Doktor Öğretim Üyesi OZAN ESENDEMİR

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİM.EĞİTİMİ

   esendemir@gantep.edu.tr      (0342) 317 27 83  
YÖK Akademik ORCID WoS
Eğitim Bilimleri Temel Alanı  İlköğretim Matematik Eğitimi  Matematik Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Akademik Bilgileri

Kitap ve Kitap Bölümleri

3 Adet
1
Lise Matematik Öğretimi

Bölüm Adı: Matematik Öğretimi Becerileri
Yazar(lar): cilavdaroğlu ali kemal,ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN: 9786053205937, TÜRKİYE, Ankara, 2017

Uluslararası  Kitap Tercümesi  Türkçe
2
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları

Bölüm Adı: Duyuşsal Özellikler Bağlamında İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi
Yazar(lar): BOZKURT ALİ,ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: Pegem Akademi ISBN: 978-605-318-335-8, TÜRKİYE, 2015

Ulusal  Bilimsel Kitap  Türkçe
3
Küçük Çocuklar için Matematiği Anlama

Bölüm Adı: Sayıların ve Saymanın Anlaşılması
Yazar(lar): ESENDEMİR OZAN,YILMAZ BİLGE
Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık ISBN: 978-605-133-789-0, TÜRKİYE, Ankara, 2014

Uluslararası  Kitap Tercümesi  Türkçe

Makaleler

5 Adet
1
EXAMINATION OF TEACHERS’ AND PRE-SERVICE TEACHERS’ AWARENESS LEVELS REGARDING DYSCALCULIA

ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: International Journal of Education, Technology and Science
İngilizce, Elektronik, 2025

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  H. W. Wilson Education Full Text
2
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ VE İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİNANSAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ

ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2024

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
3
Covid-19 Pandemi Döneminin İlkokul Matematik Eğitimi Sürecine Yansımaları: Uygulamalar, Yeterlilikler ve Karşılaşılan Sorunlar

ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama
Türkçe, Basılı+Elektronik, 2023

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN
4
Adaptation of the Test Developed to Measure Mathematical Knowledge of Teaching Geometry in Turkey

ESENDEMİR OZAN,BİNDAK RECEP
Yayın Yeri: International Journal of Educational Methodology
İngilizce, 2019

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  Journals Indexed in Eric
5
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimi Yeterliklerine İlişkin Görüşleri

ESENDEMİR OZAN,ÇIRAK SEVİLAY,Samancıoğlu Mustafa
Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Türkçe, Elektronik, 2015

Ulusal  Hakemli  Özgün Makale  TR DİZİN

Bildiriler

9 Adet
1
SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RUTİN OLMAYAN GEOMETRİ PROBLEMLERİNİ ÇÖZME SÜREÇLERİNDE PROBLEM ÇÖZME STRATEJİLERİ

Şenel İlker,ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: 7th INTERNATIONAL SELCUK SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS
TÜRKİYE, Konya, Türkçe, 26.07.2025

Uluslararası  Özet bildiri
2
Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formuna Matematik Eğitimi Açısından Eleştirel Bir Bakış

ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: 13. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi'ne (ICAR)
Ankara, Türkçe, 07.05.2024

Uluslararası  Özet bildiri
3
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARI İLE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİNANSAL OKURYAZARLIKLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: ASEAD 12. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU
TÜRKİYE, Türkçe, 25.11.2023

Uluslararası  Özet bildiri
4
İlköğretimde Şarkılarla Ondalık Öğretiminin Matematik Başarısına ve Edinilen Bilgilerin Kalıcılığına Etkisinin İncelenmesi

Demirkılıç Yeliz, ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu
TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 28.10.2023

Uluslararası  Özet bildiri
5
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Ortaokul Matematik Ders Kitaplarını Değerlendirmeleri Üzerine Bir İnceleme

ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
TÜRKİYE, Kars, Türkçe, 27.09.2023

Ulusal  Özet bildiri
6
MATHEMATICAL KNOWLEDGE FOR TEACHING IN GEOMETRY: A COMPARISON STUDY OF US AND TURKISH MATHEMATICS TEACHERS

ESENDEMİR OZAN,BİNDAK RECEP
Yayın Yeri: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2017)
İSPANYA, Seville, İngilizce, 16.11.2017

Uluslararası  Tam metin bildiri
7
Use of Structured Exploration Process to Develop Teachers Mathematical Justification Skills

BOZKURT ALİ, KOÇ YUSUF, POLAT SEMRA, GÜZEL MEHMET, TOPRAK ZEHRA, ESENDEMİR OZAN, ayhan akif
Yayın Yeri: 14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION.
TÜRKİYE, Konya, İngilizce, 12.05.2016

Ulusal  Özet bildiri
8
Kâğıt Katlamayla Oluşan Şekillerin İncelemesi Etkinliğiyle Geometrik Düşünmeyi Teşvik Etme

KOÇ YUSUF,BOZKURT ALİ,Toprak Zehra,Mehmet Akif Ayhan,Polat Semra,ESENDEMİR OZAN
Yayın Yeri: Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı
TÜRKİYE, Türkçe, 30.01.2016

Ulusal  Özet bildiri
9
Matematiksel Problem Çözmede Karşılan Zorluklara İlişkin Öğretmen Görüşleri

ESENDEMİR OZAN, Oğraş Adile, BİNGÖLBALİ ERHAN, ÖZMANTAR MEHMET FATİH, BOZKURT ALİ
Yayın Yeri: IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
TÜRKİYE, İzmir, Türkçe, 23.09.2010

Ulusal  Tam metin bildiri

Projeler

3 Adet
1
Etkinlik Değerlendirme Ve Geribildirim Aracı (Edga) Ile Nitelikli Matematiksel Etkinlik Tasarım Ve Uygulama Eğitimi

Eğitimde yapılandırmacı yaklaşım, öğrenen merkezli ortamların oluşturulması ve öğrenme sorumluluğunun öğretmen ve öğrencilerce paylaşılması gerektiğinin altını çizmektedir. Matematiksel etkinlikler bu tarz eğitim ortamları için önemli bir seçenektir.
31.08.2025 - 05.09.2025
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı
2
TEKNOLOJİ DESTEKLİ VE ETKİLEŞİMLİ SINIFLARIN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI VE MOTİVASYONLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Bu projede Gaziantep Üniversitesi Gaziantep Eğitim Fakültesinin altyapısının geliştirilmesi ve teknoloji sınıflarının öğrenci başarı ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda fakültemizde her bölüm için ayrı şekilde kendi i
17.08.2023 - 03.10.2024
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi,   Araştırmacı 

ULUSAL  Tamamlandı
3
İlköğretim Öğretmenlerinin Fen ve Matematik Alanlarında Mesleki Gelişim Modeli ve Bu Modelin Yaygınlaştırılması Projesi


TÜBİTAK PROJESİ,   Bursiyer 

ULUSAL  Tamamlandı

Üniversite Dışı Deneyim

1 Adet
1
MILLI EGITIM BAKANLIGI

Matematik Öğretmeni
İlköğretim okulunda matematik öğretmenliği,

2006 - 2007

İdari Görevler

Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2021-2022 Matematik Ders Kitabı İncelemesi Türkçe 2
2 2021-2022 Matematiğin Temelleri 2 Türkçe 2
3 2021-2022 Matematik Öğretimi 2 Türkçe 6
4 2021-2022 Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 Türkçe 1
5 2021-2022 İlkokulda Temel Matematik Türkçe 3
6 2021-2022 Matematik Öğretimi 1 Türkçe 6
7 2021-2022 Okul Deneyimi Türkçe 1
8 2021-2022 Toplumsal Duyarlılık Projesi 1 Türkçe 1
9 2021-2022 Mantıksal Akıl Yürütme Türkçe 2
10 2021-2022 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Türkçe 2
11 2021-2022 Öğretmenlik Uygulaması 1 Türkçe 4
12 2021-2022 İlkokul Matematik Öğretimi Türkçe 2
13 2020-2021 Matematik Ders Kitabı İncelemesi Türkçe 2
14 2020-2021 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
15 2020-2021 Analitik Geometri 2 Türkçe 3
16 2020-2021 Temel Matematik 2 Türkçe 2
17 2020-2021 Matematik Öğretimi 2 Türkçe 3
18 2020-2021 Öğretmenlik Uygulaması 2 Türkçe 4
19 2020-2021 Okul Deneyimi Türkçe 1
20 2019-2020 Okul Deneyimi Türkçe 2
21 2019-2020 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 4
22 2019-2020 Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 Türkçe 1
23 2019-2020 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
24 2019-2020 Toplumsal Duyarlılık Projesi 1 Türkçe 1
25 2017-2018 Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 Türkçe 3
26 2017-2018 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 6
27 2017-2018 Okul Deneyimi Türkçe 2
28 2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 4
29 2017-2018 Matematik Öğretimi 1 Türkçe 3
30 2017-2018 Okul Deneyimi Türkçe 1
31 2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
32 2017-2018 Matematik Tarihi Türkçe 2

Yönetilen Tezler

Durum Tez Adı Hazırlayan Kaynak Yıl
1 Devam Ediyor Sekizinci sınıf öğrencilerinin rutin olmayan geometri problemlerini çözme süreçleri İLKER ŞENEL TezMerkezi 2025

Üyelikler

1 Adet
1
Mathematics Education Research Group-Turkey

 Üye    2009