
GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
1 |
Adalet Kuramları
Bölüm Adı: Edmund Burke ve Adalet Teorisi |
|---|---|
2 |
İslam Felsefesi
Bölüm Adı: Sosyal Filozof İbn Haldun ve Felsefesi |
3 |
Felsefeye Giriş
Bölüm Adı: Sanat Felsefesi |
4 |
Ortak İman
Yazar(lar): ERKAN MUKADDER, EROĞLU AYŞE |
5 |
FELSEFE TARİHİ
Bölüm Adı: 19. YÜZYIL FELSEFESİ |
6 |
Felsefeye Giriş Sistematik Düşüncenin Kodları
Bölüm Adı: Sanat Felsefesi |
7 |
Henri Bergson’un Şuur-Sezgi Kavramları Üzerine Bir Deneme
Yazar(lar): EROĞLU AYŞE |
8 |
John Dewey’de Deneyim Sanat
Yazar(lar): EROĞLU AYŞE |
1 |
Dijital Çağda Güzeli Hakikat Olarak Sunmanın İmkânı Üzerine
EROĞLU AYŞE
|
|---|---|
2 |
ONTOLOJİ ÜZERİNE BİR DENEME MEVLÂNÂ ÖRNEĞİ
EROĞLU AYŞE
|
3 |
HELENİZM ÖNCESİ İLKÇAĞ FİLOZOFLARINDA AŞK VE NEFRET
KAVRAMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
EROĞLU AYŞE
|
4 |
Zerdüşt, Öğretisi ve Avrupa’ya Yansımaları: Nietzsche Örneği
ADLIM Mehmet, EROĞLU AYŞE
|
5 |
Pandemide Mutlu Olmanın İmkânı Üzerine
EROĞLU AYŞE
|
6 |
KANT’IN DEONTOLOJİK ETİĞİNDEN MESLEK ETİĞİ OLUŞTURMA
EROĞLU AYŞE
|
7 |
JOHN DEWEY DÜŞÜNCESİNDE ESTETİK VE ENTELEKTÜEL DENEYİM BAĞLAMINDA BİLİM -SANAT İLİŞKİSİ
EROĞLU AYŞE
|
8 |
SANATTA ARAÇ OLARAK DİLİN ÖNEMİ
EROĞLU AYŞE
|
9 |
HENRİ BERGSON’DA BİLİNÇ-SEZGİ İLİŞKİSİ
EROĞLU AYŞE
|
1 |
Güzel ve Hakikat İlişkisi
EROĞLU AYŞE
|
|---|---|
2 |
KANT ÖDEV ETİĞİ ÜZERİNE BİR DENEME
EROĞLU AYŞE
|
3 |
AYASOFYA’NIN KUBBESİ’NDE TÖZ-FORM: ARİSTOTELES’IN MADDDE-FORM DÜALİZMİNİ ESTETİK FELSEFESİ BAĞLAMINDA OKUMA
EROĞLU AYŞE
|
4 |
İMMANUEL KANT’N DEHA ESTETİĞİ’NDE YÜCELİK KAVRAMI MİMAR SİNAN ÖRNEĞİ:”EDİRNEKAPI MİHRİMAH SULTAN CAMİİ”
EROĞLU AYŞE,EROĞLU ESMA
|
5 |
POSTMODERN DÖNEMDE POPÜLER KÜLTÜRÜN AHLAKA ETKİSİ TELEVİZYON ÖRNEĞİ: PİS YEDİLİ
EROĞLU AYŞE
|
6 |
ZEUGMA KENTİNDE SU VE EKOLOJİK DENGEYE ETKİSi
EROĞLU AYŞE
|
7 |
ARAÇ OLARAK DİLİN YERİ
EROĞLU AYŞE
|
1 |
MILLI EGITIM BAKANLIGI GAZİANTEP KAZIM KARABEKİR ORTA OKULU
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
|
|---|
1 |
Gaziantep Üniversitesi İlahiyat Akademi Dergisi
Yazar Adı: HACIMÜFTÜOĞLU HALİL, HATİP TUBA, EROĞLU AYŞE, ÜNVERDİ MUSTAFA
, Yayın Yeri: GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ MATBAASI
|
|---|---|
2 |
İlahiyat Akademi
Yazar Adı: ÜNVERDİ MUSTAFA, ERKUT TUBA
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Matbaası
|
3 |
İlahiyat Akademi
Yazar Adı: ÜNVERDİ MUSTAFA, ERKUT TUBA, EROĞLU AYŞE
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Matbaası
|
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2022-2023 | Entegrasyon, Toplumsal Çeşitlilik ve Çok Kültürlülük | Türkçe | 3 |
| 2 | 2023-2024 | Entegrasyon Toplumsal Çeşitlilik ve Çok Kültürlülük | Türkçe | 3 |
| 3 | 2024-2025 | Toplumsal Uyum ve Kabul | Türkçe | 3 |
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2013-2014 | FELSEFEYE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
| 2 | 2013-2014 | SİSTEMATİK FELSEFE I | Türkçe | 3 |
| 3 | 2013-2014 | SİSTEMATİK FELSEFE II | Türkçe | 3 |
| 4 | 2013-2014 | ESTETİK FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
| 5 | 2018-2019 | FELSEFEYE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
| 6 | 2017-2018 | Felsefeye Giriş | Türkçe | 3 |
| 7 | 2017-2018 | Sistematik Felsefe I | Türkçe | 3 |
| 8 | 2017-2018 | Sistematik Felsefe II | Türkçe | 3 |
| 9 | 2017-2018 | Estetik Felsefesi | Türkçe | 3 |
| 10 | 2019-2020 | Antikçağda Felsefe I | Türkçe | 3 |
| 11 | 2019-2020 | Ortaçağ ve Yeniçağda Felsefe | Türkçe | 3 |
| 12 | 2020-2021 | Antikçağda Felsefe II | Türkçe | 3 |
| 13 | 2020-2021 | Estetik Felsefesi | Türkçe | 3 |
| 14 | 2021-2022 | Antikçağda Felsefe I | Türkçe | 3 |
| 15 | 2021-2022 | Kavramlar Tarihi | Türkçe | 3 |
| 16 | 2021-2022 | Antikçağda Felsefe II | Türkçe | 3 |
| 17 | 2021-2022 | Estetik Felsefesi | Türkçe | 3 |
| 18 | 2022-2023 | Çağdaş Felsefenin Problemleri | Türkçe | 3 |
| 19 | 2022-2023 | Antikçağda Felsefe II | Türkçe | 3 |
| 20 | 2023-2024 | Antikçağda Felsefe I | Türkçe | 3 |
| 21 | 2023-2024 | Ortaçağ ve Yeniçağda Felsefe | Türkçe | 3 |
| 22 | 2023-2024 | Antikçağda Felsefe II | Türkçe | 3 |
| 23 | 2023-2024 | Çağdaş Felsefenin Problemleri | Türkçe | 3 |
| 24 | 2024-2025 | Antikçağda Felsefe II | Türkçe | 3 |
| 25 | 2024-2025 | Kavramlar Tarihi | Türkçe | 3 |
| 26 | 2024-2025 | Antikçağda Felsefe I | Türkçe | 3 |
| Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2013-2014 | İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ | Türkçe | 2 |
| 2 | 2012-2013 | MANTIK | Türkçe | 2 |
| 3 | 2013-2014 | MANTIK | Türkçe | 2 |
| 4 | 2016-2017 | İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ | Türkçe | 1 |
| 5 | 2014-2015 | İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ | Türkçe | 2 |
| 6 | 2018-2019 | İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ | Türkçe | 2 |
| 7 | 2018-2019 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 8 | 2018-2019 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 9 | 2018-2019 | İslam Felsefesi Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 10 | 2018-2019 | İslam Felsefesi Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 11 | 2018-2019 | Toplumsal Duyarlılık Projesi | Türkçe | 2 |
| 12 | 2017-2018 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 13 | 2017-2018 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 14 | 2016-2017 | Felsefe Tarihi | Türkçe | 4 |
| 15 | 2016-2017 | İslam Felsefesi Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 16 | 2016-2017 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 17 | 2016-2017 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 18 | 2016-2017 | Hukuk Seç Mantık | Türkçe | 2 |
| 19 | 2015-2016 | Mantık | Türkçe | 2 |
| 20 | 2015-2016 | İslam Felsefesi Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 21 | 2015-2016 | İslam Felsefesi Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 22 | 2015-2016 | İslam Ahlak esasları ve Felsefesi | Türkçe | 2 |
| 23 | 2015-2016 | Ahlak Felsefesi | Türkçe | 2 |
| 24 | 2015-2016 | Günümüz Felsefe Akımları | Türkçe | 2 |
| 25 | 2015-2016 | Felsefe Tarihi | Türkçe | 4 |
| 26 | 2015-2016 | huk Mantık | Türkçe | 2 |
| 27 | 2015-2016 | Huk Felsefe | Türkçe | 2 |
| 28 | 2014-2015 | Mesleki Etik | Türkçe | 2 |
| 29 | 2014-2015 | Mantık | Türkçe | 2 |
| 30 | 2014-2015 | Felsefe Tarihi | Türkçe | 4 |
| 31 | 2014-2015 | İslam ve Estetik | Türkçe | 2 |
| 32 | 2013-2014 | Felsefeye Giriş | Türkçe | 2 |
| 33 | 2019-2020 | Genel ve Mesleki Etik | Türkçe | 2 |
| 34 | 2019-2020 | Günümüz Felsefe Akımları | Türkçe | 2 |
| 35 | 2020-2021 | Günümüz Felsefe Akımları | Türkçe | 2 |
| 36 | 2019-2020 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 37 | 2019-2020 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 38 | 2020-2021 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 39 | 2020-2021 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 40 | 2021-2022 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 41 | 2021-2022 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 42 | 2023-2024 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 43 | 2023-2024 | İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi | Türkçe | 2 |
| 44 | 2023-2024 | İslam Felsefesi Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 45 | 2023-2024 | Öğretmenlik Uygulaması I | Türkçe | 2 |
| 46 | 2023-2024 | Toplumsal Duyarlılık Projesi | Türkçe | 1 |
| 47 | 2023-2024 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 48 | 2023-2024 | İslam Estetik Felsefesi | Türkçe | 2 |
| 49 | 2023-2024 | İslam Felsefesi Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 50 | 2023-2024 | Öğretmenlik Uygulaması II | Türkçe | 2 |
| 51 | 2024-2025 | Felsefe Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 52 | 2024-2025 | İslam Felsefesi Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 53 | 2024-2025 | Toplumsal Duyarlılık Projesi II | Türkçe | 3 |
| 54 | 2024-2025 | Öğretmenlik Uygulaması II | Türkçe | 2 |
| 55 | 2024-2025 | Felsefe Tarihi II | Türkçe | 2 |
| 56 | 2024-2025 | İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi | Türkçe | 2 |
| 57 | 2024-2025 | İslam Felsefesi Tarihi I | Türkçe | 2 |
| 58 | 2024-2025 | Toplumsal Duyarlılık Projesi I | Türkçe | 1 |
| Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Devam Ediyor | Paul Ricoeur'de Kendi Olarak Özne | MUHAMMED ALGAN | TezMerkezi | 2025 |
| 2 | Tamamlandı | İlyada ve Odysseia destanlarında aile ontolojisi | ZEYNEP BİLECEN | TezMerkezi | 2025 |
| 3 | Tamamlandı | Carl Sagan'ın kozmolojisi | AHMET MANSUR BAYKAL | TezMerkezi | 2024 |
| 4 | Tamamlandı | Paul Ricoeur'de zaman kavramı | SEDAT PALA | TezMerkezi | 2024 |
| 5 | Tamamlandı | Antik Yunan mitolojilerinde "insan" kavramı | NURETTİN VURAN | TezMerkezi | 2024 |
| 6 | Tamamlandı | Türk Sinemasının Etik Problemi | HATİCE KÜBRA LEBLEBİCİ | TezMerkezi | 2022 |
| 7 | Tamamlandı | Nietzsche felsefesinde "Zerdüşt" karakteri | MEHMET ADLIM | TezMerkezi | 2022 |
| 8 | Tamamlandı | ORTAOKUL DİN, AHLAK VE DEĞERLER ALANI SEÇMELİ DERSLERİ İLE DKAB DERSİNİN KAZANIM VE İÇERİK AÇISINDAN KARŞILAŞTIRMALI İNCELEMESİ | SONER ÜZMEZ | TezMerkezi | 2022 |
| 9 | Tamamlandı | Charles Darwin'in evrim anlayışı ile Henr Bergson'un yaratıcı tekâmül anlayışının mukayesesi | ALİ SİNAN BEKTAŞ | TezMerkezi | 2019 |
| 10 | Tamamlandı | Çağdaş rasyonalizmde bir portre: Gaston Bachelard | ABD ALJAWAD KANJO | TezMerkezi | 2019 |
1 |
TÜRK FELSEFE DERNEĞİ
Üye Bilimsel Kuruluş 2015 |
|---|