GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ FELSEFE
1 |
Eleştirel Teori: Toplum ve Siyaset Felsefesi Yazıları
Bölüm Adı: Bir Toplum Felsefesi Mirası Olarak Eleştirel Teori |
---|---|
2 |
Eğitim, Adalet ve Ekonomi: Eğitim Felsefesi Tartışmaları
Bölüm Adı: Wollstonecraft mı, Rousseau mu? Cinsiyetçi Olmayan Bir Eğitim Felsefesinin Gerekçelendirilmesi |
3 |
Denken und Arbeiten mit Marx heute
Bölüm Adı: Kind seiner Zeit und unser Zeitgenosse: Marx |
4 |
Marx 202: Bugünü Karl Marx ile Düşünmek
Bölüm Adı: Çağının Çocuğu Çağdaşımız: Marx |
5 |
Die Permanenz der Kritischen Theorie Die zweite Generation als zerstrittene Interpretationsgemeinschaft
Yazar(lar): AÇIKGÖZ MUHARREM |
6 |
Die Permanenz der Kritischen Theorie Eine Bestandsaufnahme der zweiten Generation
Yazar(lar): AÇIKGÖZ MUHARREM |
7 |
Interkulturelle Begegnungen in Literatur Film und Fernsehen Ein deutsch japanischer Vergleich
Bölüm Adı: Türkische Figuren in der Fernsehserie Lindenstraße. Der Arzt Dr. Dağdelen und seine Schwester Canan [Mit Renate Jaschke] |
8 |
Interkulturelle Begegnungen in Literatur Film und Fernsehen Ein deutsch japanischer Vergleich
Bölüm Adı: Deutschtürkische Jugendliche oder „Kanakster“? Sozialpädagogische Erfahrungen aus der Praxis |
9 |
Türkiye ve Batılılaşma Türkei und Verwestlichung
Bölüm Adı: İdeoloji ve Kavram Olarak Batılılaşma ve Türkiye’deki Biçimleri |
1 |
Horkheimer ve Marksizm Eleştirel Kuramın Başlangıcındaki Bir İlişki Üzerine
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
---|---|
2 |
Frankfurt Okulu Eleştirel Teorisi Üzerine Türkçe Kaynaklar
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
3 |
Gramsci ve Çeviri Gramsci and Translation
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
4 |
Son Deha Theodor W Adorno
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
1 |
Yüzyıllık Bir Miras: Eleştirel Teori
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
---|---|
2 |
Bireysel Yalıtılmışlıktan Kurtuluş mu, Kolektif Narsisizm mi? Horkheimer ve Adorno’yla Milliyetçiliğe Dünden Bugüne Bir Bakış
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
3 |
Kuraldışı Kadınların Platon’a ve Felsefeye Meydan Okuması
AÇIKGÖZ MUHARREM, ŞENTÜRK ASLI
|
4 |
Kosmopolitismus und Multikulturalismus ohne Illusionen: Kosmopolitischer Multikulturalismus mit Seyla Benhabib
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
5 |
Bakım Etiği: Feminist Etikten Genelleştirilmiş Bir Etiğe
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
6 |
Antidiskriminierungsbüros in Deutschland: Entstehung und Anwendung
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
7 |
Teorinin Pratikle İmtihanı: Frankfurt Okulu ve Öğrenci Hareketi Üzerine
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
8 |
Nation und Rassismus: Eine symbiotische Beziehung?
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
9 |
Frankfurt Okulu ve 68 Hareketi: Eleştirel Teori’nin Şişedeki Mesajı ve Daha Fazlası
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
10 |
Ne Yani, Edebiyat Karın mı Doyurur? – Nermi Uygur’un Felsefesinde Karındoyuran Olarak Edebiyat
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
11 |
Karamsarlığın Teorisi Olarak Eleştirel Teori? Geleceğe Diyalektik Bir Bakış
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
12 |
Intersectionality as a Feminist Concept Possibilities and Problems
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
13 |
Intersektionalität Zu einer charismatisch umstrittenen Theorie
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
14 |
Vertreibung bzw Migration der deutschsprachigen Wissenschaftler innen in die Türkei nach 1933 Eine Episode der deutsch türkischen Migrationsgeschichte
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
15 |
Rosa Luxemburg'un Siyaset Felsefesinin Ana Hatları
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
16 |
Eine kleine traurige und glückliche Geschichte der Philosophie in der Türkei Über den Einfluss der Philosophen aus Deutschland in Istanbul nach 1933
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
17 |
Stadtbürgerschaft statt Staatsbürgerschaft
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
18 |
Gramsci ve Çeviri
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
19 |
Demokratisierung und Migration Der Einfluss von Kämpfen und Wünschen der MigrantInnen beim Demokratisierungsprozess
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
20 |
Die Gemeinsamkeiten der Differenzen Intersektionalität als analytische Kritik und Handlungsansatz gegen Diskriminierung
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
21 |
Multikulturalismus und Anerkennung eine aktuelle Debatte
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
22 |
Tanınma Mücadelesi ve Ayrımcılık Axel Honneth in Tanınma Kuramına Bir Bakış
AÇIKGÖZ MUHARREM
|
1 |
Gaziantep University Journal of Social Sciences
Yazar Adı: ENGİN ATİLLA,ANTAKYALIOĞLU ER ZEKİYE,OLCAY ATINÇ,GÖKGÖZ GÖKHAN,YANAR RÜSTEM,EROL MEHMET,KARADAŞ YÜCEL,AÇIKGÖZ MUHARREM,BAL LİDER,KALELİOĞLU MEHMET RAGIP,TANSÜ YUNUS EMRE,ŞÖHRET MESUT,AKSOY HASAN
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi
|
---|---|
2 |
Gaziantep University Journal of Social Sciences
Yazar Adı: ENGİN ATİLLA, ANTAKYALIOĞLU ER ZEKİYE, OLCAY ATINÇ, YANAR RÜSTEM, GÖKGÖZ GÖKHAN, EROL MEHMET, AÇIKGÖZ MUHARREM, BAL LİDER, KALELİOĞLU MEHMET RAGIP, TANSÜ YUNUS EMRE, ŞÖHRET MESUT, ALMACIOĞLU GAMZE, LEYLA KUZU ŞENAY
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi
|
3 |
Denken und Arbeiten mit Marx heute
Yazar Adı: AÇIKGÖZ MUHARREM, AHİ YASEMİN, AYYILDIZ ESENGÜL
, Yayın Yeri: Verlag Westfälisches Dampfboot
|
4 |
Kimlik: Kapsam - Bağlam - Sınırlar
Yazar Adı: AÇIKGÖZ MUHARREM, YAĞANAK ERAY
, Yayın Yeri: Nika Yayınevi
|
5 |
Marx 202: Bugünü Karl Marx ile Düşünmek
Yazar Adı: AÇIKGÖZ MUHARREM,AHİ YASEMİN,AYYILDIZ ESENGÜL
, Yayın Yeri: Belge Yayınları
|
6 |
Göç ve Kent: Etkileşimler
Yazar Adı: AÇIKGÖZ MUHARREM,AHİ YASEMİN,GÜLTEKİN MEHMET NURİ
, Yayın Yeri: Nika Yayınevi
|
7 |
Diyalektik İmgelem Frankfurt Okulu nun Tarihi ve Çalışmaları 1923 1950
Yazar Adı: AÇIKGÖZ MUHARREM
, Yayın Yeri: Ayrıntı Yayınları
|
8 |
Gaziantep University Journal of Social Sciences
Yazar Adı: AÇIKGÖZ MUHARREM
, Yayın Yeri: Gaziantep Üniversitesi
|
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2016-2017 | FRANKFURT OKULU VE SİYASET TEORİSİ (Doktora) | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2013-2014 | Eleştirel Teori ve Sosyoloji | Türkçe | 3 |
2 | 2013-2014 | Kent ve Kültür Felsefesi | Türkçe | 3 |
3 | 2014-2015 | DEMOKRASİNİN CİNSİYETİ: TEMSİL VE KATILIM (YL) | Türkçe | 3 |
4 | 2014-2015 | ELEŞTİREL TEORİ VE SOSYOLOJİ (YL) | Türkçe | 3 |
5 | 2014-2015 | KENT VE KÜLTÜR FELSEFESİ (YL) | Türkçe | 3 |
6 | 2015-2016 | DEMOKRASİNİN CİNSİYETİ: TEMSİL VE KATILIM (YL) | Türkçe | 3 |
7 | 2015-2016 | FEMİNİZM VE FELSEFE (YL) | Türkçe | 3 |
8 | 2016-2017 | FEMİNİZM VE FELSEFE (YL) | Türkçe | 3 |
9 | 2017-2018 | ELEŞTİREL TEORİ VE SOSYOLOJİ | Türkçe | 3 |
10 | 2017-2018 | FEMİNİZM VE FELSEFE | Türkçe | 3 |
11 | 2018-2019 | FEMİNİZM VE FELSEFE | Türkçe | 3 |
12 | 2019-2020 | FEMİNİZM VE FELSEFE | Türkçe | 3 |
13 | 2020-2021 | ELEŞTİREL TEORİ | Türkçe | 3 |
14 | 2020-2021 | FEMİNİZM VE FELSEFE | Türkçe | 3 |
15 | 2021-2022 | ELEŞTİREL TEORİ | Türkçe | 3 |
16 | 2021-2022 | FEMİNİST FELSEFE | Türkçe | 3 |
17 | 2021-2022 | FEMİNİZM VE FELSEFE | Türkçe | 3 |
18 | 2022-2023 | DEMOKRASİNİN CİNSİYETİ: TEMSİL VE KATILIM | Türkçe | 3 |
19 | 2022-2023 | ALMAN İDEALİZMİ | Türkçe | 3 |
20 | 2022-2023 | FEMİNİZM VE FELSEFE | Türkçe | 3 |
21 | 2023-2024 | ELEŞTİREL TEORİ | Türkçe | 3 |
22 | 2023-2024 | DEMOKRASİNİN CİNSİYET | Türkçe | 3 |
Dönem | Ders Adı | Dili | Saat | |
---|---|---|---|---|
1 | 2013-2014 | Bilim Felsefesi | Türkçe | 4 |
2 | 2013-2014 | Felsefeye Giriş | Türkçe | 2 |
3 | 2013-2014 | Kültür Felsefesi | Türkçe | 4 |
4 | 2014-2015 | FELSEFEYE GİRİŞ | Türkçe | 2 |
5 | 2014-2015 | HUKUK FELSEFESİ | Türkçe | 2 |
6 | 2014-2015 | SİYASET FELSEFESİ | Türkçe | 4 |
7 | 2014-2015 | DEVLET TEORİSİ | Türkçe | 2 |
8 | 2014-2015 | FELSEFE | Türkçe | 2 |
9 | 2014-2015 | FELSEFEYE GİRİŞ | Türkçe | 2 |
10 | 2015-2016 | FELSEFEYE GİRİŞ I | Türkçe | 3 |
11 | 2015-2016 | HUKUK FELSEFESİ | Türkçe | 2 |
12 | 2015-2016 | SİYASET FELSEFESİ | Türkçe | 4 |
13 | 2015-2016 | TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ | Türkçe | 1 |
14 | 2015-2016 | DEVLET TEORİSİ | Türkçe | 2 |
15 | 2015-2016 | FELSEFEYE GİRİŞ II | Türkçe | 3 |
16 | 2015-2016 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 2 |
17 | 2015-2016 | TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ | Türkçe | 2 |
18 | 2016-2017 | İLKÇAĞ FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
19 | 2016-2017 | AHLAK FELSEFESİ I | Türkçe | 3 |
20 | 2016-2017 | HUKUK FELSEFESİ | Türkçe | 2 |
21 | 2016-2017 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 2 |
22 | 2016-2017 | GENEL VE MESLEKİ ETİK | Türkçe | 2 |
23 | 2016-2017 | AHLAK FELSEFESİ II | Türkçe | 3 |
24 | 2016-2017 | ARİSTOTELES - METAFİZİK | Türkçe | 3 |
25 | 2017-2018 | FELSEFEYE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
26 | 2017-2018 | İLKÇAĞ FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
27 | 2017-2018 | TÜRKİYE’DE FELSEFENİN GELİŞİMİ | Türkçe | 3 |
28 | 2017-2018 | BOETHIUS-FELSEFENİN TESELLİSİ | Türkçe | 3 |
29 | 2017-2018 | FELSEFE | Türkçe | 2 |
30 | 2017-2018 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 2 |
31 | 2017-2018 | VARLIK FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
32 | 2018-2019 | ADORNO/HORKHEIMER-AYDINLANMANIN DİYALEKTİĞİ | Türkçe | 3 |
33 | 2018-2019 | ÇAĞDAŞ FELSEFE-I | Türkçe | 3 |
34 | 2018-2019 | İLKÇAĞ FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
35 | 2018-2019 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
36 | 2018-2019 | TÜRKİYE’DE FELSEFENİN GELİŞİMİ | Türkçe | 3 |
37 | 2018-2019 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 2 |
38 | 2018-2019 | GENEL VE MESLEKİ ETİK | Türkçe | 2 |
39 | 2018-2019 | KANT FELSEFESİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
40 | 2018-2019 | İNSAN HAKLARI FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
41 | 2018-2019 | ÇAĞDAŞ FELSEFE-II | Türkçe | 3 |
42 | 2018-2019 | KANT SEÇME METİNLER | Türkçe | 3 |
43 | 2019-2020 | İLKÇAĞ FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
44 | 2019-2020 | TÜRKİYE’DE FELSEFENİN GELİŞİMİ | Türkçe | 3 |
45 | 2019-2020 | ÇAĞDAŞ FELSEFE-I | Türkçe | 3 |
46 | 2019-2020 | FEMİNİST FELSEFE-SEÇME METİNLER | Türkçe | 2 |
47 | 2019-2020 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 2 |
48 | 2019-2020 | KANT FELSEFESİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
49 | 2019-2020 | FRANKFURT OKULU ELEŞTİREL TEORİSİ | Türkçe | 3 |
50 | 2020-2021 | İLKÇAĞ FELSEFESİ-I | Türkçe | 3 |
51 | 2020-2021 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
52 | 2020-2021 | FEMİNİST FELSEFE-SEÇME METİNLER | Türkçe | 3 |
53 | 2020-2021 | FELSEFE TARİHİ | Türkçe | 3 |
54 | 2020-2021 | İLKÇAĞ FELSEFESİ-II | Türkçe | 3 |
55 | 2020-2021 | KANT FELSEFESİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
56 | 2020-2021 | 19. YÜZYIL FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
57 | 2020-2021 | FRANKFURT OKULU ELEŞTİREL TEORİSİ | Türkçe | 3 |
58 | 2021-2022 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
59 | 2021-2022 | ÇOKKÜLTÜRCÜLÜK | Türkçe | 3 |
60 | 2021-2022 | FEMİNİST FELSEFE-SEÇME METİNLER | Türkçe | 3 |
61 | 2021-2022 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 3 |
62 | 2021-2022 | KANT FELSEFESİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
63 | 2021-2022 | 19. YÜZYIL FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
64 | 2021-2022 | FRANKFURT OKULU ELEŞTİREL TEORİSİ | Türkçe | 3 |
65 | 2022-2023 | FEMİNİST FELSEFE-SEÇME METİNLER | Türkçe | 3 |
66 | 2022-2023 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
67 | 2022-2023 | SANAT TARİHİ | Türkçe | 1 |
68 | 2022-2023 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 3 |
69 | 2022-2023 | KANT FELSEFESİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
70 | 2022-2023 | 19. YÜZYIL FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
71 | 2022-2023 | ADORNO - HORKHEIMER- AYDINLANMANIN DİYALEKTİĞİ | Türkçe | 3 |
72 | 2023-2024 | FELSEFEYE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
73 | 2023-2024 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
74 | 2023-2024 | SANAT TARİHİ | Türkçe | 2 |
75 | 2023-2024 | FELSEFİ METİN YAZIMI | Türkçe | 3 |
76 | 2023-2024 | KANT FELSEFESİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 |
77 | 2023-2024 | 19. YÜZYIL FELSEFESİ | Türkçe | 3 |
78 | 2013-2014 | Klasik Mantık | Türkçe | 4 |
79 | 2013-2014 | Felsefeye Giriş I | Türkçe | 2 |
80 | 2013-2014 | Felsefe Tarihi | Türkçe | 4 |
81 | 2013-2014 | Siyaset Felsefesi | Türkçe | 4 |
Durum | Tez Adı | Hazırlayan | Kaynak | Yıl | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Tamamlandı | Theodor W. Adorno'da metafizik problemi | ÖZGÜR CİHAN ÇEPİK | TezMerkezi | 2023 |
2 | Tamamlandı | Kadın ve sosyal dışlanma: Adana'daki Suriyeli Dom kadınlar | DUYGU YILMAZ | TezMerkezi | 2022 |
3 | Tamamlandı | Türkiye'de cinsel tacize karşı mücadelede "Mor iğne Kampanyası" | NİHAN KAYNAK | TezMerkezi | 2021 |
4 | Tamamlandı | Anadolu Alevi Bektaşi geleneğinde kadının konumu | EMİNE ATALAY | TezMerkezi | 2021 |
5 | Tamamlandı | Kadın emeği ve kadının ev içi emeğinin görünmezliği sorunu: Gülnur Acar-Savran'ın yaklaşımı bağlamında Türkiye'deki yansımaları | ÖZLEM MÜLDÜR | TezMerkezi | 2020 |
6 | Tamamlandı | Ütopya kavramı bağlamında tek tanrılı dinlerde cennet söylencesi ve kadın | FIRAT KÜÇÜK | TezMerkezi | 2019 |
7 | Tamamlandı | Patriyarkal tarihin egzotik kadınları amazonlar | ŞULE DİDEM GÖK | TezMerkezi | 2019 |
8 | Tamamlandı | Toplumsal cinsiyet bağlamında kadının annelik rolü: Elisabeth Badinter ve eleştirel annelik teorisi | BEYZA BAHAR | TezMerkezi | 2019 |
9 | Tamamlandı | Egemen kadınlık kurgusu ve belediyelerin kadına yönelik sosyal politikalarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma | ATİYE PAZARCI | TezMerkezi | 2019 |
10 | Tamamlandı | Toplumsal cinsiyet perspektifinden çokkültürcülük | CİHAN ARDİLİ | TezMerkezi | 2018 |
11 | Tamamlandı | Sahte hayatlar: Bir kültür endüstrisi ürünü olarak televizyon dizileri | ZÜBEYDE GAMZE BİRGİN | TezMerkezi | 2018 |
1 |
FELSEFE VE SOSYAL ARAŞTIRMALAR TOPLULUĞU DERNEĞÏ (FESATODER)
Üye 2012 |
---|---|
2 |
INSTITUT FÜR REGIONALE MIGRATIONSFORSCHUNG (IRM) - DEUTSCHLAND
Üye 2002 |