GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
GAZİANTEP EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞT.
1 |
Ana Dili olarak Türkçe öğretimi ( Kuramlar, Terimler, Yöntemler, Uygulamalar)
Bölüm Adı: Türkçe Dersi İşleniş Örnekleri |
---|---|
2 |
21. Yüzyıl Okuryazarlıkları ve Ana Dili Eğitimi
Bölüm Adı: ELEŞTiREL OKURYAZARLIK |
3 |
YURT DIŞINDA TÜRKOLOJİ VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 2
Yabancılara Türkçe Öğretimi
Bölüm Adı: YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZMA ÖĞRETİMİ |
4 |
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Eylem Odaklı Etkinlikler
Bölüm Adı: Yabancılara Türkçe Öğretiminde Eylem Odaklı Etkinlikler |
5 |
TÜRK DİLİ 2
Bölüm Adı: AKADEMİK YAZILARDA ÖZNEL VE NESNEL ANLATIM |
6 |
METİNLER VE ETKİNLİKLERLE KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
Bölüm Adı: Değer Eğitiminde Anı ve Günlük Türlerinin Kullanımı |
7 |
ETKİNLİKLERLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Bölüm Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİ Mİ VE ELEŞTİR EL DÜŞÜNME |
8 |
Soru ve Cevaplarla Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: Bir Dünya Dili Olarak Türkçe: Kime Nasıl Öğretiriz. |
9 |
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: Türk Soylulara Türkiye Türkçesi Öğretimi |
10 |
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: Bilişsel Yaklaşım, Görsel- İşitsel Yöntem, İletişimsel Yöntem |
11 |
Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Tarihi
Bölüm Adı: Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Bu Alanda Faaliyet Gösteren Kurumlar |
12 |
İlk Okuma Yazma Hazırlık Eğitimi Planı ve Kılavuz Kitabı
Yazar(lar): GÜZEL ABDURRAHMAN,DEMİR CELAL,BAŞ BAYRAM,TEMİZYÜREK FAHRİ,ENSAR FERHAT,KARATAY HALİT,KURUDAYIOĞLU MEHMET,KARADAĞ ÖZAY,BALCI AHMET,DEMİR AHMET,barın erol,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,YILDIRIM HATİCE ÇİĞDEM |
13 |
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ KURAMLAR YÖNTEMLER BECERİLER UYGULAMALAR
Bölüm Adı: Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Yeri |
14 |
Murat Özbay a Armağan
Bölüm Adı: Türkçe Öğretmeni Yetiştirme Programları Üzerine Bir Değerlendirme |
15 |
Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi |
16 |
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: İçerik Odaklı Öğretim |
17 |
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: DOĞAL YAKLAŞIM |
18 |
Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı
Bölüm Adı: Göreve Dayalı Öğretim |
19 |
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ İÇİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI
Yazar(lar): ÖZBAY MURAT,MELANLIOĞLU DENİZ,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,UYAR YUSUF |
1 |
Yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerisini geliştirmeye yönelik
araştırmalar: son yirmi yılın değerlendirilmesi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,TEKİN ABDULLAH,GÜLER YILDIZ AYŞEGÜL
|
---|---|
2 |
Yabancılara Türkçe Öğreti̇mi̇nde Okuma Beceri̇si̇ni̇ Geli̇şti̇rmeye Yöneli̇k Li̇sansüstü Tezlere İli̇şki̇n Bi̇r Araştırma
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN, GÜLER YILDIZ AYŞEGÜL, TEKİN ABDULLAH
|
3 |
Noktalama İşaretlerinin Biçim ve İşlevlerinin Görseller ve Sezdirimler Yoluyla Öğretimi: Tekir Noktalama İşaretlerini Öğretiyor Örneği
TEKİN ABDULLAH, BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
4 |
Mültecilik Temalı Çocuk Kitaplarında Görsel-Metin Uyumuyla Aktarılan Örtülü Anlamlar Üzerine Bir Çözümleme
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN, TEKİN ABDULLAH, ERDOĞAN GÜLCAN
|
5 |
Araştırmalar Ne Diyor? Yurt Dışındaki
Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimine Yönelik Yapılan Lisansüstü Araştırmalarının Değerlendirilmesi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN, GÜLER YILDIZ AYŞEGÜL
|
6 |
GERİ BİLDİRİM OLARAK ÇOKLU DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMININ TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCI ÖĞRENCİLERİN YAZMA BECERİSİNE ETKİS
DALGACI SEDA, BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
7 |
1-8 Seviyeleri Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitapları’ndaki Etkinliklerin Milli Eğitim Bakanlığı Programındaki Kazanımlara Göre Değerlendirilmesi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN, GÜLER YILDIZ AYŞEGÜL, KIZDIRICI FATMA
|
8 |
Deyimlerin Öğrenilmesi ve Kalıcılığında Animasyonların Etkisi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN, DÖLEK ONUR, KIZDIRICI FATMA
|
9 |
Kırmızı Şemsiye Adlı Yapıtın Çocuk Okur Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
ÇERÇİ ARİF,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
10 |
SURİYELİ MİSAFİR ÖĞRENCİLERE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ PROJESİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,ÇANGAL ÖNDER
|
11 |
TÜRKÇE ÖĞRENEN YABANCI ÖĞRENCİLERİN KONUŞMABECERİSİ ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE KİŞİLİK TİPLERİARASINDAKİ İLİŞKİ
HAMZADAYI ERGÜN,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
12 |
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINDA HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLER ÜZERİNE BİR İNCELEME
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
13 |
The impact of dictation practice on Turkish as a foreignlanguage learners writing skills
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
14 |
Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen C1Düzeyindeki Öğrencilerin Dinleme Becerisineİlişkin Görüşleri
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
15 |
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE SÖZCÜK ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,HASIRCI SEVİL
|
16 |
A Writing Self Efficacy Scale for Non Native Students of Turkish Origin A Validity and Reliability Study
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,UYAR YUSUF,BALCI AHMET
|
17 |
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarının Yanlış Çözümleme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,HASIRCI SEVİL
|
18 |
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin KonuşmaBecerisine Yönelik Görüşleri
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,HASIRCI SEVİL
|
19 |
Anadili Öğretiminde Konuşma Becerisinin Yeri
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,HASIRCI SEVİL
|
20 |
İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Kütüphane Kullanma Sıklıkları Ve Okumaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
BALCI AHMET,UYAR YUSUF,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
21 |
TÜRKÇEYİ İKİNCİ DİL OLARAK ÖĞRENEN YABANCILAR İÇİN YAZMA BECERİSİ ÖZ YETERLİLİK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
22 |
İLKÖĞRETİM YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZILIANLATIMLARINDAKİ KELİME HAZİNELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
ÖZBAY MURAT,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,UYAR YUSUF
|
23 |
İLKÖĞRETİM 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SÖZ DİZİMİ VE ANLATIM BOZUKLUKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
1 |
Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri ile Öğretmen Öz-Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Gaziantep Üniversitesi Örneği
KORKMAZ İBRAHİM HALİL,ÇERÇİ ARİF,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
---|---|
2 |
Türkçe Dersi Öğretim Programları ve Ders Kitaplarının Uluslararası Okuma Sınavlarındaki Okuduğunu Anlama Düzeyleri Açısından İncelenmesi
UYAR YUSUF,BALCI AHMET,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
3 |
Kırmızı Şemsiye Adlı Yapıtın Çocuk Edebiyatının Temel İlkeleri Açısından Çocuk Okur Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi
ÇERÇİ ARİF,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
4 |
Okuma Alışkanlığı ve Kütüphane Kullanımı: Türkiye’de Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi
BALCI AHMET,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,KÖROĞLU MUSTAFA
|
5 |
Okuma Alışkanlığı ve Kütüphane Kullanımı: Türkiye’xxde Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi
BALCI AHMET,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,KÖROĞLU MUSTAFA
|
6 |
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
7 |
SEZA KUTLAR AKSOY’xxUN ÇOCUKLARA YÖNELİK HİKAYELERİNDEKİ EĞİTSEL İLETİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
8 |
Suriyeli Misafir Öğrencilere Türkçe Öğretimi Projesi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN,ÇANGAL ÖNDER
|
9 |
TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN YAZILI ANLATIMLARINDA KULLANDIKLARI SÖYLEMBİLİM STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
ŞAHBAZ NAMIK KEMAL,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
10 |
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINDA HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜTEZLER ÜZERİNE BİR İNCELEME
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
11 |
Yazınsal Yapıt Çocuk Okur Etkileşimi Açısından Aytül Akal ın Yapıtlarındaki Karakterler
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
12 |
Türkçe Öğrenen Yabancıların Okuma Sırasında Yaptıkları Hatalar Üzerine Tespitler
YELOK VELİ SAVAŞ,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
13 |
Türkçenin Kullanımıyla İlgili Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
14 |
Dîvânü Lugati t Türk te Yer Alan Kelimelerin Öğretiminde İzlenen Yol Üzerine Tespitler
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
15 |
Ayla Çınaroğlunun Şiir Gemisi Üzerine Bir İçerik Analizi
BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
16 |
Bazı Değişkenler Açısından 8 Sınıf Öğrencilerinin Okuma Sıklığı
MELANLIOĞLU DENİZ,BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN
|
1 |
İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ
İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI
|
---|---|
2 |
KÜLTÜRLER ARASI EĞİTİM BAĞLAMINDA TÜRK DÜNYASI VATANDAŞLIĞI DERS PROGRAMI GELİŞTİRİLMESİ VE ETKİLİLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİ
tÜRK DÜNYASI VATANDAŞLIĞIYLA İLGİLİ DERS PROGRAMI GELİŞTİRİLMİŞTİR
|
1 |
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖĞRETMEN
|
---|
1 |
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Eylem Odaklı Etkinlikler
Yazar Adı: BÜYÜKİKİZ KADİR KAAN, ÇERÇİ ARİF
, Yayın Yeri: Asos
|
---|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2015-2016 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ | Türkçe | 3 |
2 | 2013-2014 | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Türkçe | 3 |
3 | 2014-2015 | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Türkçe | 3 |
4 | 2015-2016 | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2016-2017 | YAZILI ANLATIM | Türkçe | 2 |
2 | 2016-2017 | DİKSİYON | Türkçe | 2 |
3 | 2015-2016 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Türkçe | 4 |
4 | 2015-2016 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II | Türkçe | 4 |
5 | 2014-2015 | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Türkçe | 2 |
6 | 2016-2017 | EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI I | Türkçe | 2 |
7 | 2016-2017 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI I | Türkçe | 2 |
8 | 2012-2013 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Türkçe | 4 |
9 | 2012-2013 | ANLAMA TEKNİKLERİ II: DİNLEME EĞİTİMİ | Türkçe | 4 |
10 | 2012-2013 | ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ | Türkçe | 3 |
11 | 2012-2013 | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Türkçe | 2 |
12 | 2013-2014 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Türkçe | 4 |
13 | 2013-2014 | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | Türkçe | 2 |
14 | 2014-2015 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Türkçe | 4 |
15 | 2017-2018 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Türkçe | 4 |
16 | 2017-2018 | YAZILI ANLATIM | Türkçe | 2 |
17 | 2017-2018 | DİNLEME EĞİTİMİ | Türkçe | 4 |
18 | 2017-2018 | DİKSİYON | Türkçe | 3 |
19 | 2017-2018 | ÇOCUK EDEBİYATI | Türkçe | 2 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Devam Ediyor | Türkçeyi Yabancı Dil Olarak C1 Düzeyinde Öğrenen Öğrencilerin Okuma ve Dinleme Başarısını Etkileyen Etmenlere Dönük Bir Yapısal Eşitlik Modeli | ÖZLEM BATMAZ | TezMerkezi | 2023 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Tamamlandı | Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için dinleme/izleme materyali olarak masal ve bir uyarlama çalışması: Anadolu masalları | GÜRKAN CEVİZ | TezMerkezi | 2024 |
2 | Tamamlandı | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde cümle yöntemi üzerine bir eylem araştırması | TUBA CECO | TezMerkezi | 2024 |
3 | Tamamlandı | Yabancılara Türkçe öğretiminde efsane metinlerinin dinleme metni olarak B1 seviyesine uyarlanması | EZGİ ŞİMŞEK | TezMerkezi | 2022 |
4 | Tamamlandı | Geri bildirim olarak çoklu değerlendirme yaklaşımının Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma becerisine etkisi | SEDA BOZ | TezMerkezi | 2019 |
5 | Tamamlandı | Yabancılara Türkçe öğretiminde fiillerin pandomim tekniği ile öğretiminin etkililiği | ALİ DURMUŞCAN | TezMerkezi | 2019 |
6 | Tamamlandı | Aytül Akal'ın çocuk kitaplarının eğitsel iletiler açısından incelenmesi | ABDULLAH TEKİN | TezMerkezi | 2018 |
7 | Tamamlandı | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Avrupa Ortak Başvuru Metnine dayalı etkinlik tasarımı | FATMA KIZDIRICI | TezMerkezi | 2017 |
1 |
Uluslararası Okuma Araştırmaları Derneği
Üye Bilimsel Kuruluş 2014 |
---|