GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ
1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Osmanlı Maarif Nazırları ve Eğitim Politikaları
Bölüm Adı: II. Meşrutiyet Dönemi Maarif Nazırlarının Eğitim Politikaları |
---|---|
2 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Osmanlı Maarif Nazırları ve Eğitim Politikaları
Bölüm Adı: I. Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi Maarif Nazırlarının Eğitim Politikaları |
3 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Osmanlı Maarif Nazırları ve Eğitim Politikaları
Bölüm Adı: Mekatib-i Umumiye Nazırları ve Eğitim Politikaları |
4 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Osmanlı Maarif Nazırları ve Eğitim Politikaları
Bölüm Adı: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Osmanlı Devleti |
5 |
Osmanlı'da Toplum, Şehir ve Ticaret -II-
Bölüm Adı: Yerel Eğitim Tarihi Araştırmalarında Kaynak Olarak Yerel Gazetelerin Kullanımı: Gaziantep Gazetesi ve Gaziantep’te Eğitim |
6 |
Osmanlı'da Toplum, Şehir, Ticaret -I-
Bölüm Adı: Osmanlı Devleti’nde Kadınların Sosyalleşme Sürecinde Eğitim Kurumlarının Rolü ve Önemi |
7 |
Güncel Sosyal Bilimler Araştırmaları
Bölüm Adı: Siyasi Partilerin 2002 Genel Seçiminde Eğitim Vaatleri ve Seçim Sonrası Eğitim Alanında Faaliyetleri |
8 |
Harb-i Umûmi’de Kütahya Sancağı (R. 1332-1333/M. 1916-1917 Ders Yılı Maarif Teftiş Raporu’na Göre)
Yazar(lar): DOĞAN AYHAN,ÇETİN S |
9 |
Doç. Dr. Numan Durak Aksoy Anısına (Hayatı, Eserleri ve Armağanı)
Bölüm Adı: Yemenden Milli Mücadeleye Maraşlı Şehitler |
10 |
Prof Dr Mustafa Keskin Armağanı Türk Tarih ve Kültür Araştırmaları
Bölüm Adı: 12230 Numaralı Halep Haremeyn Evkafı Defteri Verileri Üzerine Bir Değerlendirme |
11 |
Çanakkale den Cumhuriyete Maraşlı Şehitler I
Yazar(lar): DOĞAN AYHAN |
12 |
Niğde Tarihi Üzerine
Bölüm Adı: Çanakkale Cephesi’nde Niğde Sancağı Ulukışla Kazası Şehitleri Üzerine Bir Değerlendirme |
1 |
OSMANLI MAARİFİNDE MUALLİM MOTİVASYONU KAYNAKLARINDAN MAARİF NİŞANI VE FAZİLET MÜKÂFATI
DOĞAN AYHAN, ÇETİN SADIK
|
---|---|
2 |
Osmanlı Devleti’nde 1910 Yılında Yapılan Maarif Müfettişi Atamaları Üzerine Bir Değerlendirme
ÇETİN SADIK, DOĞAN AYHAN
|
3 |
Cumhur İttifakı’nın Seçim Beyannamelerindeki Eğitim Vaatlerinin On Birinci Kalkınma Planı Kapsamında Karşılaştırılması
ERKMEN AYŞE,DOĞAN AYHAN
|
4 |
Birinci Dünya Savaşı Yıllarında Osmanlı’da Bir Kıtlık Türü: Kâğıtsızlık, Kâğıtsızlığın Etkileri ve Matbaa-i Amire Müdürü İsmail Hamit Bey’in Faaliyetleri
DOĞAN AYHAN,ÇETİN SADIK,PATOĞLU EMRAH BERKANT
|
5 |
A Review of Educational Philosophy From Different Perspectives Through an Analysis of Period Movies During the Era of the War of Independence and the Early Republic of Turkey (1920-1940)
AKCAN EMRULLAH,DOĞAN AYHAN
|
6 |
Cumhuriyet Dönemi Türk Kadınının Modernleşmesinde Öncü Bir Kurum: İsmet Paşa Kız Enstitüsü Ankara (1928-1938)
DOĞAN AYHAN,KILINÇ MUSTAFA
|
7 |
Cumhur İttifakı’nın Seçim Beyannamelerindeki Eğitim Vaatlerinin On Birinci Kalkınma Planı Kapsamında Karşılaştırılması
ERKMEN AYŞE, DOĞAN AYHAN
|
8 |
Osmanlı Devleti’nde Eğitimin Modernleşmesi Sürecinde Öncü Bir Şahsiyet: Ahmed Kemal Paşa’nın Eğitim Politika ve Uygulamaları (1847-1878)
CÜCÜK EYÜP,DOĞAN AYHAN
|
9 |
Birinci Dünya Savaşı Yıllarında Trablusşam Maarifi Üzerine Bir İnceleme
DOĞAN AYHAN,ÇETİN S
|
10 |
Türkiye’de “Eğitim Tarihi” Alanında Hazırlanmış Doktora Tezlerinin İncelenmesi
CÜCÜK EYÜP,DOĞAN AYHAN
|
11 |
Asâkir-i Mansûre-i Muhammediyye Ordusunun Kurulması ve Amasya’ya Yansımaları
ÇETİN S,DOĞAN AYHAN
|
12 |
Yeniçeri Ocağının İlgası Ve Amasya’ya Yansımaları
ÇETİN S,DOĞAN AYHAN
|
13 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Osmanlı’da Öğretmen Yetiştiren Kurumlara Öğrenci Giriş Şartları İle Usullerinin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi (Nizamnâme ve Talimatnâmelere Göre)
CÜCÜK EYÜP,BAY ERDAL,DOĞAN AYHAN
|
14 |
İstanbul’da Bir Hususi Mektep Girişimi “Aşiyan Mektepleri”
DOĞAN AYHAN,çetin s
|
15 |
Osmanlı Devleti nde Alman Kültürel Yayılmacılığı Maraş Örneği
DOĞAN AYHAN
|
16 |
R 1286 1288 M 1870 1872 Tarihli Ceyb i Hümâyûn Defterleri ne Göre Sultan Abdülaziz in Özel Hazinesi nin Durumu
DOĞAN AYHAN
|
17 |
Osmanlı Dönemi nde Balkanlarda Bir Tüfek Üretim Merkezi Kalkandelen Tetova
DOĞAN AYHAN
|
18 |
Maraş ta Misyonerlik Faaliyetleri XIX Yüzyılın İkinci Yarısı ve XX Yüzyılın Başlarında
DOĞAN AYHAN
|
19 |
I Dünya Savaşı nda Kop Savunması ve Ulusal Birliğimiz Açısından Önemi
DOĞAN AYHAN
|
1 |
Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) ve Milli Mücadele (1919-1923) Şehit Düşen Anteplilerin Tespitine Yönelik Bilimsel Araştırma Projesi
DOĞAN AYHAN, PATOĞLU EMRAH BERKANT, CÜCÜK EYÜP, ÇETİN SADIK
|
---|---|
2 |
Inspector Ahmed Kemal Effendi’s Visit to Europe to Observe the Modern Education System (1850-1851)
CÜCÜK EYÜP,DOĞAN AYHAN
|
3 |
Reward and Punishment System Applied to Students in Military Educational Institutions in The Ottoman Empire: The Example of Military Secondary School
PATOĞLU EMRAH BERKANT,DOĞAN AYHAN
|
4 |
An Investigation on the Education Problems of Cretans Migrated to Anatolia
DOĞAN AYHAN,ÇETİN S
|
5 |
Osmanlı Devleti’nde Askeri Eğitim Kurumlarında Ölçme ve Değerlendirme Sistemi: Askeri Rüştiye Örneği
DOĞAN AYHAN,PATOĞLU EMRAH BERKANT
|
6 |
Maarif Nezareti’nin Kuruluşundan II. Meşrutiyet Dönemine Kadar (1857-1908) Osmanlı Maarif Nazırlarının Profilleri Üzerine Bir İnceleme
DOĞAN AYHAN,BALKAR BETÜL,CÜCÜK EYÜP,PATOĞLU EMRAH BERKANT,ÇETİN SADIK,KÖSE RESUL
|
7 |
Maarif Nezareti’nin Kuruluşundan II. Meşrutiyet Dönemine Kadar (1857-1908) Osmanlı Maarif Nazırlarının Profilleri Üzerine Bir İnceleme
DOĞAN AYHAN,BALKAR BETÜL,CÜCÜK EYÜP,PATOĞLU EMRAH BERKANT,ÇETİN SADIK,KÖSE RESUL
|
8 |
A Study on The Profiles of the Ottoman Ministers of Education from the Second Constitutional Era to the Turkish Republic Period (1908-1923)
DOĞAN AYHAN,BALKAR BETÜL,CÜCÜK EYÜP,PATOĞLU EMRAH BERKANT,ÇETİN SADIK,KÖSE RESUL
|
9 |
Birinci Dünya Savaşı Yıllarında Almanya’ya Giden Bazı Osmanlı Öğrencileri
DOĞAN AYHAN, ÇETİN SADIK
|
10 |
Osmanlı İstanbulu’nda İranlı Matbaa ve Kitapçıların Yasaklı Faaliyetleri
DOĞAN AYHAN,CÜCÜK EYÜP
|
11 |
Türkiye’de “Eğitim Tarihi” Alanında Yapılmış Doktora Tezlerindeki Geçerlik ve Güvenirlik Önlemlerinin İncelenmesi
CÜCÜK EYÜP,DOĞAN AYHAN
|
12 |
Tarihsel Süreç İçerisinde Askeri Rüştiyelerin Öğretim Programlarının İncelenmesi
PATOĞLU EMRAH BERKANT,DOĞAN AYHAN
|
13 |
Gazi Ayıntap Gazetesi’nde Maarife Dair Haberler (1930-1938) Üzerinden Bir Yerel Eğitim Tarihi Okuması
DOĞAN AYHAN,CÜCÜK EYÜP
|
14 |
Osmanlı Devleti’nde Kız Sanayi Mektepleri
DOĞAN AYHAN,çerikan fatma
|
15 |
İSTANBUL’DA BİR HUSUSİ MEKTEP GİRİŞİMİ ‘’AŞİYAN MEKTEPLERİ’’
DOĞAN AYHAN,ÇETİN SADIK
|
16 |
Türkiye’de “Eğitim Tarihi” Alanında Yapılmış Doktora Tezleri üzerine Sistematik Bir İnceleme
CÜCÜK EYÜP,DOĞAN AYHAN
|
17 |
Yemenden Milli Mücadeleye Maraşlı Şehitler
DOĞAN AYHAN
|
18 |
DETERMINING AND EVALUATING THE ENROLLMENTSTANDARDS AND PROCEDURES FOR TEACHER TRAINING INSTITUTIONS FROM TANZIMAT TO REPUBLIC IN OTTOMAN EMPIRE
CÜCÜK EYÜP,BAY ERDAL,DOĞAN AYHAN
|
19 |
Fransız İşgali Altındaki Maraş’ta Fransız-Ermeni Mezalim
DOĞAN AYHAN
|
20 |
İslamiyet ten Sonraki Türklerde Eğitimin Temel Özellikleri
DOĞAN AYHAN
|
21 |
Türk Dünyası Vatandaşlığı Programının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi
DOĞAN AYHAN
|
22 |
Antep Ve Maraş taki Bazı Yabancı Kurumlar Ve Bunların Milli Mücadele deki Tutum Ve Davranışları
DOĞAN AYHAN
|
23 |
R 1286 1288 M 1870 1872 Tarihli Ceyb i Hümâyûn Defterleri ne Göre Sultan Abdülaziz in Özel Hazinesi nin Durumu
DOĞAN AYHAN
|
24 |
H.1261/M.1845 Tarihli Kalkandelen Kazası Temettuat Defteri Üzerine Bir Değerlendirme
DOĞAN AYHAN
|
25 |
12230 Numaralı Halep Haremeyn Evkafı Defteri Verileri Üzerine Bir Değerlendirme
DOĞAN AYHAN
|
26 |
Maraş ta Misyonerlik Faaliyetleri XIX Yüzyılın İkinci Yarısı ve XX Yüzyılın Başlarında
DOĞAN AYHAN
|
1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Maarif Nazırları ve Oluşturdukları Eğitim Politikaları: Maarif Nazırlarının Politikalarına Etkililik Açısından Bilimsel Bir Bakış
|
---|---|
2 |
Maarif Nazırı Ahmed Kemal Paşa (1808-1886): Biyografisi, Eğitim Politika ve Uygulamaları
Doktora Tezi araştırma projesi
|
3 |
Kültürlerarası Eğitim Bağlamında Türk Dünyası Vatandaşlığı Ders Programı Geliştirilmesi ve Etkiliğinin Değerlendirilmesi
Bu çalışmanın amacı farklı coğrafyalarda yaşayan benzer olduğu kadar farklı tarih ve kültürel değerlere sahip olan Türkiye ve Kırgızistan da üniversiteli gençlerin kültürler arası etkileşim anlayışı içerisinde farklı kültürleri tanıyarak ortak har
|
4 |
Birinci Dünya Savaşı’ndan Cumhuriyet’e (1914-1923) Antepli Şehitler Üzerine Bir Sosyal Tarih Araştırması
|
1 |
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e (1839-1923) Osmanlı Maarif Nazırları ve Eğitim Politikaları
Yazar Adı: DOĞAN AYHAN
, Yayın Yeri: Nobel Akademik Yayıncılık
|
---|---|
2 |
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar Adı: DOĞAN AYHAN
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2017-2018 | Osmanlı Şehirleri ve Yönetimi I | Türkçe | 3 |
2 | 2017-2018 | Osmanlı Şehirleri ve Yönetimi II | Türkçe | 3 |
3 | 2017-2018 | Osmanlı Devletinde Yabancı Müesseseler | Türkçe | 3 |
4 | 2017-2018 | Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri | Türkçe | 3 |
5 | 2019-2020 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim-Öğretim Kurumları | Türkçe | 3 |
6 | 2019-2020 | Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri | Türkçe | 3 |
7 | 2019-2020 | Seminer | Türkçe | 2 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2017-2018 | Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri | Türkçe | 3 |
2 | 2017-2018 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim-Öğretim Kurumları | Türkçe | 3 |
3 | 2017-2018 | Milli Mücadele Döneminde Anadolu’nun Sosyal Yapısı | Türkçe | 3 |
4 | 2017-2018 | Küreselleşme, Avrupa Birliği Ve Türkiye | Türkçe | 3 |
5 | 2017-2018 | Osmanlı Devletinde Yabancı Müesseseler | Türkçe | 3 |
6 | 2021-2022 | Yüksek Lisans Tezi | Türkçe | 4 |
7 | 2017-2018 | Seminer | Türkçe | 2 |
8 | 2021-2022 | Uzmanlık Alanı | Türkçe | 3 |
9 | 2017-2018 | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Türk Basını ve Sivil Toplum | Türkçe | 3 |
10 | 2017-2018 | Küreselleşme ve Kültür | Türkçe | 3 |
11 | 2021-2022 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim-Öğretim Kurumları | Türkçe | 3 |
12 | 2021-2022 | Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri | Türkçe | 3 |
13 | 2019-2020 | Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim-Öğretim Kurumları | Türkçe | 3 |
14 | 2019-2020 | Seminer | Türkçe | 2 |
15 | 2019-2020 | Osmanlı Devletinde Yabancı Müesseseler | Türkçe | 3 |
16 | 2017-2018 | Türk Demokrasi Tarihi | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2017-2018 | Milli Mücadele Tarihi (1919-1923) | Türkçe | 3 |
2 | 2017-2018 | Öğretmenlik Uygulaması I-II | Türkçe | 5 |
3 | 2017-2018 | Okul Deneyimi | Türkçe | 3 |
4 | 2017-2018 | Araştırma Projesi I-II | Türkçe | 3 |
5 | 2021-2022 | Türk Eğitim Tarihi | Türkçe | 2 |
6 | 2019-2020 | Milli Mücadele Tarihi (1919-1923) | Türkçe | 2 |
7 | 2021-2022 | Öğretmenlik Uygulaması I-II | Türkçe | 2 |
8 | 2019-2020 | Okul Deneyimi | Türkçe | 2 |
9 | 2017-2018 | Türk Eğitim Tarihi | Türkçe | 2 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Devam Ediyor | Kadının Modern Eğitime İlk Adımı: İnas Rüştiyeleri | FATMA PATOĞLU | TezMerkezi | 2025 |
2 | Tamamlandı | Tanzimat Döneminde eğitimin modernleşmesi ve Ahmed Kemal Paşa (1808/1887) | EYÜP CÜCÜK | TezMerkezi | 2020 |
3 | Tamamlandı | Şer'iyye sicillerine göre III. Selim ve II. Mahmut dönemleri Amasya'sında merkez-taşra münasebetleri | SADIK ÇETİN | TezMerkezi | 2018 |
4 | Tamamlandı | Osmanlı Devleti'nde Askeri rüştiyeler | EMRAH BERKANT PATOĞLU | TezMerkezi | 2018 |
5 | Tamamlandı | Tanzimat'tan Meşrutiyet'e Ayıntab kazası (Şeriye sicillerine göre 1839-1876) | ÖZLEM MURAZ BUDAK | TezMerkezi | 2017 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Tamamlandı | Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun öğretimine yönelik spor farkındalıklarının incelenmesi | NURSEL FENCİ | TezMerkezi | 2022 |
2 | Tamamlandı | Gaziantep'teki Suriyeli sığınmacıların Türk eğitim sistemine entegrasyonunda yaşanan sorunlara ilişkin STK'ların görüşleri ve çözüm önerilerinin incelenmesi | YUSUF TÜFEKÇİ | TezMerkezi | 2020 |
3 | Tamamlandı | Tanzimat'tan cumhuriyet'e eğitimde millileşmeye yönelik politika ve uygulamaların incelenmesi (1839-1938) | ASLIHAN ERTUĞRUL | TezMerkezi | 2018 |
4 | Tamamlandı | Türkiye'de 2013-2017 yılları arasında sınıf eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi | MERVEGÜL DOĞAN | TezMerkezi | 2018 |
5 | Tamamlandı | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yön konusundaki kavram yanılgıları (Birecik ilçesi örneği) | ABDULLAH UYANIK | TezMerkezi | 2018 |
6 | Tamamlandı | Türkiye'de "Eğitim tarihi" alanında elektronik ortamda yayınlanmış makalelerin incelenmesi | ŞEHMUZ ŞAHİN | TezMerkezi | 2018 |
7 | Tamamlandı | Türkiye'de "Eğitim tarihi" alanında yapılmış doktora tezlerinin incelenmesi | EYÜP CÜCÜK | TezMerkezi | 2017 |
8 | Tamamlandı | Türk eğitim sisteminin yapısal sorunları hakkında okul yöneticileri ve öğretmen görüşleri: Şahinbey ilçesi örneği | TUGAY ERTÜRK | TezMerkezi | 2017 |
9 | Tamamlandı | Osmanlı Devleti'nde kız sanayi mektepleri | FATMA ÇERİKAN | TezMerkezi | 2016 |
10 | Tamamlandı | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e öğretmen yetiştiren kurumlara giriş şartları ile usûllerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi (Nizamnâme ve talimatnâmelere göre) | EYÜP CÜCÜK | TezMerkezi | 2015 |
11 | Tamamlandı | İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin bazı demokrasi kavramları hakkındaki görüşleri ve yanılgıları (Aksaray örneği) | ELİF KAYA | TezMerkezi | 2011 |
12 | Tamamlandı | Sosyal bilgiler programında yer alan değerlerin ders kitaplarına yansıma düzeylerinin değerlendirilmesi | YAVUZ TOPKAYA | TezMerkezi | 2011 |
13 | Tamamlandı | Nevşehir ili Ürgüp ilçesi'nin sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı | NAZLI METİN | TezMerkezi | 2010 |
14 | Tamamlandı | Ankara Zübeyde Hanım Anadolu Kız Meslek Teknik ve Meslek Lisesi (1928-2006) | MUSTAFA KILINÇ | TezMerkezi | 2007 |
15 | Tamamlandı | Erol Güngör'de milliyetçilik | CİHAN KARA | TezMerkezi | 2007 |
16 | Tamamlandı | Hatay ili yayladağı ilçesi'nin sosyo-kültürel yapısı | SEBAHATTİN BİLGİN | TezMerkezi | 2006 |
17 | Devam Ediyor | Türkiye’de Yerel Yönetimler ve 1950–2000 Yılları Arasında Ereğli (Konya) Belediyesi, | ÖZLEM SOYLU | Beyan | 2005 |
18 | Devam Ediyor | SSCB’nin Dağılmasından sonra Kafkasya ve Orta Asya Enerji Kaynakları Üzerindeki Mücadele | ÇAĞRI KÜRŞAT YÜCE | Beyan | 2005 |
19 | Tamamlandı | İvriz öğretmen okulları | ERKAN POLAT | TezMerkezi | 2004 |
20 | Tamamlandı | İlköğretim okulları II. kademe 6. ve 7. sınıflar sosyal bilgiler dersinde Osmanlı tarihi öğretiminin amaç ve müfredat bakımından incelenmesi | LOKMAN ERUL | TezMerkezi | 2002 |
1 |
Gaziantep Şehitkâmil İlçesi Sabahattin Zaim Sosyal Bilimler Lisesi
Üye 2013 |
---|---|
2 |
Gziantep Üniversitesi Gençlik ve Spor Kulübü Derneği
Yönetim Kurulu Üyesi 2012 |
1 |
Kayı Obası
Etkinlik Yeri: IV. Alan Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi
|
---|---|
2 |
Orhun Kitabeleri
Etkinlik Yeri: IV. Alan Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi
|
3 |
Çatalhöyük Neolitik Yerleşkesi
Etkinlik Yeri: IV. Alan Eğitiminde Materyal Tasarımı Sergisi
|
4 |
Milli Mücadelede Kadınlar
Etkinlik Yeri: V. Alan Egitiminde Materyal Tasarımı Sergisi
|
5 |
15 Temmuz Demokrasi Mücadelesi
Etkinlik Yeri: V. Alan Egitiminde Materyal Tasarımı Sergisi
|
6 |
Islamiyet Öncesi Dönemde Türk Aile Yapısı
Etkinlik Yeri: V. Alan Egitiminde Materyal Tasarımı Sergisi,
|