GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ
1 |
Okul öncesi öğrencilerine yönelik sosyal duygusal beceriler bireysel müdahale programı
Yazar(lar): CENKSEVEN ÖNDER FULYA,BULUT ATEŞ FATOŞ,KAYA İDRİS |
---|---|
2 |
Policies and Procedures for the Implementation of Safe and Healthy Educational Environments: Post-COVID-19 Perspectives
Bölüm Adı: Digital Media Use of Preschool Aged Children During the COVID-19 Pandemic: Parent Perspectives |
3 |
Eğitimciler ve Anne Babalar İçin; Öğrenme Konuları Üzerine
Bölüm Adı: Öğrenmede Psikolojik Yükler; Kaygı, Stres ve Bilişsel Çarpıtmalar |
4 |
Teknoloji ve Çocuk
Bölüm Adı: Dijital Ebeveynlik ve Çocuklar için Güvenli Ekran Kullanımı |
5 |
Policies and Procedures for the İmplementation of Safe and Healthy Educational Environments: Post-COVID-19 Perspectives
Bölüm Adı: Digital Media Use of Preschool-Aged Children During the COVID-19 Pandemic: Parent Perspectives |
6 |
Geçmişten geleceğe bilişsel davranışçı terapi
Bölüm Adı: Çocuklar ile bilişsel davranışçı terapi |
7 |
Okul öncesi ve ilkokulda psikolojik danışma ve rehberlik
Bölüm Adı: Çocuklarda davranışsal ve duygusal sorunlarla başa çıkma |
1 |
Ergenlerde Ebeveyn Akademik Başarı Baskısı/Desteğiyle Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkide Bilişsel Çarpıtmaların Aracı Rolü
YILDIRIM ORHAN,KAYA İDRİS
|
---|---|
2 |
Parental and adolescent perfectionism as predictors of adolescent optimism
KAYA İDRİS,DEMİR KONUŞUM Esra
|
3 |
The mediating role of parental self-efficacy in the effect of multidimensional perfectionism on parental behaviors
DEMİR SEZAİ, KAYA İDRİS
|
4 |
Investigating the relationship between university students resilience, cognitive emotion regulation strategies and metacognitions
KAYA İDRİS, TÜRK FULYA, HAMAMCI ZEYNEP
|
5 |
The Role of Cognitive Distortions related Academic Achievement in Predicting the Depression, Stress and Anxiety Levels of Adolescents
BUĞA AHMET, KAYA İDRİS
|
6 |
Türkiye’de Yapılan Dijital Ebeveynlik Araştırmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi Çalışması
KAYA İDRİS, MUTLU BAYRAKTAR DUYGU
|
7 |
Sosyal Karşılaştırma, Bilişsel Üçlü ve Psikolojik Sağlamlık Arasındaki İlişkiler
KAYA İDRİS, TIRAŞ BİLGE
|
8 |
Developing a Scale to Measure Syrian Students' Attitude Towards Turkish (SSATT) and Examining Its Psychometric Properties
KAYA İDRİS, KAN MUSTAFA ONUR
|
9 |
Ergenlerde Akademik Başarıya İlişkin Bilişsel Çarpıtmalar ile Algılanan Anne Baba Tutumu
Arasındaki İlişki
KAYA İDRİS
|
10 |
Perceptions of Parents Having Children in Preschool Level Regarding Their Children’s
Screen Use
KAYA İDRİS
|
11 |
An Investigation of Friendship Quality, Attachment to Friends andPerceived Social Support from Friends as Predictors of Loneliness in Adolescents
Katmer Ayşe Nur,BUĞA AHMET,KAYA İDRİS
|
12 |
Anne Babaların Akılcı Olmayan İnançları ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÇEKİÇ ALİ, KAYA İDRİS, BUĞA AHMET
|
13 |
Akademik Başarıya İlişkin Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeğinin(ABİBÇÖ) Geliştirilmesi
KAYA İDRİS
|
14 |
Anne babaların çocuklarının bilgi/iletişim teknolojileri (BİT) kullanımına yönelik yaklaşımları ile çocukların bu teknolojileri kullanım alışkanlıkları arasındaki ilişki.
KAYA İDRİS
|
15 |
Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunları anlamada ilk görüşme/ler: hayali bir danışan üzerinde örnek bir uygulama
KAYA İDRİS
|
16 |
Ergenlerin çocukluk dönemi istismar yaşantıları ile davranış problemleri ve psikolojik sağlamlıkları arasında ilişkinin incelenmesinde otomatik düşünceler ve bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü
KAYA İDRİS,ÇEÇEN EROGUL AYŞE REZAN
|
17 |
Parent irrational beliefs scale: reliability and validity on parents with secondary schools children.
KAYA İDRİS,HAMAMCI ZEYNEP
|
18 |
The Role of Family Functions as the Predictors of Childhood Abuse Experiences among Adolescents
KAYA İDRİS,Cecen-Erogul A. Rezan
|
19 |
Development of the Parent Irrational Beliefs Scale
KAYA İDRİS,Hamamci Zeynep
|
1 |
Öz-Şefkat ve Bilişsel Esnekliğin Travma Sonrası Büyüme Üzerindeki Etkisinde Deprem Sonrası Travmatik Stres Düzeyinin Aracılık Etkisi
GÖKSU MİKAİL,KAYA İDRİS
|
---|---|
2 |
Parental and adolescent perfectionism as predictors of adolescent optimism
KAYA İDRİS,DEMİR KONUŞUM Esra
|
3 |
Depresyon Tanılı İntihar Girişiminde Bulunan Hastaların Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi
BOZTAŞ SABRİ,KURTOĞLU MUSTAFA BATUHAN,KAYA İDRİS
|
4 |
The Mediating Role of Cognitive Distortions in The Relationship Between Parental Academic Achievement Pressure and Support and Life Satisfaction in Adolescents
YILDIRIM ORHAN,KAYA İDRİS
|
5 |
Dijital Ebeveynlik Öz Yeterliliği: Covid 19 Pandemi Sürecinde Ortaokulda Çocuğu
Olan Ebeveynler
KAYA İDRİS
|
6 |
Akademik Başarıya İlişkin Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeğinin (ABİBÇÖ) Ortaokul Öğrencilerine
Adaptasyonu
KAYA İDRİS
|
7 |
Masalların Bilişsel Terapi Çerçevesinde İncelenmesi
KAYA İDRİS
|
8 |
Ergenlerde Yalnızlığın Yordayıcısı Olarak Arkadaşlık Kalitesi, Arkadaşa Bağlanma ve Arkadaştan Algılanan Sosyal Desteğin İncelenmesi
KATMER AYŞE NUR, BUĞA AHMET, KAYA İDRİS
|
9 |
Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık Düzeyi ile Sosyal ve Duygusal UyumDüzeyleri Arasındaki İlişki
KAYA İDRİS
|
10 |
The Relationship between Duration of Screen Technologies Use and Development Levels of Preschool Children
KAYA İDRİS
|
11 |
Anne babaların çocuklarının bilgi/iletişim teknolojileri (BİT) kullanımına yönelik tutumları ile çocukların bu teknolojileri kullanım alışkanlıkları arasındaki ilişki
KAYA İDRİS
|
12 |
Ergenlerin çocukluk dönemi istismar yaşantıları ile davranış problemleri arasındaki ilişkide bilişsel duygu düzenleme stratejilerinin aracı rolü
KAYA İDRİS,ÇEÇEN EROĞUL AYŞE REZAN
|
13 |
Anne babaların akılcı olmayan inançları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
ÇEKİÇ ALİ,KAYA İDRİS,BUĞA AHMET
|
14 |
Ergenlerin çocukluk dönemi istismar ve ihmal yaşantıları ile otomatik düşünceleri arasındaki ilişki
KAYA İDRİS,ÇEÇEN EROĞUL AYŞE REZAN
|
15 |
Kohlberg’in ahlak gelişim kuramına dayalı olarak ergenlerin ahlaki seviyeleri ile teknoloji kullanımları, dindarlık algıları ve demografik özellikleri arasındaki ilişki.
KAYA İDRİS
|
16 |
Relationship between resilience and childhood abuse/neglect in adolescent.
KAYA İDRİS,ÇEÇEN EROĞUL AYŞE REZAN
|
17 |
Anne-babaların akılcı olmayan inançları ölçeği: Ortaokulda çocuğu olan anne babalar üzerinde geçerlik güvenirlik çalışması
KAYA İDRİS,HAMAMCI ZEYNEP
|
18 |
Ergenlerde çocukluk dönemi istismar yaşantılarının yordanmasında aile işlevlerinin rolü
KAYA İDRİS,ÇEÇEN EROĞUL AYŞE REZAN
|
19 |
Investigation of irrational parenting beliefs, perceived stress and coping with stres
HAMAMCI ZEYNEP,DUY BAKİ,KAYA İDRİS
|
1 |
Sağlıklı Nesil Bağımsız Gelecek
Bağımlılıkla mücadele
|
---|---|
2 |
Covid19 Pandemi Döneminde Çocukların Teknoloji Kullanımına Yönelik Destek Programı Geliştirilmesi ve Programın Ebeveyn Farkındalığına Etkisinin Araştırılması
Çocukların Teknoloji Kullanımı
|
1 |
Gaziantep Bayraktar Anadolu Lisesi
Psikolojik danışman
|
---|---|
2 |
Gaziantep Naime Durdu Doğmuş Anaokulu
Psikolojik danışman
|
3 |
Şehitkamil rehberlik ve araştırma merkezi
Psikolojik danışman
|
4 |
Gaziantep Şehit Şahin Lisesi
Psikolojik danışman
|
5 |
Gaziantep rehberlik ve araştırma merkezi
Psikolojik danışman
|
1 |
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazar Adı: BALAMAN FATİH
, Yayın Yeri: Mustafa Kemal Üniversitesi Elektronik Yayın
|
---|---|
2 |
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'
Yazar Adı: KAN MUSTAFA ONUR
, Yayın Yeri: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
|
3 |
Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yazar Adı: KALMAN MAHMUT
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi
|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2020-2021 | ÇOCUK VE ERGENLERLE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2019-2020 | ÇAĞDAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | Türkçe | 3 |
2 | 2019-2020 | NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR | Türkçe | 3 |
3 | 2019-2020 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ İLE BAŞA ÇIKMA | Türkçe | 3 |
4 | 2021-2022 | ÇAĞDAŞ PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | Türkçe | 3 |
5 | 2020-2021 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI | Türkçe | 3 |
6 | 2020-2021 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ İLE BAŞA ÇIKMA | Türkçe | 3 |
7 | 2020-2021 | NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR | Türkçe | 3 |
8 | 2021-2022 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI | Türkçe | 3 |
9 | 2019-2020 | PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE TEKNİKLERİ | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2019-2020 | ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ | Türkçe | 2 |
2 | 2019-2020 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 2 |
3 | 2019-2020 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 4 |
4 | 2019-2020 | BİREYLE PSIKOLOJIK DANIŞMADA UYGULAMASI | Türkçe | 5 |
5 | 2019-2020 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 2 |
6 | 2019-2020 | ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ SORUNLARI | Türkçe | 3 |
7 | 2019-2020 | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | Türkçe | 3 |
8 | 2019-2020 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMADA ALAN ÇALIŞMASI | Türkçe | 4 |
9 | 2019-2020 | KURUM DENEYİMİ | Türkçe | 4 |
10 | 2019-2020 | MESLEKİ REHBERLİK VE DANIŞMA UYGULAMASI | Türkçe | 4 |
11 | 2019-2020 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 2 |
12 | 2020-2021 | ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ | Türkçe | 2 |
13 | 2020-2021 | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | Türkçe | 2 |
14 | 2020-2021 | ÇOCUK ve ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA | Türkçe | 2 |
15 | 2020-2021 | BİREYLE PSIKOLOJIK DANIŞMADA UYGULAMASI | Türkçe | 5 |
16 | 2020-2021 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Türkçe | 2 |
17 | 2020-2021 | ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ SORUNLARI | Türkçe | 3 |
18 | 2020-2021 | MESLEKI REHBERLIK UYGULAMASI | Türkçe | 3 |
19 | 2020-2021 | KURUM DENEYİMİ | Türkçe | 5 |
20 | 2021-2022 | ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ | Türkçe | 2 |
21 | 2021-2022 | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI | Türkçe | 3 |
22 | 2021-2022 | BİREYLE PSIKOLOJIK DANIŞMADA UYGULAMASI | Türkçe | 3 |
23 | 2019-2020 | ÇOCUK VE ERGENLİK DAVRANIŞ SORUNLARI | Türkçe | 2 |
24 | 2019-2020 | ÇOCUKLARLA PSİKOLOJİK DANIŞMA | Türkçe | 3 |
25 | 2020-2021 | ÇOCUK VE ERGENLERDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | Türkçe | 2 |
26 | 2021-2022 | OKULLARDA PDR UYGULAMASI | Türkçe | 4 |
27 | 2021-2022 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | Türkçe | 2 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Devam Ediyor | Tek Ebeveynli Ön Ergenlere Uygulanan Psikoeğitimin Depresyon, Anksiyete, Bilişsel Hatalar ve Duygu Düzenleme Becerileri Üzerine Etkisi | FATMA GEZER | TezMerkezi | 2025 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Devam Ediyor | Öz-şefkat ve Bilişsel Esnekliğin Travma Sonrası Büyüme Üzerindeki Etkisinde Deprem Sonrası Travmatik Stresin Aracılık Etkisi | MİKAİL GÖKSU | TezMerkezi | 2025 |
2 | Tamamlandı | Ebeveynlerde yetkinlik algısı ve stres düzeyinin dijital ebeveynlik farkındalığına etkisi | SENA NUR ATA | TezMerkezi | 2024 |
3 | Devam Ediyor | Çocuklar İçin Depreme Bağlı Travma Sonrası Stres Belirtileri Ölçeği – Ebeveyn Formu Geliştirilmesi | MUSTAFA TAYYİP KURT | TezMerkezi | 2024 |
4 | Tamamlandı | BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ TEK EBEVEYNLİ ERGENLERİN GELECEK BEKLENTİSİ, UMUT VE BENLİK SAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ | ÖZLEM YENER | TezMerkezi | 2024 |
5 | Tamamlandı | Depresyon ve intihar girişimi üzerine bir karşılaştırma çalışması | MEHMET SABRİ BOZDAŞ | TezMerkezi | 2024 |
6 | Devam Ediyor | Matematik Okuryazarlığı, Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlik ve Bilişsel Esneklik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | BİLAL ERKUT | TezMerkezi | 2024 |
7 | Tamamlandı | Ergenlerde ebeveyn akademik başarı baskısı ve desteğiyle yaşam doyumu arasındaki ilişkide bilişsel çarpıtmaların aracı rolü | ORHAN YILDIRIM | TezMerkezi | 2023 |
8 | Tamamlandı | Ergenlerde sosyal kaygının otomatik düşünceler, akademik yeterlik ve sosyal yeterlik ile modellenmesi | HİLAL DAŞ | TezMerkezi | 2022 |
9 | Tamamlandı | Dijital ebeveynliğin demografik özellikler, beş faktör kişilik kuramı ve bilişsel esneklik açısından incelenmesi | MUSTAFA ARİF DOĞAN | TezMerkezi | 2022 |
10 | Tamamlandı | Ergenlerde yalnızlığın yordayıcısı olarak algılanan sosyal destek, arkadaşlık kalitesi ve arkadaşa bağlanmanın incelenmesi | AYŞE NUR KATMER | TezMerkezi | 2018 |
1 |
Çocuk ve ergenlerde ACT: Psikolojik esnekliği biçimlendirmek
Lisa W. Coyne tarafından düzenlenen, çocuk ve ergenlerde kabul kararlılık terapisinin nasıl uygulanabileceğine dair temel yöntem ve teknikler açıklandığı çalışma grubu
|
---|---|
2 |
Temel Yetenek Testi (6-8)
Temel Yetenek Testi (6-8) için uygulayıcı yetiştirmek.
|
3 |
Temel Kabiliyetler Testi (7-11)
-İlköğretim öğrencilerinin yetenek alanlarının belirlenmesinde kullanılan TKT (7-11) testinin kullanımının öğrenilmesi.
|
4 |
Pozitif bilişsel davranışçı terapi temelli vaka formulasyonu
Pozitif bilişsel davranışçı terapi 'ye dayalı öykü alma ve vaka formulasyonu
|
5 |
Yapısal eşitlik modellemesi ve LİSREL
Anı yayıncılık tarafından düzenlenen teorik ve uygulamalı yapısal eşitlik modellemesi ve LİSREL çalıştayına katılmıştır
|
6 |
EPALE
AB ve MEB hayat boyu öğrenme genel müdürlüğü tarafından koordine dilen EPALE projesine yetişkin rehberliği başlığında akademik destek verilmiştir.
|
7 |
Kognitif davranış terapiler: temel teknikler 1-2
Bilişsel davranışçı terapilerde kullanılan temel teknikler
|
8 |
Çocuk ve ergenlerde depresyon
Hasan kalyoncu üniversitesi tarafından düzenlene "çocuk ve ergenlerde depresyon" konulu seminer
|
9 |
Grup Laboratuarı
Grupla psikolojik danışma becerileri konusunda teorik ve uygulama eğitimi.
|
10 |
1. Eğitim bilimleri araştırma günleri
Temel düzey istatistik ve SPSS kullanımı
|
11 |
Dikkat toplama ve hiperaktivite bozukluğu
DEHB çocukların anlaşılması ve okul temelli müdahaleler
|
12 |
Cinsel istismar mağduru çocukta adligörüşme teknikleri ve mağdur çocuğa yaklaşım
Cinsel istismar mağduru çocukta adli görüşme teknikleri ve mağdur çocuğa yaklaşım
|
13 |
Toplumsal Afet Müdahale Takımı (TAMT)
AKUT tarafından düzenlenen toplumsal afetlere ilk yardım eğitimi programını başarı ile tamamlamıştır
|
14 |
Çocuk resimleri yorumlama ve D10 projektif çizim testi eğitimi
Çocuk resimleri yorumlama ve D10 projektif çizim testi eğitimine katılmıştır
|
15 |
Çocuk merkezli oyun terapisi
Oyun terapi kuramsal yaklaşım ve temel teknikleri
|
16 |
Mind Training Institute (MTI)
Temel düzey hipnoz eğitimi
|
17 |
Duygu yönetim uygulamaları
İpek yolu kalkınma ajansı tarafından düzenlenen 4 günlük "duygu yönetim uygulamaları" eğitimine katılmıştır
|
18 |
Psikodrama ile kaynaştırılırmış bilişsel yaklaşım
Psikodramaya ile BDT entegrasyonu
|
19 |
Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımı
Çözüm odaklı psikolojik danışma yaklaşımının temel düzeyde incelenmesi
|
20 |
Stres ile başa çıkma yöntemleri
Streslr başa çıkma yöntemleri ile psikoeğitim yaşantı grubu
|
21 |
Temel önleme (Şiddet ve madde bağımlılığı)
Çocuk ve ergenlerde şiddet ve madde kullanımının önlenmesi eğitimi
|
22 |
Kognitif ve Davranışçı Terapist Eğitimi
Uluslararası Kognitif davranışçı terapi derneği tarafından verilen 450 Saatlik teorik ve süpervizyon/uygulamalı bilişsel davranışçı terapi eğitimini başarıya tamamlamış ve kognitif davranış terapisti unvanını almıştır
|
23 |
PİKTES
Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunu destekleme projesi
|
1 |
Kognitif Davranış Terapileri Derneği
Üye Bilimsel Kuruluş 2020 |
---|---|
2 |
Türk psikolojik danışma ve rehberlik derneği
Üye Bilimsel Kuruluş 2008 |