Doktor Öğretim Üyesi DİLARA SOMUNCU

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

   dilarasomuncu@gantep.edu.tr      (0342) 360 12 00      3768  
YÖK Akademik ORCID
Eğitim Bilimleri Temel Alanı  İngiliz Dili Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Akademik Bilgileri

Kitap ve Kitap Bölümleri

3 Adet
1
THE FUTURE OF FOREIGN LANGUAGE EDUCATION: INNOVATIONS IN DIFFERENT MODES OF TEACHING

Bölüm Adı: BRIDGING PERCEPTION AND PRACTICE: THE POWER OF MOTIVATIONAL STRATEGIES IN LANGUAGE EDUCATION
Yazar(lar): SOMUNCU DİLARA,BARDAKÇI MEHMET
Yayın Yeri: ISRES publishing ISBN: 978-625-6959-66-8, 2024

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce
2
CURRENT STUDIES IN FOREIGN LANGUAGE EDUCATION

Bölüm Adı: CURRENT VIEWS AND PRACTICES IN TEACHING PRAGMATICS
Yazar(lar): SOMUNCU DİLARA,BARDAKÇI MEHMET
Yayın Yeri: ISRES publishing ISBN: 978-625-6959-12-5, 2023

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce
3
Conversation Analytic Perspectives on English Language Learning, Teaching, and Testing in Global Contexts. Bristol: Multilingual Matters

Bölüm Adı: EFL Trainee Teachers ‘Orientations to Students ‘Non-understanding: A Focus on Task Instructions
Yazar(lar): SOMUNCU DİLARA,SERT OLCAY
Yayın Yeri: Bristol: Multilingual Matter ISBN: 9781788922883, 2019

Uluslararası  Bilimsel Kitap  İngilizce

Makaleler

6 Adet
1
The effects of accessing L1 versus L2 definitional glosses on L2 learners reading comprehension and vocabulary learning

ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: Eurasian Journal of Applied Linguistics
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  SCOPUS ,Emerging Sources Citation Index (ESCI- Clarivate Analytics)
2
Turkish EFL learners use of communication strategies and its predictors

ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: ELT Research Journal
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  MLA (Modern Language Association) International Bibliography, Directory of Perio
3
An Investigation on the Relationship between Prospective Teachers Early Teacher Identity and Their Need for Cognition

ARPACI DİLARA,BARDAKÇI MEHMET
Yayın Yeri: Journal of Education and Training Studies
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2016

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ERIC, Academic Journals Database, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Cross
4
Adaptation of Early Teacher Identity Measure into Turkish

ARPACI DİLARA,BARDAKÇI MEHMET
Yayın Yeri: Journal of Social Sciences
İngilizce, Basılı, 2015

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  ULAKBİM, EBSCHO
5
EVALUATION OF THE STUDENTS’ OPINIONS ON THE “IMPULSE”COURSE BOOK IN COMMUNICATIVE APPROACH

Yalçın Tılfarlıoğlu Filiz,ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: Electronic Journal of Education Sciences
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2014

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  asos, SOBİAD
6
The Relationship between Occupational Burnout and Personality Traits of Turkish EFL Teachers

ÜNALDI İHSAN,BARDAKÇI MEHMET,SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: Journal of Education and Practice
İngilizce, Basılı+Elektronik, 2013

Uluslararası  Hakemli  Özgün Makale  EBSCO

Bildiriler

16 Adet
1
A Multidimensional Comparison of Pragmatics-Oriented Lesson Plans: Integration of AI into Educational Assessment

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 15th INTERNATIONAL CONGRESS ON NEW TRENDS IN EDUCATION
TÜRKİYE, İngilizce, 13.12.2024

Uluslararası  Özet bildiri
2
A COMPARATIVE STUDY ON HEDGES IN RESEARCH ARTICLES BY NATIVE AND NON-NATIVE SPEAKERS OF ENGLISH

GÖÇER BİLGE DENİZ,SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 2nd INTERNATIONAL ÜSKÜDAR SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS
TÜRKİYE, İngilizce, 29.11.2024

Uluslararası  Özet bildiri
3
PRE-SERVICE LANGUAGE TEACHERS’ PERSPECTIVES ON LEARNING AND TEACHING PRAGMATICS: CHALLENGES AND INSIGHTS

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 10th GlobELT International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language
İngilizce, 25.10.2024

Uluslararası  Özet bildiri
4
A Suggested Lesson Design for Pragmatics Teaching in EFL Context

SOMUNCU DİLARA,GÖÇER BİLGE DENİZ
Yayın Yeri: AELTE 3rd International Conference
TÜRKİYE, İngilizce, 18.10.2024

Uluslararası  Özet bildiri
5
UNVEILING THE FACTORS SHAPING LANGUAGE TEACHERS’ SELF-EFFICACY BELIEFS: THE SYNERGY OF SELF

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 13TH INTERNATIONAL ELT RESEARCH CONFERENCE - Navigating the Future of Language Education
TÜRKİYE, İngilizce, 27.09.2024

Uluslararası  Özet bildiri
6
Redesigning Micro-teaching Course in English Language Teacher Education: Integration of SETT

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: International Education Congress 2024 / EDUCongress2024
TÜRKİYE, İngilizce, 18.09.2024

Uluslararası  Özet bildiri
7
Click or Flip? The Role of Digital Tools in Reading Comprehension in Foreign Language Learning

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: International Education Congress 2024 / EDUCongress2024
TÜRKİYE, İngilizce, 18.09.2024

Uluslararası  Özet bildiri
8
How To Foster Motivation: A Case Study on Teachers’ Motivational Language Teaching

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: LFAC - Second International Language-for-All Conference
TÜRKİYE, İngilizce, 19.10.2023

Uluslararası  Özet bildiri
9
AN INVESTIGATION ON THE SOCIOCULTURAL RESOURCES MEDIATING TEACHER LEARNING

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON RESEARCH IN APPLIED LINGUISTICS - ICRAL 2023 - Bridging the Gap in the Digital Era: Optimistic Problem-Solving in Applied Lignuistics and Language Teaching
TÜRKİYE, İngilizce, 28.09.2023

Uluslararası  Özet bildiri
10
Coping strategies employed by student teachers during the Covid-19 conversion to online learning/teaching in Turkish EFL context: Correlations with motivation, stress, and well-being

SOMUNCU DİLARA, BARDAKÇI MEHMET, ÇANKAYA BİLGE DENİZ
Yayın Yeri: ICRE 2021 Redesigning Education for Digital Natives - ULEAD 2021 Annual Congress 15th International Congress of Research in Education
TÜRKİYE, Çanakkale, İngilizce, 26.11.2021

Uluslararası  Özet bildiri
11
A Discourse-Analytic Perspective into Formative Assessment Teacher Cognition in English Language Teacher Education Context

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 9th International Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing (NTELT2021)
KANADA, Vancover, İngilizce, 22.09.2021

Uluslararası  Özet bildiri
12
The Factors behind the Use of Specific Communication Strategies: The Case of Turkish EFL Learners

SOMUNCU DİLARA
Yayın Yeri: 11th Brno Conference ofEnglish, American and Canadian Studies
İngilizce, 12.02.2020

Uluslararası
13
Teachers’ Use of Motivational Strategies andLearners’ Motivated Behaviour in Turkish EFL Context

SOMUNCU DİLARA,ATASOY ARZU,HOPA MERVE
Yayın Yeri: LIF2019, CROATIA
İngilizce, 02.05.2019

Uluslararası  Özet bildiri
14
Emotional strategies employed by student teachers in public speaking course

ARPACI DİLARA,AKSOY KADRİYE
Yayın Yeri: GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as An Additional Language
TÜRKİYE, İzmir, İngilizce, 18.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
15
Through the Student Teachers’ Lenses: Sources of Anxiety While Speaking Publicly

ÖLMEZ FUNDA,ARPACI DİLARA
Yayın Yeri: GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language
TÜRKİYE, İzmir, İngilizce, 18.05.2017

Uluslararası  Özet bildiri
16
Psychometric Analysis of Turkish Adaptation of Early Teacher Identity Measure

ARPACI DİLARA,BARDAKÇI MEHMET,ÜNALDI İHSAN
Yayın Yeri: GlobELT 2016: An International Conference OnTeaching And Learning English As An Additional Language
İngilizce, 14.04.2016

Uluslararası  Özet bildiri

Projeler

3 Adet
1
Tübitak 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliği - SETT-TRAIN İngilizce Dil Eğitiminde Sınıf-içi Etkileşimin Etkin Yönetimi Eğitimi


29.06.2022 - 03.07.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Eğitmen 

ULUSAL  Tamamlandı
2
TÜBİTAK-2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı- Etkileşimli Bir Web Sitesinin Aday İngilizce Öğretmenlerinin Akademik Kelime Öğrenimi Üzerine Etkilerinin İncelenmesi


08.11.2021 - 10.06.2022
TÜBİTAK PROJESİ,   Danışman 

ULUSAL  Tamamlandı
3
2015-1 TR01-KA202-022342 Digitally literate teachers on networks

Digitally literate teachers on networks
01.08.2015 - 22.02.2018
Avrupa Birliği,   Araştırmacı 

ULUSLARARASI  Tamamlandı

Üniversite Dışı Deneyim

1 Adet
1
İstanbul Kültür Üniversitesi

Okutman
Üniversitenin hazırlık biriminde İngilizce Okutmanı,

2011 - 2013

İdari Görevler

Ödüller

Dersler

Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2023-2024 ELT503 Curriculum Development for English for ESP İngilizce 3
2 2023-2024 ELT518 Teacher Psychology in English Language Teaching İngilizce 3
Dönem Ders Adı Dili Saat
1 2018-2019 GEİN312 Topluma Hizmet Uygulamaları İngilizce 3
2 2018-2019 İNF398 Etkinliklere Katılım İngilizce 2
3 2019-2020 ELT201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İngilizce 2
4 2019-2020 GEEB218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İngilizce 3
5 2020-2021 ELT201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İngilizce 2
6 2020-2021 ELT210 İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar İngilizce 2
7 2020-2021 GEEB218 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İngilizce 3
8 2020-2021 GEEB420 Öğretmenlik Uygulaması İngilizce 2
9 2021-2022 EFMB401 Öğretmenlik Uygulaması 1 İngilizce 2
10 2021-2022 ELT201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları İngilizce 2
11 2021-2022 ELT211 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi İngilizce 2
12 2021-2022 GEİN303 ELT Methodology II İngilizce 3
13 2022-2023 EFGK202 Topluma Hizmet Uygulamaları İngilizce 3
14 2022-2023 EFMB401 Öğretmenlik Uygulaması 1 İngilizce 2
15 2022-2023 EFMB409 Mikro Öğretim İngilizce 2
16 2022-2023 ELT105 Dinleme ve Sesletim 1 (Şube 1) İngilizce 2
17 2022-2023 ELT105 Dinleme ve Sesletim 1 (Şube 2) İngilizce 2
18 2022-2023 ELT211 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi İngilizce 2
19 2022-2023 ELT106 Dinleme ve Sesletim 2 İngilizce 2
20 2022-2023 TDP102 Toplumsal Duyarlılık Projesi 2 İngilizce 1
21 2022-2023 ELT308 Edimbilimi ve Dil Öğretimi İngilizce 2
22 2022-2023 EFMB402 Öğretmenlik Uygulaması 2 İngilizce 2
23 2023-2024 ELT105 Dinleme ve Sesletim 1 İngilizce 2
24 2023-2024 ELT106 Dinleme ve Sesletim 2 İngilizce 2
25 2023-2024 ELT211 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi İngilizce 2
26 2023-2024 EFMB409 Mikro Öğretim İngilizce 2
27 2023-2024 ELT308 Edimbilimi ve Dil Öğretimi İngilizce 2

Araştırmalar

3 Adet
1
TÜBİTAK BİDEB 2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı

2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı
2211-E Doğrudan Yurt İçi Doktora Burs Programı,   Ulusal  Burs

2
TÜBİTAK BİDEB 2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı

2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı
2210-A Genel Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı,   Ulusal  Burs

3
Cambridge ESOL Level 5* Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) (QCF)

Certificate in English Language Teaching to Adults
University of Cambridge, ESOL Examinations,   Uluslararası  Sertifika