Profesör YEŞİM ÖZER ÖZKAN

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ

   yesimozkan@gantep.edu.tr      (0342) 317 27 59  
YÖK Akademik ORCID WoS
Eğitim Bilimleri Temel Alanı  Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme  Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Bilgileri

Akademik Bilgileri

Kitap ve Kitap Bölümleri

12 Adet
1
JASP ile İstatiksel Analiz Uygulamalı Bir Rehber

Bölüm Adı: ANOVA Modülü
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-625-6140-81-3, TÜRKİYE, ANKARA, 2024

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
2
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Araştırmalar II

Bölüm Adı: Öğretmenlerin Gözünden Biçimlendirici Değerlendirme: Zorluklar, Engeller ve Çözüm Arayışları
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Eğitim Yayınevi ISBN: 978-625-6251-97-7, TÜRKİYE, ANKARA, 2024

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
3
Eğitimde Güncel Araştırmalar – V

Bölüm Adı: Öğrenme için Değerlendirme Stratejisi Olarak Soru Sorma ve Sınıf Tartışması: Öğretmenlerin Öğrencilerin Soru Sorma Becerilerini Geliştirme Deneyimleri ve İpuçları
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM, DEMİRDELEN ZEKAİ
Yayın Yeri: Özgür Yayınları ISBN: 978-975-447-837-2, TÜRKİYE, Gaziantep, 2023

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
4
Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci

Bölüm Adı: Ölçek Geliştirme Sürecinde Ön İnceleme: Maddeleri Gözden Geçirme ve Düzeltme
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Pegem Akademi Yayıncılık ISBN: 978-625-6357-00-6, TÜRKİYE, ANKARA, 2022

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
5
Örnek Uygulamalarla Sınıf İçi Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı

Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Asos yayınevi ISBN: 978-625-8190-01-4, TÜRKİYE, Elazığ, 2022

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
6
Navigating Post-Doctoral Career Placement, Research, and Professionalism

Bölüm Adı: Turkish Academicians’ Doctoral Process: Pre-, While, and Post-Impressions
Yazar(lar): TURAN SELAHATTİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZKAN METİN
Yayın Yeri: IGI Global ISBN: 2327-6983, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, Pennsylvania, 2021

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce
7
Nitel Araştırma Nasıl Yazılır?

Bölüm Adı: Nitel Araştırma Boyunca Yazmak
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: ASOS Yayınları ISBN: 978-625-7501-09-5, 2021

Uluslararası  Kitap Tercümesi  Türkçe
8
Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Bölüm Adı: Ulaşılan Sonuçların Doğruluğunun ve İnandırıcılığının Kontrolü
Yazar(lar): TURAN SELAHATTİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Nobel ISBN: 978-605-033-018-2, TÜRKİYE, ANKARA, 2020

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce
9
Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Bölüm Adı: Eğitim Araştırmlarında Planlama
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Nobel Yayınevi ISBN: 978-605-033-018-2, Ankara, 2019

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce
10
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Bölüm Adı: Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Anı Yayıncılık ISBN: 978-605-170-296-4, TÜRKİYE, Ankara, 2019

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
11
Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Bölüm Adı: Problemin Çözümü İçin İhtiyaç Duyduğum Verileri Nasıl Elde Edeceğim?
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Nobel Yayınevi ISBN: 978-605-033-018-2, TÜRKİYE, Ankara, 2019

Uluslararası  Bilimsel Kitap  Türkçe
12
REFORM ve DEĞİŞİM BAĞLAMINDA İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Bölüm Adı: İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında Ölçme ve Değerlendirme
Yazar(lar): ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-605-318-335-8, TÜRKİYE, ANKARA, 2016

Ulusal  Ders Kitabı  Türkçe

Makaleler

38 Adet
1
Öğretmen Değerlendirme Okuryazarlığı Modellerinin İncelemesi: Tanımlar ve Temel Bileşenler Üzerine Bir Bakış

DİNÇER LÜTFULLAH,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Studies in Educational Research and Development
Türkçe, Elektronik, 2024

Uluslararası  Hakemli  Derleme Makale  Google Scholar,ASOS Index,Türk Eğitim İndeksi
2
Öğrenci Matematik Başarısının Şifreleri: Öğrenci ve Öğretmen Özelliklerinin Hiyerarşik Lineer Modelleme ile İncelenmesi

DEMİRDELEN ZEKAİ,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,
Türkçe, Elektronik, 2024

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ASOS,ERIH PLUS
3
Biçimlendirici Değerlendirme: Türkiye’deki Öğretmenlerin Farkındalık Durumları ve Uygulama Sorunları

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Journal of Applied Measurement and Assessment
Türkçe, Elektronik, 2024

Ulusal  Hakemli  Derleme Makale  Endekste taranmıyor
4
Teacher Assessment Literacy: Current Situation, Problems and Solutions in Turkey

ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2023

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  İndex Copernicus DRJI (Directory of Research Journals Indexing) Academic Reso
5
Item Removal Strategies Conducted in Exploratory Factor Analysis: A Comparative Study

ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: International Journal of Assessment Tools in Education
İngilizce, Elektronik, 2022

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
6
Adaptation of Teachers' Perceptions of Grading Practices Scale to Turkish and Examination of Measurement Invariance

ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM, GÜVENDİR EMRE
Yayın Yeri: International Journal of Assessment Tools in Education
Türkçe, Elektronik, 2022

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
7
The Role of Achievement In The Correlation Between Teacher Candidates' Measurement And Evaluation Common Competency Perceptions And Assessment Literacy

ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: International Innovative Education Researcher
Türkçe, Elektronik, 2021

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ASOS Indeks, ESJI, DRJI, I2OR, CiteFaktor
8
Düşündürdükleri ve Ötesiyle Yüksek Riskli Sınav Gerçeği

ÖZER ÖZKAN YEŞİM, TURAN SELAHATTİN
Yayın Yeri: ALANYAZIN (Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi)
Türkçe, Elektronik, 2021

Ulusal  Hakemli  Derleme Makale  Google Scholar
9
Uzaktan Eğitimin Değerlendirmeye Yansımaları: Çevrim İçi Sınavlar mı Sınıf İçi Sınavlar mı?

ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Dijital Ölçme ve Değerlendirme Araştırmaları Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2021

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Crossref
10
Differential Item Functioning Analysis of a High Stake Test in Terms of Statistical Regions of Turkey

ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Journal of Pedagogical Research
İngilizce, Elektronik, 2021

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
11
What Did The School Principals Learn From The Pandemic in Turkey? Experiences During The Process

ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ÖZKAN METİN, TURAN SELAHATTİN
Yayın Yeri: Educational Planning Journal
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2021

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
12
PISA Geliştirme Süreçleri: Mutfakta Ne Var?

ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: İstanbul Ölçme Değerlendirme Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2021

Ulusal  Hakemsiz  Kısa Makale  Endekste taranmıyor
13
Analysis of Differential Item Functioning of PISA 2015 Mathematics Subtest Subject to Gender and Statistical Regions

ÇELİK MUSTAFA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
İngilizce, Elektronik, 2020

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
14
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile doğru yazma becerileri arasındaki ilişki

EMİNOĞLU NİDA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları
Türkçe, Elektronik, 2019

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Türk Eğitim İndeksi
15
Türkiye ve Singapur Okullarının Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri ve Öğrenimi Aksatan Öğretmen Davranışları Açısından İncelenmesi

ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Egitim ve Bilim-Education and Science
İngilizce, Elektronik, 2019

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SSCI
16
Geniş Ölçekli Sınavlarda Açık Uçlu Soruların Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

KOYUNCU EMRE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2019

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
17
Merkezi Sınavların Öğretmenler Üzerindeki Öğretimsel ve Duyuşsal Etkilerini Belirlemeye Yönelik Öğretmen Ölçeğinin Geliştirilmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2018

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
18
Student Achievement in Turkey, According to Question Types Used in PISA 2003-2012 Mathematic Literacy Tests

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZASLAN NESRİN
Yayın Yeri: International Journal of Evaluation and Research in Education
İngilizce, Basılı, 2018

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
19
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Tematik ve Metodolojik Açıdan İncelenmesi

ŞENYURT SÜMEYRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: İlköğretim Online (elektronik)
Türkçe, Elektronik, 2017

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
20
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavının (2014-Kasım) Cinsiyet Açısından Madde Yanlılığının İncelenmesi

SATICI DURİYE KÜBRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2017

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
21
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş TEOG Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM,SATICI Duriye Kübra
Yayın Yeri: Eğitimde Kuram ve Uygulama
Türkçe, Basılı, 2016

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  EBSCO
22
Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,
Türkçe, Elektronik, 2016

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
23
Üniversite Mezuniyet Notları ve Dönüşüm Tablolarında Yaşanan Kaos

ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2016

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
24
Examining the Effective Variables on Classification of School s Success through PISA 2012 Turkey Data

ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: International Online Journal of Educational Sciences
Türkçe, Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Education Index (EI)
25
Türkiye deki Eğitim Alanında Yayımlanan Bilimsel Dergilerde Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Konulu Makalelerin İncelenmesi

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2015

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
26
Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Dinleme Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,YURTSEVEN LÜTFİYE
Yayın Yeri: Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2015

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
27
The Inequality of Students Graduation Grade Point Average Among Universities

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Yuksekogretim Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2014

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
28
Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavından Klasik Test Kuramı Tek ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Kestirilen Başarı Puanlarının Karşılaştırılması

ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2014

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  EBSCO
29
Türkiye de Uygulanan Geniş Ölçekli Testlerin Çok Boyutluluğunun Analizi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2014

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
30
Socioeconomic Factors of Students Relation to Mathematic Achievement Comparison of PISA and ÖBBS

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: International Online Journal of Educational Sciences
Türkçe, Elektronik, 2014

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Education Index (EI)
31
Öğretmen Mesleki Gelişim Değişkenlerinin Ayırt Edicilik Düzeyi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU
Yayın Yeri: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
TÜRKİYE, Türkçe, Basılı+Elektronik, 2014

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SSCI
32
A comparison of Two Scaling Methods Pair Wise Comparison and Rank order Judgments Scaling

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Journal of Educational Sciences Research
Türkçe, Elektronik, 2013

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  DOAJ (Directory of Open Access Journals),Miami University Libraries,University o
33
İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerisi Başarılarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin Belirlenmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,DOĞAN BAHAR
Yayın Yeri: The Journal of Academic Social Science Studies
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2013

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  SOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini) ,EBSCO,MLA, ASOS,TEİ(Türk Eğitim İnde
34
Öğrencilerin Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Sunulmasında Tercih Ettikleri Öğretim Yöntemleri

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2013

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  Sosyal Bilimler Veri Tabanı, DOAJ ve Türk Eğitim İndeksi
35
Fen ve Teknoloji Özel Alan Yeterlilikleri Önem Düzeyinin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Belirlenmesi

SUNGUR KİBAR,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2013

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
36
İlköğretim Programında Yer Alan Ölçme ve Değerlendirme Kavramlarının Kullanım Çeşitliliğinin Belirlenmesi

NALBANTOĞLU YILMAZ FUNDA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Türkçe, Basılı, 2012

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
37
Öğrencilerin Fen ve Matematik Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU
Yayın Yeri: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Basılı, 2011

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SSCI
38
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri Üzerine İkili Karşılaştırma Yöntemiyle Bir Ölçekleme Çalışması

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Türkçe, Basılı, 2011

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN

Bildiriler

38 Adet
1
Öğretmenler Biçimlendirici Değerlendirmeyi Nasıl Görüyor?

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: 12.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
TÜRKİYE, EDİRNE, Türkçe, 20.05.2024

Uluslararası  Özet bildiri
2
Öğretmenlerin Gözünden Biçimlendirici Değerlendirme: Zorluklar, Engeller ve Çözüm Arayışları

ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: International Education Congress (EDUCONGRESS)
TÜRKİYE, ANKARA, Türkçe, 20.09.2023

Uluslararası  Özet bildiri
3
Potansiyeli Nasıl Koruyabiliriz? : Öğretmenlerin Öğrencilerin Soru Sorma Becerilerini Geliştirme Deneyimleri ve İpuçları

ÖZER ÖZKAN YEŞİM, DEMİRDELEN ZEKAİ
Yayın Yeri: International Education Congress (EDUCONGRESS)
TÜRKİYE, ANKARA, Türkçe, 20.09.2023

Uluslararası  Özet bildiri
4
Öğretmen eğitiminde etkili geri bildirim: öğretmen adayları nasıl değerlendirilmek istiyor?

ÖZER ÖZKAN YEŞİM, ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: Uluslararası Eğitim Yönetimi forumu – EYFOR-XIII
TÜRKİYE, İZMİR, Türkçe, 11.05.2022

Uluslararası  Özet bildiri
5
Ölçek Geliştirme Sürecinde Açımlayıcı Faktör Analizinde İzlenen Yol Önemli Mi?

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
İngilizce, 19.06.2019

Uluslararası  Özet bildiri
6
Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavının 5.Sınıf Matematik Alt Testinin Bölgelere Göre Yanlılığının İncelenmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
İngilizce, 19.06.2019

Uluslararası  Özet bildiri
7
İstatistiksel Olarak Manidar Çalışmaların Pratik Anlamlılığı: Eğitim Araştırmalarında Etki Büyüklüğünün Rapor Edilme Durumunun İncelenmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM,ŞENYURT SÜMEYRA
Yayın Yeri: 6th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium
TÜRKİYE, EDİRNE, İngilizce, 12.09.2018

Uluslararası  Tam metin bildiri
8
İstatistiksel olarak manidar çalışmaların pratik anlamlılığı: Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğünün rapor edilme durumunun incelenmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM,şenyurt sümeyra
Yayın Yeri: 6.uluslararası öğretim teknolojileri ve öğretmen eğitimi sempozyumu
İngilizce, 12.09.2018

Uluslararası  Tam metin bildiri
9
Öğretmen, Öğretmen Adayı ve Öğretim Elemanı Bakış Açısıyla Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarının Önem Sırasının Belirlenmesi

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 13. balkan eğitim ve bilim kongresi
İngilizce, 06.09.2018

Uluslararası  Tam metin bildiri
10
The Determination of the Instructional and Affective Influences of the High Stake Testing on Teachers in Turkey

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: European Conference on Educational Research (ECER)
DANİMARKA, KOPENHAG, İngilizce, 22.08.2017

Uluslararası  Özet bildiri
11
Investigation Of Turkey and Singapore Schools In Terms Of Teacher Professional Development and Teacher Behaviors Hindering Learning Variables

ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: 26th International Conference on Educational Sciences
TÜRKİYE, ANTALYA, İngilizce, 20.04.2017

Uluslararası  Özet bildiri
12
Development Of The Teacher’s Scale That Measures The Instructional and Affective Influences Of The High-Stakes Tests On The Teachers

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 26th International Conference on Educational Sciences
TÜRKİYE, ANTALYA, İngilizce, 20.04.2017

Uluslararası  Özet bildiri
13
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Uygulamadaki Yeri

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 5.Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
TÜRKİYE, ANTALYA, Türkçe, 01.09.2016

Ulusal  Özet bildiri
14
An Investigation of Item Bias in Free Boarding and Scholarship Examination in Turkey

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,FiNCAN FATMA BÜŞRA
Yayın Yeri: International Test Commission Conference
KANADA, VANCOUVER, İngilizce, 01.07.2016

Uluslararası  Özet bildiri
15
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Lisansüstü Programlarında Yapılan Tezlerin Tematik ve Metodolojik Açıdan İncelenmesi

ŞENYURT SÜMEYRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
TÜRKİYE, ANTALYA, Türkçe, 21.04.2016

Ulusal  Özet bildiri
16
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavının Cinsiyete Göre Madde Yanlılığının İncelenmesi

SATICI DURİYE KÜBRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
TÜRKİYE, ANTALYA, Türkçe, 21.04.2016

Ulusal  Özet bildiri
17
Specifying the Reliability of Measurement and Evaluation Course Test According to Generalizability Theory and Classical Test Theory

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: The 14th Annual Hawaii International Conference on Arts and Humanities
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, Honolulu, Hawaii, İngilizce, 09.01.2016

Uluslararası  Özet bildiri
18
Ölçme Araçlarıyla Veri Elde Etmenin Güçlük Nedenleri

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,SEVİNÇ MEHMET,ŞENYURT SÜMEYRA
Yayın Yeri: 10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi
TÜRKİYE, GAZİANTEP, Türkçe, 07.05.2015

Ulusal  Özet bildiri
19
Eğitime İlişkin Verilerin Yorumlanmasında Bağlamın Dikkate Alınması Norm Çalışmaları

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,BALKAR BETÜL
Yayın Yeri: 10.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi
TÜRKİYE, GAZİANTEP, Türkçe, 07.05.2015

Ulusal  Özet bildiri
20
TEOG Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,SATICI DURİYE KÜBRA,FİNCAN FATMA BÜŞRA
Yayın Yeri: 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
TÜRKİYE, NİĞDE, Türkçe, 16.04.2015

Ulusal  Özet bildiri
21
Türkiye ve Balkan Ülkeleri Matematik Okuryazarlığı Performanslarının Karşılaştırmalı Değerlendirilmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU,DEMİR ERGÜL
Yayın Yeri: 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi
TÜRKİYE, EDİRNE, İngilizce, 16.10.2014

Uluslararası  Özet bildiri
22
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sisteminin Öğretmenler Üzerindeki Duyuşsal ve Öğretimsel Etkileri

ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: V. Eğitim Yönetimi Forumu
TÜRKİYE, KONYA, Türkçe, 11.09.2014

Ulusal  Özet bildiri
23
Türkiye de Uygulanan Geniş Ölçekli Testlerin Çok Boyutluluğunun Analizi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR GÜVENDİR MELTEM
Yayın Yeri: 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı)
TÜRKİYE, Türkçe, 05.09.2014

Ulusal  Özet bildiri
24
Eğitim Alanında Yayınlanan Makalelerde İzlenen Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Aşamalarının Değerlendirilmesi

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılıımlı)
TÜRKİYE, ANKARA, Türkçe, 09.06.2014

Ulusal  Özet bildiri
25
Öğretmen Mesleki Gelişim Değişkenlerinin Ayırt Edicilik Düzeyi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ANIL DUYGU
Yayın Yeri: 4. Öğretmen Yetiştirme Politika ve Sorunları Uluslar Arası Sempozyumu (ISPITE)
TÜRKİYE, ANKARA, Türkçe, 15.05.2014

Uluslararası  Özet bildiri
26
Üniversite Not Dönüşüm Tablolarında Yaşanan Kaos

ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi
TÜRKİYE, SİİRT, Türkçe, 08.05.2014

Ulusal  Özet bildiri
27
4 4 4 Eğitim Sisteminin Yansımaları 5 Sınıfta Sınıf Branş Öğretmeni Değişikliğinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi

BALCIOĞLU RÜYA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZTÜRK AYŞE
Yayın Yeri: 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
TÜRKİYE, GAZİANTEP, Türkçe, 07.05.2014

Ulusal  Özet bildiri
28
Ortaokul Öğrencilerinin Derslere Önem Verme Düzeyleri ve Nedenleri

ŞENYURT SÜMEYRA,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
TÜRKİYE, GAZİANTEP, Türkçe, 07.05.2014

Ulusal  Özet bildiri
29
Üniversiteler Arası Mezuniyet Notları Eşitsizliği

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (Uluslararası Katılımlı)
TÜRKİYE, ESKİŞEHİR, Türkçe, 05.09.2013

Ulusal  Özet bildiri
30
Yabancılara Türkçe Öğretiminde B1 seviyesi Kullanılan Yaklaşım ve Yöntemler Ne Kadar Etkilidir

ATEŞ AYŞE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,DOĞAN BAHAR
Yayın Yeri: 4 th International Conference on New Trends in Education and Their Implications
TÜRKİYE, ANTALYA, Türkçe, 25.04.2013

Uluslararası  Özet bildiri
31
Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan Yeterlikleri Üzerine Sıralama Yöntemiyle Bir Ölçekleme Çalışması

SUNGUR KİBAR,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 4 th International Conference on New Trends in Education and Their Implications
TÜRKİYE, ANTALYA, Türkçe, 25.04.2013

Uluslararası  Özet bildiri
32
Okul Öncesi Dönem Çocukların Dinleme Becerilerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

COŞKUN LÜTFİYE,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 4 th International Conference on New Trends in Education and Their Implications
TÜRKİYE, ANTALYA, Türkçe, 25.04.2013

Uluslararası  Özet bildiri
33
Öğrenci Gözüyle Nasıl Bir Öğretim Yöntemi Bir Ölçekleme Çalışması

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ACAR MELTEM
Yayın Yeri: III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
TÜRKİYE, BOLU, Türkçe, 19.09.2012

Ulusal  Özet bildiri
34
The effect of the aim and frequency of computer usage on studentachievement according to PISA 2006

ANIL DUYGU,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 4th World Conference on Educational Sciences
İSPANYA, BARCELONA, İngilizce, 02.02.2012

Uluslararası  Tam metin bildiri
35
Computerized Adaptive Testing

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZKAN METİN
Yayın Yeri: The VI International Balkan Congress for Education and Science
MAKEDONYA, OHRİD, İngilizce, 30.09.2011

Uluslararası  Özet bildiri
36
Türk Öğrencilerin Okuma Becerileri Fen ve Matematik Okuryazarlığının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZBERK EREN HALİL
Yayın Yeri: 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
TÜRKİYE, BURDUR, Türkçe, 08.09.2011

Ulusal  Özet bildiri
37
PISA 2006 Verilerine Göre Türk Öğrencilerin Fen Bilimlerine Karşı Tutumları ile Fen Bilimleri Okuryazarlıkları Arasındaki İlişki

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
TÜRKİYE, BURDUR, Türkçe, 08.09.2011

Ulusal  Özet bildiri
38
Do The Academic Achievement Scores Regression of Level Examination

ACAR GÜVENDİR MELTEM,ÖZER ÖZKAN YEŞİM
Yayın Yeri: International Conference on New Horizons in Education
KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ, İngilizce, 23.06.2010

Uluslararası  Özet bildiri

Projeler

8 Adet
1
Yükseköğretimde Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi için Ölçme ve Değerlendirme Kavramları ile İstatistiksel Bilgi ve Becerilerin Kazandırılması (2237-A)


24.10.2022 - 27.10.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı
2
Öğrenme - Öğretme Süreçlerinde WEB 2 Araçlarının Kullanımı (2237-A)

Lisansüstü öğrenimdeki öğretmenlerin, WEB 2 araçlarına yönelik teknopedagojik yeterliliklerini artırmayı, eğitim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçlerinde etkin bir şekilde kullanımına katkı sağlamayı hedefleyen bilimsel etkinlik projesi.
23.01.2023 - 26.01.2023
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı
3
Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitimde Kullanımı ve Materyal Tasarımı (2237-A)

Okul öncesi eğitimde, AR uygulamalarının etkin kullanımı ve çocukların gelişimsel özelliklerinin dikkate alınarak, öğrenme süreçlerine teknolojik entegrasyonun yapılmasına ilişkin, okul öncesi eğitim uzmanlarına ve uygulayıcılarına yönelik proje.
20.06.2022 - 23.06.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı
4
PISA 2012 Araştırması Ulusal Nihai Raporu

Öğrenci Başarılarını Belirleme Çalışması
12.02.2014 - 15.06.2015
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç),   Araştırmacı 

ULUSAL  GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ  Tamamlandı
5
Web 2.0 Araçlarıyla Sınıf içi Öğrenimin Geliştirilmesi Etkinliği (2237-A)

sınıf içi öğrenmeler, web 2.0 araçları
09.04.2022 - 13.04.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Proje Koordinatörü 

ULUSAL  Tamamlandı
6
Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Yaklaşımlarını Belirlemek İçin Web Tabanli Uygulamanın Geliştirilmesi

Ülkemizde toplumsal mutluluk ve refah düzeyinin artırılması eğitimde istendik sonuçların elde edilmesine bağlıdır. Eğitimde istenilen sonuçlara ulaşılma durumunun denetlenmesi ise ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin doğru bir şekilde gerçekleştiri
08.09.2022 - 07.03.2023
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi,   Yürütücü 

ULUSAL  Tamamlandı
7
Ebeveynlerin ve Öğretmenlerin Matematik Kaygısının, Öğrencilerin Matematik Kaygısını ve Matematik Başarısını Yordama Gücünün Hiyerarşik Lineer Model İle İncelenmesi

Gündelik hayatta ihmal edilmeyecek derecede önemli bir yere sahip olan matematik sadece sayılar ve işlemler den ibaret olmayıp aslında gündelik hayatın neredeyse tüm alanlarını ile bağlantılı olduğu söylenebilir. Bu sebepten dolayı yaşadığımız dünyay
07.10.2022 - 06.06.2023
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi,   Yürütücü 

ULUSAL  Tamamlandı
8
Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci (2237-A)

Bu etkinliğin amacı katılımcıların çalışmalarında kullanacakları ölçekleri geliştirirken ya da geliştirilmiş ölçekleri değerlendirirken ne gibi aşamalara dikkat etmeleri gerektiği konusunda ayrıntılı bilgiler sunabilmektir.
04.10.2021 - 08.10.2021
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı

Üniversite Dışı Deneyim

1 Adet
1
Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Okulları

Eğitim Uzmanı
Arge Biriminde Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı olarak görev yaptı.,

2007 - 2010

Editörlükler

3 Adet
1
Trakya Eğitim Dergisi

Yazar Adı: MADEN SEVİNÇ,ÇUHADAR CEM,AHMETOĞLU EMİNE,VURAL LEVENT,COŞKUN İBRAHİM,ASUTAY HİKMET,BÜLBÜL TUNCER,BAYIR EYLEM,COŞGUN ÖGEYİK MUHLİSE,GÜNGÖR SABRİ,TUNÇ BİNALİ,ÖZKAN METİN,ÖZER ÖZKAN YEŞİM,ÖZDEM GÜVEN,ÖZBAŞI DURMUŞ , Yayın Yeri: Trakya Üniversitesi
Dergi, Türkçe, 2019, TÜRKİYE,   Ulusal  TR DİZİN  Basılı

2
Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci

Yazar Adı: ACAR GÜVENDİR MELTEM, ÖZER ÖZKAN YEŞİM , Yayın Yeri: Pegem Akademi Yayıncılık
Kitap, Türkçe, 2022,   Uluslararası  Basılı

3
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi

Yazar Adı: DEMİRCİOĞLU AYTEKİN , Yayın Yeri: Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
Dergi, Türkçe, 2021,   Uluslararası  Index Copernicus  Basılı

İdari Görevler

Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2020-2021 PSİKOLOJİK ÖLÇME ARACI GELİŞTİRME Türkçe 3
2 2019-2020 BİLGİSAYAR DESTEKLİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI Türkçe 3
3 2020-2021 PSİKOLOJİK ÖLÇME ARACI GELİŞTİRME Türkçe 3
Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2014-2015 ÖLÇEK GELİŞTİRME Türkçe 3
2 2014-2015 SINIF İÇİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
3 2014-2015 ÖLÇME TEKNİKLERİ Türkçe 3
4 2014-2015 ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR Türkçe 3
5 2017-2018 BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ Türkçe 3
6 2016-2017 TEST KURAMLARI I Türkçe 3
7 2016-2017 TEST KURAMLARI II Türkçe 3
8 2016-2017 EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Türkçe 3
9 2016-2017 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK Türkçe 3
10 2014-2015 BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI Türkçe 3
11 2014-2015 EĞİTİM İSTATİSTİĞİ Türkçe 3
12 2014-2015 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 3
13 2019-2020 BİLGİSAYARDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI Türkçe 3
14 2020-2021 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURAM VE TEKNİKLER Türkçe 3
15 2020-2021 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR Türkçe 3
16 2020-2021 SINIF İÇİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
17 2021-2022 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURAM VE TEKNİKLER Türkçe 3
18 2021-2022 ÖLÇEK GELİŞTİRME Türkçe 3
19 2021-2022 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE YENİ YAKLAŞIMLAR Türkçe 3
20 2021-2022 ÖLÇME TEKNİKLERİ Türkçe 3
Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2014-2015 İSTATİSTİK Türkçe 3
2 2014-2015 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
3 2012-2013 REHBERLİK Türkçe 3
4 2009-2010 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME Türkçe 4
5 2009-2010 REHBERLİK Türkçe 3
6 2009-2010 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
7 2009-2010 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Türkçe 2
8 2010-2011 REHBERLİK Türkçe 3
9 2010-2011 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Türkçe 3
10 2010-2011 ÖZEL EĞİTİM Türkçe 2
11 2010-2011 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Türkçe 4
12 2011-2012 ÖZEL EĞİTİM Türkçe 2
13 2011-2012 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Türkçe 4
14 2011-2012 REHBERLİK Türkçe 3
15 2017-2018 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
16 2017-2018 İSTATİSTİK Türkçe 3
17 2016-2017 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
18 2015-2016 İSTATİSTİK I Türkçe 3
19 2015-2016 İSTATİSTİK II Türkçe 3
20 2015-2016 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
21 2012-2013 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
22 2011-2012 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
23 2010-2011 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
24 2016-2017 İSTATİSTİK I Türkçe 3
25 2019-2020 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
26 2020-2021 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 3
27 2019-2020 İSTATİSTİK-I Türkçe 2
28 2020-2021 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 2
29 2021-2022 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Türkçe 5

Yönetilen Tezler

Durum Tez Adı Hazırlayan Kaynak Yıl
1 Devam Ediyor Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi (PIRLS) 2021 Verileriyle Erken Çocukluk Dönemi Okuryazarlık Etkinliklerinin Okuma Başarısına Etkilerinin İncelenmesi MERVE YAĞMUR AKYOL TezMerkezi 2025
2 Devam Ediyor Bilim Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Biçimlendirici Değerlendirme Algılarının İncelenmesi FATMA NUR DALMA OKŞAR TezMerkezi 2025
3 Tamamlandı Öğretmen biçimlendirici değerlendirme okuryazarlığı ölçeğinin geliştirilmesi SEDA EŞKİ TezMerkezi 2024
4 Tamamlandı Öğrenci ve öğretmen özelliklerinin öğrencilerin matematik kaygısı ve başarısını yordama gücünün hiyerarşik lineer modelleme ile incelenmesi ZEKAİ DEMİRDELEN TezMerkezi 2023
5 Tamamlandı Sınıf içi değerlendirme yaklaşımları envanterinin Türkçe'ye uyarlanması ve ölçme değişmezliğinin incelenmesi LÜTFULLAH DİNÇER TezMerkezi 2023
6 Tamamlandı Okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirmeye yönelik oyun temelli gözlem protokolünün geliştirilmesi MERVE ERSAL ÜNCÜ TezMerkezi 2023
7 Tamamlandı PISA 2015 matematik alt testinin eğitim bölgeleri ve cinsiyete göre değişen madde fonksiyonunun incelenmesi MUSTAFA ÇELİK TezMerkezi 2019
8 Tamamlandı 2014 yılı Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavının (PYBS) matematik alt testinin cinsiyete göre yanlılığının incelenmesi FATMA BÜŞRA FİNCAN TezMerkezi 2017
9 Tamamlandı Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavında açık uçlu soruların kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. EMRE KOYUNCU TezMerkezi 2017
10 Tamamlandı Türkiye'deki öğrenci başarılarının PISA 2003-2012 matematik okuryazarlığı testlerinde yer alan farklı soru türlerine göre değerlendirilmesi NESRİN ÖZASLAN TezMerkezi 2017
11 Tamamlandı Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan tezlerin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi SÜMEYRA ŞENYURT TezMerkezi 2016
12 Tamamlandı Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavının (2014-kasım) Rasch modeline göre cinsiyet açısından yanlılığının incelenmesi DURİYE KÜBRA SATICI TezMerkezi 2016

Araştırmalar

9 Adet
1
Eğitim Bilimleri Soru Hazırlama Çalıştayı

ÖSYM'nin soru havuzunu zenginleştirmek ve nitelikli soru teminini sağlamak amacıyla yapılan bir çalıştaydır.
Başkent Öğretmenevi, Türkiye/Ankara   Ulusal  Çalıştay

2
MEB Ulusal Ölçme Değerlendirme Çalıştayı

Okullarda Ölçme Değerlendirme Çalışmaları, Yerel ve Ulusal İzleme Değerlendirme Uygulamaları ( ABİDE, PISA, TIMSS vb), Kademeler Arası Geçiş Sistemleri (Ortak Sınavlar ve LGS), Öğretmen Niteliklerinin Ölçülmesi
Anadolu Downtown Hotel, Türkiye/Ankara   Ulusal  Çalıştay

3
Bilgisayar Meslek Dalı Eğitim Programları Kurs Sertifikası

Bilgisayar Operatörlüğü İşletmenliği İnternet Kullanım Kursu
MEB Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Türkiye/Eskişehir   Ulusal  Sertifika

4
Özdeğerlendirme

Özdeğerlendirme çalışmalarını başlatmayı veya Ulusal Kalite Ödülü/Avrupa Kalite Ödülü süreçlerinde yer almayı planlayan kurum ve kuruluşların yönetici ve çalışanlarına EFQM Mükemmellik Modeli'nin özdeğerlendirme amacıyla nasıl kullanılacağı, farklı ö
KalDer, Türkiye/Ankara   Ulusal  Çalıştay

5
EFQM Mükemmellik Modeli:Tanıtım

Özdeğerlendirme çalışmalarını başlatmayı veya Ulusal Kalite Ödülü ve/veya Avrupa Kalite Ödülü süreçlerinde yer almayı planlayan kurum ve kuruluşların yönetici ve çalışanlarına EFQM Mükemmellik Modeli'nin temel kavramlarını, modelin kriterlerini ve RA
KalDer, Türkiye/Ankara   Ulusal  Çalıştay

6
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ

POST-DOCTORAL VISITING RESEARCHER
İrlanda,   Uluslararası  Araştırma

7
Proje Süreç Eğitimi

Proje Fikrinin Oluşturulması, Projenin Kurgulanması, Proje Başvurusunun Hazırlanması ve Proje Süreci, Proje Değerlendirme Kriterleri ve Panel Aşaması ile ilgili detaylı bilgiler
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye/Gaziantep   Ulusal  Çalıştay

8
Stratejik Yönetim

EFQM Mükemmellik Modeli’nin "Strateji" başlığını taşıyan ikinci kriterin temel beklentilerine ait konuları stratejik yönetim sürecinin adımları olarak ele almak, katılımcıları bu açıdan bilgilendirmektir. Seminer, eğiticinin sunuşlarının yanı sıra va
KalDer, Türkiye/Ankara   Ulusal  Çalıştay

9
Önceliklendirme Çalıştayı

Kurumun faaliyetlerine ve yapılanmasına ışık tutacak görüşlerin toplanması; önceliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Misyon ve Vizyon netleştirilerek kurumunönceliklerinin anlaşılabilmesi,odaklanması gereken projelerin netleştirilmes
KalDer, Türkiye/Ankara   Ulusal  Çalıştay

Üyelikler

1 Adet
1
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği

 Üye    Bilimsel Kuruluş    2013