
						GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ TEMEL EĞİTİM BİLİMLERİ
					
1 | 
					Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek: Kadrajda Eğitim Var
						 
Bölüm Adı: Hayat Okulu: Bir Öğretmenin Dönüşüm Yolculuğu  | 
				
|---|---|
2 | 
					Okul Dışı Öğrenme Ortamları: İlkokul Uygulamaları
						 
Bölüm Adı: Spor Merkezleri  | 
				
3 | 
					Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları Kimler ve Neler Yapmaktalar?
						 
Bölüm Adı: Çocuk Haklarının Korunması ve Geliştirilmesi Temelindeki STK'lar: Daha Mutlu Toplum ve Daha Yaşanabilir Dünya  | 
				
4 | 
					Eğitim & Bilim 2022-IV
						 
Bölüm Adı: Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullardaki Rehberlik Hizmetleri  | 
				
5 | 
					Advances in Global Education and Research: Volume 4
						 
Bölüm Adı: Using mnemonic illustrations in first reading and writing: The case of Turkish alphabet  | 
				
6 | 
					Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları
						 
Bölüm Adı: Türkiye Maarif Vakfı: Türkiye Cumhuriyeti'nin "Yumuşak Gücü"  | 
				
1 | 
					Unveiling Disaster-Induced Social Justice Failures Through the Widening Digital Divide Among Primary School Students: A Capability Approach Perspective
						 
 SUMMAK MEHMET SEMİH,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
|---|---|
2 | 
					Pandemi Penceresinden Dijital Ortamlar, Aktörler, Araçlar, Roller ve Öğretime Yeni Bir Bakış
						 
 SUMMAK MEHMET SEMİH,KALENDER BARIŞ,Mete İzzet Oktay 
   | 
				
3 | 
					Olağandışı Durumlarda Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançlarındaki Değişimin İncelenmesi
						 
 KALENDER BARIŞ,CESUR BURAK,SAKA YAVUZ 
   | 
				
4 | 
					Developing the Children’s Rights-Based Classroom Scale
						 
 ÖZTÜRK AYŞE, KALENDER BARIŞ 
   | 
				
5 | 
					An Investigation into 2005 and 2018 Life Studies Textbooks in the context of Learning Approaches: How do Classroom Teachers Interpret the Change?
						 
 KALENDER BARIŞ, KABAPINAR YÜCEL, URFALIOĞLU Kevser 
   | 
				
6 | 
					Öğrenme Yaklaşımları Bağlamında 2005 ve 2018 Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi: Sınıf Öğretmenleri Değişimi Nasıl Yorumluyor?
						 
 KALENDER BARIŞ, KABAPINAR YÜCEL, URFALIOĞLU Kevser 
   | 
				
7 | 
					Toplumsal Duyarlılık Projeleri Çocuk Haklarının Hayata Geçirilmesi ve Mesleki Gelişim için Bir Araç Olabilir Mi?
						 
 KALENDER BARIŞ, CESUR BURAK, ÖZTÜRK AYŞE 
   | 
				
8 | 
					To What Extent Do Children in Primary Schools Have a Voice in Context of the Right to Participation in Türkiye?: A Case Study
						 
 ÖZTÜRK AYŞE,EREN MUHAMMED,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
9 | 
					Okul Psikolojik Danışmanı Bulunmayan İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Rehberlik* Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Görüşleri
						 
 KALENDER BARIŞ, KUL AYKUT 
   | 
				
10 | 
					Öğretmen Adaylarının Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Belirlenmesi
						 
 ALTUNOVA NEBİ, KALENDER BARIŞ 
   | 
				
11 | 
					Teacher Learning and Professional Development During the COVID-19 Pandemic: A Descriptive Study
						 
 KALMAN MAHMUT, KALENDER BARIŞ, CESUR BURAK 
   | 
				
12 | 
					Challenges faced by classroom teachers in multigrade classrooms: A case study
						 
 KALENDER BARIŞ, ERDEM EROL 
   | 
				
13 | 
					Öğretim Programı ve Ders Kitaplarının Program Ögelerinin Uyumu Açısından İncelenmesi: Hayat Bilgisi Örneği
						 
 KALENDER BARIŞ, BAYSAL ZELİHA NURDAN 
   | 
				
14 | 
					Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Çocuk Hakları Sözleşmesinin Eğitim Hedefleri Maddesi Açısından İncelenmesi: Tarihsel Bir Analiz
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
15 | 
					Investigation of Elementary Teachers’xx Perceptions about the Teaching Practice Process: A Mixed Research
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
1 | 
					The Effect of E-Portfolio Use in Teacher Education on the Development of Reflective Thinking Skills
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
|---|---|
2 | 
					OKUMA ÇEMBERİ YÖNTEMİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA AŞARILARINA, OKUMA MOTİVASYONLARINA VE OKUMA TUTUMLARINA ETKİLERİ
						 
 Gürleyük Koç Özge,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
3 | 
					Hayat Bilgisi Dersinde Çocuklar İçin Felsefe (P4c) Uygulamasının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
						 
 Güleç Erdin,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
4 | 
					Pre-service Primary School Teachers’ Self-efficacy in Teaching Multigrade Classrooms and Their Classroom Management Competencies: A Correlational Study
						 
 Yılmaz Rüveyda,Hazır Selin,Şimşek Sevim,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
5 | 
					Examining the Life Sciences Course Curriculum (2024) in terms of Children's Right to Participation
						 
 ÖZTÜRK AYŞE,KALENDER BARIŞ,YILMAZ İSLİM DERYA 
   | 
				
6 | 
					Examining the Life Sciences Course Curriculum (2024) in terms of Article 29 of the United Nations Convention on the Rights of the Child
						 
 ÖZTÜRK AYŞE,YILMAZ İSLİM DERYA,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
7 | 
					The effect of using e-portfolio in teacher education on the development of reflective thinking skills
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
8 | 
					EXAMINATION OF THE LIFE STUDIES CURRICULUM IN TERMS OF SUSTAINABLE ENVIRONMENTAL AWARENESS
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
9 | 
					The Effect of Using of Mnemonic Illustrations on Letter Recognition inFirst Reading Process
						 
 KALENDER BARIŞ, Güleç Adem 
   | 
				
10 | 
					Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Hayata Geçirilme Sürecinin İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler/Examining the Implementation Process of the Teaching Practice Course: Problems and Suggestions
						 
 ÖZTÜRK AYŞE, KALENDER BARIŞ, SAKA YAVUZ 
   | 
				
11 | 
					Toplumsal Duyarlılık Projeleri Çocuk Haklarının Hayata Geçirilmesi ve Mesleki Gelişim İçin Bir Araç Olabilir mi?/Can Social Responsibility Projects Be a Tool for the Realization of Children's Rights and Professional Development?
						 
 KALENDER BARIŞ, ÖZTÜRK AYŞE, CESUR BURAK 
   | 
				
12 | 
					Opinions of Classroom Teachers Working in Primary Schools Without School Counselors on the Conduct of Counseling Services
						 
 KALENDER BARIŞ, KUL AYKUT 
   | 
				
13 | 
					Covid-19 Salgını Sürecinde Öğretmenlik Uygulaması Dersi Kapsamında Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi
						 
 KALENDER BARIŞ, CESUR BURAK, SAKA YAVUZ 
   | 
				
14 | 
					Incorporating Flipped Learning into the Classroom Management Course: A Critical Participatory Action Research
						 
 KALENDER BARIŞ, SUMMAK MEHMET SEMİH 
   | 
				
15 | 
					A Pandemic-Pushed Rapprochement With E-Learning: A Dilemma Between Digital Addiction and Dıgıtal Convıctıon
						 
 SUMMAK MEHMET SEMİH, KALENDER BARIŞ 
   | 
				
16 | 
					İlkokullarda Çocuk Hakları Temelli Okul Yapısının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma/ A Research on Examination of Children’s Rights-Based Structure at Primary Schools
						 
 ÖZTÜRK AYŞE, KALENDER BARIŞ 
   | 
				
17 | 
					USING MNEMONIC ILLUSTRATIONS IN FIRST READING AND WRITING: THE CASE OF TURKISH ALPHABET
						 
 KALENDER BARIŞ, GÜLEÇ ADEM 
   | 
				
18 | 
					INVESTIGATION OF CURRICULUM ALIGNMENT OF LIFE SCIENCE COURSE: 
THE SAMPLE OF ‘GÜVENLİ HAYAT’ UNIT
						 
 KALENDER BARIŞ, BAYSAL ZELİHA NURDAN 
   | 
				
19 | 
					Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının Yapılandırmacı Anlayış Çerçevesinde2005’den Günümüze Dönüşümü/Değişimi: “Uzlaşma mı, Geriye Dönüş mü?’’xx
						 
 KABAPINAR YÜCEL,KALENDER BARIŞ,URFALIOĞLU Kevser 
   | 
				
20 | 
					Challenges of Classroom Teachers Face in Multigrade Classrooms: A Case Study
						 
 KALENDER BARIŞ,erdem erol 
   | 
				
21 | 
					Investigation of Prospective Teachers ‘Perceptions of Teachers’Practices According to Different Variables: A Relational Research
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
22 | 
					An Evaluation of the Opinions of Primary School Trainee Teachers towards Teaching Practice Course
						 
 KALENDER BARIŞ 
   | 
				
23 | 
					Developing the Children’s Rights Based Classroom Scale
						 
 ÖZTÜRK AYŞE,KALENDER BARIŞ 
   | 
				
1 | 
					TUBİTAK 2237-A/ Öğrenme - Öğretme Süreçlerinde WEB 2 araçlarının Kullanımı
						 
 Lisansüstü eğitimine devam eden öğretmenlerin öğretim süreçlerine dahil edebilecekleri çeşitli WEB 2 araçlarının tanıtımı ve kullanımı 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					TÜBİTAK 2237-A / Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları
						 
 Doktora öğrencileri için ileri metodoloji eğitimleri (Çoklu regresyon, Hiyererşik doğrusal Modelleme, Madde tepki kuramı, Yapısal eşitlik modellemesi, Faktör analizi, Meta-analiz, Q metodoloji) verilmesi 
  | 
				
3 | 
					TERS YÜZ ÖĞRENME MATERYALİ OLARAK DERS VİDEOLARININ HAZIRLANMASINA YÖNELİK UYGULAMALI RUBRİK GELİŞTİRME PROJESİ
						 
 Teknoloji  Destekli ve Öz Yönelimli Öğrenme Ortamlarının 
  | 
				
1 | 
					MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
						 
 Öğretmen 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
						 
 Müdür Yetkili Öğretmen 
  | 
				
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Devam Ediyor | Okuma çemberi yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısı, okuma motivasyonu, okuma tutumları üzerine etkisi | ÖZGE GÜRLEYÜK KOÇ | TezMerkezi | 2025 | 
| 2 | Tamamlandı | HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) UYGULAMASININ YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ | ERDİN GÜLEÇ | TezMerkezi | 2025 | 
1 | 
					TUBİTAK 2237-A: Yükseköğretimde Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi için Ölçme ve Değerlendirme Kavramları ile İstatistiksel Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması
						 
 Ölçme ve Değerlendirmenin Temel Kavramları, geçerlik ve güvenirlik kavramları, değerlendirme türleri, sınav sonuçlarına dair betimsel istatistikler, test ve madde analizi 
  | 
				
|---|---|
2 | 
					TÜBİTAK 2237: Kuramdan Uygulamaya Nitel Araştırma Kursu
						 
 Nitel araştırma desenleri, nitel araştırma veri toplama ve veri analiz yöntemleri. 
  | 
				
3 | 
					VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Çalıştayı
						 
 Sınıf Öğretmenliğinin güncel sorunları, mevcut sınıf öğretmenliği lisans katalogları hakkında değerlendirmeler. 
  | 
				
4 | 
					Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar: Durum Çalışması
						 
 Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ele alınmıştır. 
  | 
				
5 | 
					Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar: Olgubilim Çalışması
						 
 Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji ele alınmıştır.  
  | 
				
6 | 
					TÜBİTAK 2237-A “Eğitim Bilimlerinde İleri Metodoloji Uygulamaları”
						 
 Doktora öğrencileri için ileri metodoloji eğitimleri (Çoklu regresyon, Hiyererşik doğrusal Modelleme, Madde tepki kuramı, Yapısal eşitlik modellemesi, Faktör analizi, Meta-analiz, Q metodoloji) verilmesi 
  | 
				
1 | 
					AERA- American Educational Research Association
						 Üye Bilimsel Kuruluş 2023  | 
				
|---|