düzeylerine Etkisi

Karbeyaz Aytekin,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Türkçe, 11.10.2018

Uluslararası  Tam metin bildiri
19
Analysis of elementary school teachers’ opinions regarding the integration process of refugee students into the educational processes in Turkey

ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Tüfekçi Küçükoğlu Şükran
Yayın Yeri: ERPA International Congress on Education
TÜRKİYE, İstanbul, Türkçe, 28.06.2018

Uluslararası  Özet bildiri
20
İlkokul Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi

ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,AY BURCU
Yayın Yeri: 27. ICES-UEBK 2018
Türkçe, 18.04.2018

Uluslararası  Özet bildiri
21
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türkçe Öğretimine İlişkin Yeterlik Algılarının ve Tutumlarının İncelenmesi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Akyılmaz Neslihan
Yayın Yeri: 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Türkçe, 11.04.2018

Uluslararası  Özet bildiri
22
Birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi öğretim programı kazanımlarına ulaşma durumlarının incelenmesi.

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Çiftçi Ercan
Yayın Yeri: The 5th International Congress on Curriculum and Instruction
Türkçe, 26.10.2017

Uluslararası  Özet bildiri
23
Investigation of High School Students’ Attitudes Towards STEM in Terms of Various Variables in the Context of School Type

BAŞARAN MEHMET,ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: Academic Conference on Education, Teaching andE-learning AC-ETeL 2017
ÇEK CUMHURİYETİ, Prag, İngilizce, 11.08.2017

Uluslararası  Tam metin bildiri
24
The Investigation of Primary School Children’s Attitudes Towards STEM in Terms of Different Variables

ÖZYURT MELİKE,BAŞARAN MEHMET,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 3 rd International Conference on The Changing World and SocialResearch
İTALYA, Roma, İngilizce, 08.08.2017

Uluslararası  Özet bildiri
25
STEM Tutum Ölçeğini İlkokul ve Lise Düzeyine Uyarlama Çalışması

ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,BAŞARAN MEHMET
Yayın Yeri: IV th International Eurasian Educational Research Congress
TÜRKİYE, Denizli, Türkçe, 11.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
26
Sınıf Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerini Kazanma Durumlarının İncelenmesi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,ÖZYURT MELİKE
Yayın Yeri: 4th International Eurasian Educational Research Congress
Türkçe, 11.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
27
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Ağaçkıran Zeliha
Yayın Yeri: Al-Farabi 1st International Congress on Social Sciences
Türkçe, 11.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
28
Eğitim Fakültesi Lisans ve Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmen Kimliklerine İlişkin Algıları ile “Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi” Akademik Başarılarının İncelenmesi

ÖZYURT MELİKE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Türkçe, 20.04.2017

Uluslararası  Özet bildiri
29
Sınıf öğretmenliği özel alan yeterlilikleri öz değerlendirme ölçeği Ölçek geliştirme geçerlik ve güvenirlik çalışması

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,ÖZYURT MELİKE
Yayın Yeri: 4. Uluslararası eğitim Programlar ve Öğretim Kongresi
Türkçe, 27.10.2016

Uluslararası  Özet bildiri
30
Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kimliklerine Yönelik Algıları Üzerine Birİnceleme

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,ÖZMANTAR MEHMET FATİH
Yayın Yeri: IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Türkçe, 31.05.2016

Uluslararası  Özet bildiri
31
The effects of self regulated learning on the academic achievement of reading comprehension, self-regulatory skills and reading strategies.

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,DOĞANAY AHMET
Yayın Yeri: The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction
İngilizce, 22.10.2015

Uluslararası  Özet bildiri
32
Türkiye’de öz-düzenleyici öğrenme ile ilgili yapılan araştırmalar üzerine betimsel bir değerlendirme.

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
TÜRKİYE, Gaziantep, Türkçe, 07.05.2014

Ulusal  Özet bildiri
33
Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğini uyarlama çalışması.

DOĞANAY AHMET,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
TÜRKİYE, Bolu, Türkçe, 27.09.2012

Ulusal  Özet bildiri
34
Pre-school teachers’ views and practices about preparation studies for reading and writing

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: III. International Congress on Early Childhood Education
İngilizce, 12.09.2012

Uluslararası  Özet bildiri
35
An Investigation of Pre-Service Teachers’ Attitude toward Physical Education in terms of Various Variables

GÜNSEL ANA MARIA, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE, IŞIK DİLEK
Yayın Yeri: International Session of Scientific Communications
ROMANYA, Bükreş, İngilizce, 25.11.2011

Uluslararası  Tam metin bildiri
36
A meta-analysis study on the effectiveness of multiple intelligences-based instruction: The case of Turkey. (Çoklu zeka kuramı temelli öğretimin etkililiğine ilişkin bir meta analiz çalışması: Türkiye örneği)

KARABAY AYŞEGÜL,Işık Dilek,GÜNAY BİLALOĞLU RAZİYE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Türkçe, 05.10.2011

Uluslararası  Özet bildiri
37
İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının düşünme becerilerinin öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının ve bilişsel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Işık Dilek,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: International Conference on New Trends in Education and Their Implications
Türkçe, 11.11.2010

Uluslararası  Özet bildiri
38
İlkokuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerine bir çalışma

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,KARABAY AYŞEGÜL
Yayın Yeri: International Conference on New Trends in Education and Their Implications
Türkçe, 11.11.2010

Uluslararası  Özet bildiri
39
Çoklu zekâ kuramı destekli proje tabanlı öğrenme yönteminin sosyal bilgiler dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi.

Kayıran Turan,KARAKUŞ MEMET,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
TÜRKİYE, İzmir, Türkçe, 01.10.2009

Ulusal  Özet bildiri
40
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri ve okumaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki.

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,KARABAY AYŞEGÜL
Yayın Yeri: XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
TÜRKİYE, İzmir, Türkçe, 01.10.2009

Ulusal  Özet bildiri
41
Evaluation of studies conducted in Turkey on multiple intelligences theory

KARABAY AYŞEGÜL,Işık Dilek,GÜNAY BİLALOĞLU RAZİYE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE
Yayın Yeri: I. Uluslararası Yaşayan Kuramcılar Konferansı “Howard Gardner”
İngilizce, 23.05.2009

Uluslararası  Özet bildiri
42
A study on the adaptation of Multiple Intelligences Developmental Assessment Scales (MIDAS) in Turkish language

Shearer Branton,İFLAZOĞLU SABAN AYTEN,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Işık Dilek
Yayın Yeri: I. Uluslararası Yaşayan Kuramcılar Konferansı “Howard Gardner”
İngilizce, 23.05.2009

Uluslararası  Özet bildiri
43
Çoklu zekâ kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin tutumları üzerindeki etkisi

KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,İFLAZOĞLU SABAN AYTEN
Yayın Yeri: XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
TÜRKİYE, Türkçe, 05.09.2007

Ulusal  Tam metin bildiri
44
The relationship between self-esteem and academic motivation in preservice teacher education

İFLAZOĞLU SABAN AYTEN,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Işık Dilek
Yayın Yeri: Affective Education in Action
İngilizce, 28.06.2007

Uluslararası  Tam metin bildiri
45
Birinci sınıf öğretmeleri ile öğretmen adaylarının ses temelli cümle yöntemine yönelik görüşleri: Nitel bir çalışma örneği.

KARABAY AYŞEGÜL,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,Işık Dilek
Yayın Yeri: XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
TÜRKİYE, Muğla, Türkçe, 13.09.2006

Ulusal  Özet bildiri

Projeler

3 Adet
1
WORK FOR AN INCLUSIVE SCHOOL HERITAGE (W)ISH


10.08.2017 - 31.08.2019
Avrupa Birliği,   Araştırmacı 

ULUSLARARASI  GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ  Tamamlandı
2
Eleştirel Okuma Öz Yeterlik Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmen Adaylarının Eleştirel Okuma Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi


BAP,   Araştırmacı 

ULUSAL  Tamamlandı
3
Yetişkinlerin Çoklu Zeka Alanlarının Bazı Sosyo Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi MIDAS ın The Multiple Intelligences Developmental Assessment Scales Türkçe ye Uyarlanması Kapsamında Bir Çalışma


BAP,   Araştırmacı 

ULUSAL  Tamamlandı

Üniversite Dışı Deneyim

1 Adet
1
Karahüyük İlköğretim Okulu-Elbistan/K.Maraş

Sınıf Öğretmeni

2002 - 2002

Editörlükler

4 Adet
1
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Yaratıcı Drama: İlkokul Uygulamaları

Yazar Adı: KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,METİNNAM İHSAN,CESUR BURAK , Yayın Yeri: Pegem Akademi
Kitap, Türkçe, 2024,   Uluslararası  Basılı

2
Okul Dışı Öğrenme Ortamları İlkokul Uygulamaları

Yazar Adı: KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE, ÖZYURT MELİKE , Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık
Kitap, Türkçe, 2022,   Uluslararası  Basılı

3
Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme

Yazar Adı: ÖZMANTAR MEHMET FATİH,AKKOÇ HATİCE,KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE,ÖZYURT MELİKE , Yayın Yeri: Pegem Akademi
Kitap, Türkçe, 2018,   Uluslararası  Basılı

4
Müzik Öğretimi

Yazar Adı: AÇILMIŞ HASAN, KUŞDEMİR KAYIRAN BİLGE , Yayın Yeri: Pegem Akademi
Kitap, Türkçe, 2021,   Uluslararası  Basılı

İdari Görevler

Ödüller

Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2016-2017 İlköğretimde Türkçe Öğretimi Türkçe 3
2 2016-2017 Uygulamalı Eğitim İstatistiği Türkçe 3
3 2015-2016 İlköğretimde Türkçe Öğretimi Türkçe 3
4 2015-2016 Uygulamalı Eğitim İstatistiği Türkçe 3
5 2014-2015 Uygulamalı Eğitim İstatistiği Türkçe 3
6 2017-2018 Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik Türkçe 3
7 2017-2018 Uygulamalı Eğitim İstatistiği Türkçe 3
8 2017-2018 İlköğretimde Türkçe Öğretimi Türkçe 3
9 2018-2019 UYGULAMALI EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Türkçe 3
10 2018-2019 İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Türkçe 3
11 2019-2020 Uygulamalı Eğitim İstatistiği Türkçe 3
12 2018-2019 Eğitimde Veri Analizi ve İstatistiksel Teknikler Türkçe 3
13 2019-2020 İLKÖĞRETİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Türkçe 3
14 2016-2017 EĞİTİMDE VERİ ANALİZİ VE İSTATİSTİKSEL TEKNİKLER Türkçe 1
15 2015-2016 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 1
Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2014-2015 Türkçe Öğretimi Türkçe 3
2 2014-2015 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Türkçe 2
3 2014-2015 Sınıf Öğretmenliğinde Yeni Yaklaşımlar Türkçe 2
4 2016-2017 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe 3
5 2016-2017 Drama Türkçe 4
6 2015-2016 Drama Türkçe 4
7 2015-2016 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe 3
8 2015-2016 Öğretim İlke ve Yöntemleri Türkçe 3
9 2015-2016 Hayat Bilgisi Öğretimi Türkçe 3
10 2015-2016 Türkçe Öğretimi Türkçe 3
11 2015-2016 Sosyal Bilgiler Öğretimi Türkçe 3
12 2015-2016 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Türkçe 2
13 2015-2016 Sınıf Öğretmenliğinde Yeni Yaklaşımlar Türkçe 2
14 2017-2018 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe 3
15 2017-2018 Drama Türkçe 4
16 2017-2018 Türkçe Öğretimi Türkçe 3
17 2018-2019 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe 3
18 2019-2020 İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe 3
19 2018-2019 Drama Türkçe 4
20 2019-2020 Drama Türkçe 4
21 2018-2019 Türkçe Öğretimi Türkçe 3
22 2019-2020 İlkokul programı Türkçe 2
23 2019-2020 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Türkçe 3
24 2019-2020 Sınıf Öğretmenliğinde Yeni Yaklaşımlar Türkçe 2
25 2019-2020 Okul Deneyimi Türkçe 1
26 2019-2020 Öğretmenlik Uygulaması II Türkçe 2
27 2019-2020 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
28 2018-2019 Program Geliştirmeye Giriş Türkçe 3
29 2018-2019 İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları Türkçe 2
30 2018-2019 SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Türkçe 2
31 2018-2019 Okul Deneyimi Türkçe 1
32 2018-2019 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
33 2018-2019 Öğretmenlik Uygulaması II Türkçe 2
34 2018-2019 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
35 2019-2020 İlkokulda Drama Türkçe 2
36 2019-2020 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
37 2017-2018 SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Türkçe 2
38 2017-2018 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1
39 2017-2018 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Türkçe 1
40 2017-2018 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 1
41 2016-2017 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Türkçe 1
42 2016-2017 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 2
43 2016-2017 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1
44 2016-2017 TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Türkçe 3
45 2016-2017 SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Türkçe 2
46 2015-2016 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1
47 2015-2016 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Türkçe 1
48 2015-2016 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 1
49 2014-2015 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 1
50 2014-2015 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1

Yönetilen Tezler

Durum Tez Adı Hazırlayan Kaynak Yıl
1 Tamamlandı Sınıf öğretmenliği lisans programında yer alan matematik öğretimi dersinin yapılandırılma sürecinin öğretmen eğitimcilerinin görüşlerine göre incelenmesi BİLGE YILMAZ ASLAN TezMerkezi 2023
Durum Tez Adı Hazırlayan Kaynak Yıl
1 Devam Ediyor İlkokul Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerileri Üzerine Yapılan Çalışmalar ve Kullanılan Ölçme Araçları Üzerine Bir İnceleme SULTAN DEMİRLİ TezMerkezi 2024
2 Tamamlandı Web 2.0 araçlarıyla desteklenen Türkçe derslerinin ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerilerine etkisi PELİN İLHAN TezMerkezi 2024
3 Tamamlandı İlkokul öğrencilerinin okuma kültürü edinme sürecine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri SİNEM GÜNGÖR DAĞ TezMerkezi 2024
4 Tamamlandı İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin duyuşsal özellikleri ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi TUBA POLAT TezMerkezi 2024
5 Tamamlandı Sınıf öğretmenlerinin drama algıları ve dramayı planlama becerileri üzerine bir inceleme ELİF KUNT TezMerkezi 2023
6 Tamamlandı Zenginleştirilmiş öğretim uygulamalarının ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine ve okumaya yönelik tutumlarına etkisi FATMA GÜL ÖZ YURDAER TezMerkezi 2023
7 Tamamlandı İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma stratejilerini kullanım durumlarına göre okuma becerilerinin incelenmesi BURCU AY TezMerkezi 2020
8 Tamamlandı Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi ALİ ÇILDIR TezMerkezi 2019
9 Tamamlandı Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve kaygı düzeylerine etkisi AYTEKİN KARBEYAZ TezMerkezi 2018
10 Tamamlandı Sınıf öğretmeni adaylarının Türkçe öğretimine ilişkin yeterlik algılarının ve tutumlarının incelenmesi NESLİHAN AKYILMAZ TezMerkezi 2018
11 Tamamlandı Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmede tekrarlı okuma tekniğinin kullanımı üzerine bir durum çalışması MEHMET PEKSOY TezMerkezi 2018
12 Tamamlandı İlkokul öğrencilerinin yazım hatalarının ve yazılarının okunaklılık düzeylerinin incelenmesi AYLİN ÖĞÜT TezMerkezi 2018
13 Tamamlandı İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin ve yazma hızlarının incelenmesi TAHA BENİK TezMerkezi 2018
14 Tamamlandı İlkokul 4. sınıf değerler eğitiminde yaratıcı drama yönteminin etkisi FAZİLET BARCIN TezMerkezi 2018
15 Tamamlandı Birinci sınıfa kayıtlı farklı yaş grubundaki öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi öğretim programına dair kazanımlara ulaşma durumlarının incelenmesi ERCAN ÇİFTÇİ TezMerkezi 2017
16 Tamamlandı İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ZELİHA KATIRCI AĞAÇKIRAN TezMerkezi 2016

Üyelikler

3 Adet
1
Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanları Derneği

 Üye    2013 

2
Eğitim Programları ve Öğretim Derneği

 Üye    2009 

3
Çağdaş Drama Derneği

 Üye    2006 

Sanatsal Faaliyetler

13 Adet
1
II.Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  29.12.2016 - 29.12.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
2
II.Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  29.12.2016 - 29.12.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
3
II.Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  29.12.2016 - 29.12.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
4
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
5
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
6
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
7
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
8
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
9
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
10
I. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  17.05.2016 - 17.05.2016

Ulusal  Karma  SERGİ
11
IV. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  13.12.2017 - 13.12.2017

Ulusal  Karma  SERGİ
12
IV. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  13.12.2017 - 13.12.2017

Ulusal  Karma  SERGİ
13
IV. Alan Eğitiminde Materyal Tasarım/Yarışması


Düzenleyenler : Yıldız Teknik Üniversitesi
SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /  13.12.2017 - 13.12.2017

Ulusal  Karma  SERGİ